AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Bare et kjapt spørsmål egentlig (men kjenner jeg meg selv rett kommer jg til å bable en evighet før jeg kommer til poenget. Skal gå inn for å la være ) Da jeg var 21 begynte jeg å gå til psykolog og fikk diagnosene depresjon og borderline personlighetsforstyrrelse (og så har litt annet snacks kommet til etterhvert, men det har ikke noe med saken å gjøre) Depresjonen ble jeg erklært frisk fra for to år siden og tatt av medisinene, og den har ikke kommet tilbake. Jeg er 28 nå og merker selv jeg har vokst mentalt og føler meg ikke på langt nær like ute av kontroll følelsesmessig som jeg gjorde på den tiden. Har det noen hensikt å be om en ny vurdering ang personlighetsforstyrrelsesdiagnosen, eller er det sånn psykologen bestemmer og det ikke er noen vits i å be om en ny vurdering? -uanonymbruker Anonym poster: fac621c8393d5d3595a8907da6b1559e
Pringle Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Man kan vel bli frisk av en pf også, om man jobber med seg selv og psykologen gjør jobben sin, så jeg ser ikke hvorfor du ikke skulle få en ny vurdering/utredning.
Mord-Sith Skrevet 21. januar 2013 #3 Skrevet 21. januar 2013 Jeg vet om ei som fikk "fjernet" borderline-diagnosen sin i hvert fall, så jeg tror absolutt du kan be om en ny vurdering.
Elanio Skrevet 22. januar 2013 #4 Skrevet 22. januar 2013 (endret) Bare et kjapt spørsmål egentlig (men kjenner jeg meg selv rett kommer jg til å bable en evighet før jeg kommer til poenget. Skal gå inn for å la være ) Da jeg var 21 begynte jeg å gå til psykolog og fikk diagnosene depresjon og borderline personlighetsforstyrrelse (og så har litt annet snacks kommet til etterhvert, men det har ikke noe med saken å gjøre) Depresjonen ble jeg erklært frisk fra for to år siden og tatt av medisinene, og den har ikke kommet tilbake. Jeg er 28 nå og merker selv jeg har vokst mentalt og føler meg ikke på langt nær like ute av kontroll følelsesmessig som jeg gjorde på den tiden. Har det noen hensikt å be om en ny vurdering ang personlighetsforstyrrelsesdiagnosen, eller er det sånn psykologen bestemmer og det ikke er noen vits i å be om en ny vurdering? -uanonymbruker Anonym poster: fac621c8393d5d3595a8907da6b1559e Det er svært mye feildiagnoser ute og går i psykiatrien. Har du blitt "frisk fra borderline-symptomer" har du aldri hatt den personlighetsforstyrrelsen. Cluster B diagnoser er veldig stigmatiserende, og psykiatere og psykologer som er ivrige til å sette merkelapper på folk bør unngåes. Jeg ville kontaktet psykologen og bedt han/henne stryke den diagnosen, hvis h-n ikke vil ville jeg kontaktet en psykiatiker om å få revurdert diagnosen. Vet du om en psykiatiker som er godt likt ville jeg valgt han/henne. Endret 22. januar 2013 av Elanio
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå