Gå til innhold

¤ Men nå er det daggry og tid til å fare av sted ¤


Gjest Hjertesukk

Anbefalte innlegg

Gjest Hjertesukk

Dette er starten på mitt årsprosjekt. Et prosjekt som går ut på at jeg, i løpet av 2013 skal ta å løfte meg selv opp og frem. Nå er jeg lei av å sette meg selv i bakerste rekke og la livet passere uten at jeg deltar. Alt for lenge har jeg gjemt meg i den trygge hulen min med piggene ut viss noen kommer for nære. Jeg skal begynne å ta vare på meg selv og si høyt til meg selv at jeg er verdifull. Alt for verdifull for meg selv, til at jeg skal kaste vekk livet mitt på å bare eksistere uten å leve.

Så jeg vil med det første innlegget mitt si farvel til mørket og velkommen livet!

edit: bokstavkrøll.

Endret av Hjertesukk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hjertesukk

Morn!

Igår hadde jeg en skikkelig dårlig dag. Jeg kjente at Hr. Depresjon var på visitt igjen. Ja det er den benevnelsen jeg bruker. Hr. Depresjon er en liten mann med demonisk utseende som sniker seg innpå en. Plutselig er han der og klenger seg innpå deg, henger på skuldrene dine og nekter å gå. Sånn tankemessig altså. Jeg hallusinerer ikke. Jeg har bare litt for livlig fantasi til tider.

Men dagen i går var altså preget av tungsinn. Jeg stengte helt av og så bare overfladisk på TV og diverse nettsider. Orket ikke stelle meg eller noen ting. Orket ikke å se meg selv i speilet engang. Det var altså en sånn type dag. Og de dagene har jeg hatt litt for ofte de to siste månedene. Har tidligere vært inne i en depresjon som varte i et par år. Og dit vil jeg ikke igjen. Og livet har lært meg at skal jeg ha noe gjort her i livet, så må jeg gjøre det selv. Så jeg skal sakte men sikkert beveget meg fra mørket til lyset. Fra depresjon og devaluerende tanker til et bedre liv. Jeg skal finne problemområdene i livet mitt og sette opp planer, delmål og endelige mål for å få det bedre. For jeg vil ha det bedre. Jeg har aldri hatt og kommer aldri til å få suicidale tanker eller planer, men jeg er død innvendig. Og jeg vil så fryktelig gjerne leve.

Idag stod jeg opp ca kl.11.00. Har da sovet i 11timer i strekk. Men er fremdeles sliten i hodet. Men har i det minste dusjet og spist en ordentlig frokost. Det er stjerna i boka si det. Har planer om å ta turen til biblioteket idag. Har noen lånebøker som har gått over maks lånetid. Kanskje låne meg noen nye. Elsker egentlig å lese men har i det siste ikke hatt lysten. Vurderer faktisk å gå til biblioteket framfor å ta bussen. Er glad i å gå tur, men igjen så er heller ikke det lystbetont lenger. Er ihvertfall fint vær ute idag. Kaldt men sol fra nesten blå himmel. Så det er foreløpig den eneste planen min idag. Kjenner at det målet er nett passe i dag. Og jeg trenger virkelig å komme meg ut i frisk luft. Ha på meg solbrillene, podcast på øret og bare være en av mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjertesukk

Var jo en ting til jeg skulle skrive. Og det var at den som leser må gjerne legge igjen en hilsen her. Del gjerne dine egne utfordringer her i livet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjertesukk

Nydelig navn på dagboka di, Hjertesukk :klemmer:

Takk for det Lykke, og du har et fantastisk brukernavn. :)

Sitatet er visst fra Ole Paus, har prøvd å finne evt. sangen uten å ha hatt hellet med meg foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjertesukk

God dag!

Stod opp kl.09.45 idag. La meg ved midnatt. Så det ser heldigvis ut til søvnbehovet mitt er på tur ned. Bra.

Bestemte meg for litt siden at onsdag er min veiedag. Å gå ned i vekt er nemlig et av målene mine for 2013. Har lagt på meg 35kg siden jeg ble sykemeldt for et par år siden pga depresjonen. Har etter det tatt både utdannelse og er i jobb men har ikke klart å bli kvitt disse kiloene igjen. Men skal skrive et eget innlegg om vekt tror jeg. Har hvertfall veid og målt. Hadde ikke store forhåpninger siden den siste uken var mørk. Og det var godt jeg ikke hadde. Har nemlig gått opp 0.8kg. Er ikke overrasket men er nå ikke den veien jeg vil det skal gå. Så her må det tenkes og planlegges og ikke minst utføres til neste veiedag. Nå skal jeg spise litt frokost. Ikke store planene for dagen. Se om jeg ikke får gått meg en tur og ryddet litt i leiligheten. Gikk faktisk til byen i går. 4km ca. Var deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hjertesukk

Er rart med det. Utad tror jeg ikke en kan se at jeg sliter. Jeg går for å være veldig dyktig på jobb, har godt lag med både kollegaer og klienter. De fleste ser på meg som smart og får til og med kompliment for at jeg er pen. Jeg har en god utdannelse og et stabilt forhold. Jeg har (visstnok) sans for interiør og har kunsteriske evner. Jeg har sunne interesser og en god dose humor som treffer mange. Sies det.

Alikevel så sier hjernen min at jeg er stikk motsatt til det som står ovenfor. JEG mener at jeg er dum, kan ingenting, alt som kan gå galt vil gå galt, det er ingen som egentlig liker meg - de bare later som, jeg er stygg, har disse ekle 35kg for mye, jeg er nervøs blant mennesker, redd for å feile, har ingen nære venner, jeg er tåpelig, alt jeg har lyst til å si er egentlig bare dumt- så da lar jeg være.

Ironisk nok. Hadde det vært en konkurranse om å være den som er sin aller verste fiende, hadde jeg vunnet galant. Jeg ser bare den jeg burde være og ikke den jeg er. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...