AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Aner ikke hva jeg skal gjøre lenger. Humøret er på bånn og jeg føler meg jævlig hele tiden. Går liksom konstant rundt og er sur eller oppgitt over alt. Når jeg snakker med vennene mine prøver de å oppmuntre meg og til å se annerledes på ting men jeg blir bare enda surere av det. Forholdet går ikke bra. Jeg føler jeg sitter fast. Har lyst å sove hele tiden. Tenker på døden hele tiden og er livredd. Har lyst på en psykolog men tør ikke å gå via den nye legen som jeg ikke kjenner. Føler alle leger bagateliserer problemene mine og er livredd for å bli avvist og ikke tatt seriøst. Noen som har noe tips? Andre som føler seg sånn? Anonym poster: 5be3bf22aac618dc36005cc46ce2f321
Klaine Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Dra til lege for så å bli henvist til psykolog. Vet at det kan være skremmende i og med at du kanskje ikke blir tatt seriøst, men det er ikke stort annet du kan gjøre.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #3 Skrevet 21. januar 2013 Dra til legen, og prøv å tenk at det er lettere å snakke med en du ikke kjenner. Det synes i hvert fall jeg. Anonym poster: 5080bd0d42b6649b7ecab8e9c19c632a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #4 Skrevet 21. januar 2013 Æsj, det er så dumt med leger som ikke tar psykiske plager seriøst nok. Det er viktig at du selv nevner at du er deprimert, si det rett ut, deretter forklar. Be evt om å få krysse ut et depresjonsskjema så legen kan forstå alvoret. Forstår at dette må være utrolig vanskelig, men det eneste du burde gjøre nå er å søke profesjonell hjelp! Lykke, lykke til! Anonym poster: 65c3ab96bc0ad9994dbb05ac799cc15a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #5 Skrevet 21. januar 2013 Gå til legen og si at du er deprimert og at du vil ta en MADRS-test: http://no.wikipedia.org/wiki/MADRS. Den viser hvor på depresjonsskalaen du er og er en indikasjon til legen din om hva slags oppfølging du trenger. I testen svarer du på spørsmål om hvordan du føler deg på en tallskala, så den er veldig grei. Jeg var akkurat der du er nå i høst, med depresjon og ny lege som jeg var redd ikke skulle synes jeg hadde problemer. Men nå går jeg på antidepressiva og hos psykolog og har svært god prognose for å være frisk i løpet av noen måneder. Gå til legen, tar han deg ikke på alvor så bytter du lege. Og husk at depresjonen lyver: http://wilwheaton.net/2012/09/depression-lies/ Anonym poster: cf29e69ed8939e603a26e2e0d46f05d1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå