Gå til innhold

Er denne kjolen for lang for henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

38_1499629779.jpg

Hva syns du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan nesten se ut til at den er en smule lang ja. Men jeg tror nok det er forskjellige oppfatninger over hva som er for langt og hva som er for kort. Jeg mener at fronten på en kjole bør være rundt 2cm over bakken når man står. Da er den akkurat for kort til å kunne snuble i når man går vanlig.

• Liker 1
Skrevet

Enten det, eller så er hælene hennes for korte. Jeg synes det ser ut som at hun kommer til å trø på den når hun skal snu seg til siden. Upraktisk.

Skrevet

Med mindre bildet er speilvendt er det eneste jeg tenker på at hu går på feil side av ledsageren sin.

Anonym poster: eff56f8db0808c6720a7be7ffa156fe5

Gjest Adriane
Skrevet

Med mindre bildet er speilvendt er det eneste jeg tenker på at hu går på feil side av ledsageren sin.

Anonym poster: eff56f8db0808c6720a7be7ffa156fe5

Jeg antok at hun er på vei opp kirkegulvet før vielsen, og da er det da vel riktig?

Kjolen var forresten så fin! Enkel og nydelig, slik jeg så for meg at jeg skulle ha (men ikke endte opp med, hehe). Ved første øyekast tenker jeg ikke at kjolen er for lang, men jeg kan samtidig se for meg at det nok kan ha skapt problemer blant annet ved dansing? Og i enkelte tilfeller også bare ved å gå. Optimalt ville kanskje vært at kjolen var et par cm kortere foran.

• Liker 1
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Ikke feil dersom det er sammen med faren opp kirkegulvet :)

Jeg synes det så fint ut jeg :)

• Liker 1
Skrevet

http://www.skikkogbruk.no/index.php?id=12&nid=101

her står det at bruden skal gå på sin fars høyre side. jeg har hørt en regel si at bruden alltid skal bære buketten i sin høyre hånd for at hun ikke skal kunne gjøre avtaler (som jo gjøres med høyre hånd) på vei hverken opp eller ned, med andre enn han hun har fått buketten av, altså brudgommen.

men det var forsåvidt ikke tema her ..

min kjole er omtrent så lang som denne. har et bilde til av samme jenta i samme kjole, der ser ikke kjolen så lang ut, er nesten så man skulle tro hun står litt på tå her ..

38_22523891.jpg

her syns jeg nesten kjolen ser litt kort ut .. iallefall ser den ikke like lang ut som på det andre bildet ..

Gjest Adriane
Skrevet

Der ser jo kjolen ut som den er akkurat passe lang ja,et par cm over bakken :)

OT: Ang det med hvilken side opp kirkegulvet, så er det tydeligvis forskjellig praksis. Jeg har kun sett bruden gå på sin fars venstre side opp kirkegulvet, og på sin ektemanns høyre side på vei ned. Kanskje det er geografiske forskjeller?

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Kjolen er like 'kort' på det andre bildet også, men synes ikke så godt fordi hun går :) siste bildet står hun sannsynligvis rolig :)

Jeg mener også å huske at det er på venstre side opp kirkegulvet, fra utallige vielser jeg har vært kirketjener i :) men skal ikke si det hundre prosent altså :)

Skrevet

Kjolen er like 'kort' på det andre bildet også, men synes ikke så godt fordi hun går :) siste bildet står hun sannsynligvis rolig :)

Jeg mener også å huske at det er på venstre side opp kirkegulvet, fra utallige vielser jeg har vært kirketjener i :) men skal ikke si det hundre prosent altså :)

Jeg og mener det er på venstre siden bruden skal gå opp kirkegulvet og møte sin brudgom:) Det er jo venstre side i kirken som er brudens side, og der hennes familie og venner skal sitte.

Anonym poster: 1dc25f6b5f447e92a92309a0fce2fca3

Skrevet (endret)

Første bildet så tenkte jeg ja, for lang! Men når jg så det andre bildet ser det ikke så gæli ut. Min er Ca to cm over bakken tenker jeg og det er bare akkurat at jeg ikke tråkker i den.

Endret av pusla
Skrevet

Med mindre hun snublet, er ikke kjolen for lang.

Anonym poster: cd771f84b7cb01eb9afac1c0b6957953

• Liker 1
Skrevet

blir bare mer og mer usikker på min egen kjole. har bestilt et underskjørt nå, og skal få skikkelig hjelp når det er i hus tenker jeg. takk for innspill, alle :)

Skrevet

Jeg synes kjolen ser meget bra ut. Akkurat passe lengde hvertfall, om ikke en liker kjolen eller ei, er lengden bra :)

Skrevet

Jeg synes kjolen ser meget bra ut. Akkurat passe lengde hvertfall, om ikke en liker kjolen eller ei, er lengden bra :)

jeg er så redd for at min skal bli for kort .. og så har jeg ikke lyst til å klippe i den hvis det er snakk om bare en centimeter eller to ...

Skrevet

jeg er så redd for at min skal bli for kort .. og så har jeg ikke lyst til å klippe i den hvis det er snakk om bare en centimeter eller to ...

Om du er redd den blir for kort, så ikke klipp i den da vel =)

Skrevet

Syns den så passe lang ut. Hun holder buketten for høyt da. Det gjør 99% av alle bruder da. :fnise:

Skrevet

Om du er redd den blir for kort, så ikke klipp i den da vel =)

he he godt poeng. men jeg er jo redd den skal se for lang ut også ...... sukk hjerte for noen store verdensproblemer en brud må løse ....

Skrevet

he he godt poeng. men jeg er jo redd den skal se for lang ut også ...... sukk hjerte for noen store verdensproblemer en brud må løse ....

Men om du klarer gå i den uten å snuble så er den ikke for lang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...