Meridian Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 (endret) Leste nylig på msn forsiden, tror jeg, at Justin Bieber var imot abort. Dette var pga at moren hans ble misbrukt seksuelt fra hun var barn til hun var tenåring. Dette resulterte at hun ble gravid som 17-åring. Hun ønsket ikke å ta abort, og beholdt barnet, og slik ble Justin Bieber til. At hun klarte å beholde barnet er noe hun valgte selv, men alle er ikke like. Jeg hadde ikke klart å beholde et barn etter en voldtekt ... og jeg vet mange tenker som meg. Selv om de fleste ikke tar lett på en abort. Mange sliter i etterkant ... men ofte har man ingen valg. Men ute i den vide verden er det kvinner og barn som ikke har noe valg, og må føde, selv om kroppen ikke order det mer, selv om de ikke har råd til flere barn. Jenter ned i 10-årsalderen må føde, selv om de ikke har hofter eller ferdig utviklet kropp til det ... Dere har vel hørt om fistula? - Grusomt! Jeg blir provosert over abortmotstandere, fordi de ikke vet hva de nekter mange kvinner og jenter ned i 10-årsladeren... Barn og tenåringer skal få være barn og tenåringer. De skal gå på skole, og være frie til å utvikle seg selv. Kvinner skal få bestemme over sin egen seksualitet, og sin egen kropp! Blir man seksuelt misbrukt og voldtatt som barn eller voksen, eller blir man uønsket gravid(noe mange kvinner blir i verden fordi mannen bestemmer), så burde man få velge å ta abort. Det fødes for mange barn i verden, og mange har det ikke godt. Ofte hadde barna hatt det bedre om moren kunne tatt abort. MEN DET ER VISST MANGE ABORTMOTSTANDERE SOM PÅ DØD OG LIV VIL AT ALLE SKAL BLI FØDT, koste hva det koste vil. Drit i følelsene til den gravide, og tenker dere ikke på levevilkårene for mange barn? Nå mener jeg ikke at man skal ta lett på abort alltid. Det skal jo være siste løsning når man har tenkt på alt annet. Jeg mener ikke at man skal bruke abort som prevansjonsmiddel. Om en person hele tiden er uforsiktig med prevansjon og tar abort veldig ofte, så bør man kanskje ta litt ansvar og tenke over hva en holder på med. Men jeg vil tro at de aller fleste som tar abort ikke tar lett på det, og de gjør det fordi de virkelig må. Det er som oftes en grunn til at man tar abort, det er ikke for moro skyld. Endret 21. januar 2013 av Bølle 2
Gjest BettyBoop Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 det er helt greit å være imot abort for sin egen del. Men å legge seg oppi andres valg mener jeg er galt. Er man imot abort, ikke ta det, men ikke prøv å kjemp mot abortloven for å ta fra jenter selvbestemmelsesrett. Så jeg er helt enig TS 2
Medlem Skrevet 22. januar 2013 #3 Skrevet 22. januar 2013 Det er nok helt til han er uheldig og kjører en av groupiene sine på tjukka!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå