Gå til innhold

Guttungens favorittbamse - hvordan vaske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gutten min har en favorittbamse som nå trenger en vask. "Problemet" er at denne Bamsen er over 30 år gammel, så jeg vet ikke om den tåler en runde i vaskemaskinen.

Noen som har forslag til hvordan jeg kan gjøre dette så skånsomt som mulig? (for bamsen altså... guttungens protester skal jeg nok takle :P )

Anonym poster: 61ac712104951146d7c5f6b5649ba965

Anonym poster: 61ac712104951146d7c5f6b5649ba965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Gutten min har en favorittbamse som nå trenger en vask. "Problemet" er at denne Bamsen er over 30 år gammel, så jeg vet ikke om den tåler en runde i vaskemaskinen.

Noen som har forslag til hvordan jeg kan gjøre dette så skånsomt som mulig? (for bamsen altså... guttungens protester skal jeg nok takle :P )

Anonym poster: 61ac712104951146d7c5f6b5649ba965

Anonym poster: 61ac712104951146d7c5f6b5649ba965

Det tryggeste er å vaske bamsen for hånd, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske for hånd og en runde på ,max 800 omdreininger sentrifugering i vaskemaskin etterpå. Da slipper den å ta hundre år å tørke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min vaskemaskin har jeg 15 min håndvask (30 grader), som tar ca 800 omdreininger i sentrifugeringen og som kan vaske alt,

Sjekk din maskin før du evnt vasker på et program som kan ødelegge, og har du vaskepose så legg bamsen i den først ;).. Evnt kan du jo prøve håndvask med litt flytende såpe!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du våger deg på å bruke vaskemaskina, så bruk for guds skyld et sammenknyttet putevar utenpå Bamse!

Jeg er over 30 og har ennå ikke tilgitt min mor at hun "drepte" Bamse i vaskemaskina når jeg var 4-5 år gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg puttet gamle teddy i fryseren for å ta livet av evt midd/bakterier, og vasket han så skånsomt for hånd.

Så puttet jeg teddy i midten av en "ball" med håndklær, og sentrifugerte på laveste omdreining (400).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du gjør, ikke heng den opp etter ørene etterpå :fnise:

Jeg ble bilsyk en gang og spydde på bamsen min på vei på sommerferie til noen slektninger. Bamsen ble lagt i vann på kvelden og vasket i maskinen tidlig morgenen etterpå. Jeg står opp og går ut i hagen, og der ser jeg faren min henge opp teddybjørnen min etter ørene på klesstativet!! :sjokkert: :sjokkert: Du kan trygt si at det var en pappa som fikk kjeft for å mishandle stakkars Herr Bamse slik! :rasende:

Anonym poster: 344f27b79f752290d03e13dc443f6d7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.... takk for mange gode råd - og advarsler! :) Selv husker jeg godt hvordan jeg satt å så inn i vaskemaskinen mens den gikk, og Bamse gikk rundt og rundt.... Traumatiske greier :P

TS

Anonym poster: 61ac712104951146d7c5f6b5649ba965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville først tatt en klut med milo og vasket forsiktig.

Jeg fikk en bamse som hadde krympet veldig ,etter en vask .Det var ikke lett å tilgi mamma for en slik behandling av bamsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...