Gå til innhold

Låne bort min legitimasjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har nylig bestilt meg ny mobiltelefon da min gamle desverre har sett sine beste dager. Jeg fikk nå inn en melding med beskjed om at pakken min har ankommet vår lokale matvarebutikk, og det står at man ved henting må ha med gyldig legitimasjon. Problemet er at jeg ligger syk med feber og derfor ikke har mulighet til å få hentet den selv... Kan jeg eventuelt sende med kjæresten min mitt bankkort slik at han kan hente den på vei til jobb, eller vil de da nekte å utlevere pakken?

Anonym poster: 273198079c1c0a96d7ef14cf175529ec

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Tja, du kan prøve. Eventuelt la de på postkontoret ringe deg om de er i tvil. Hvor strenge de er varierer fra postkontor til postkontor :) Men om han tar med pass tror jeg han får det lettere utlevert.

Skrevet

Jeg har iallefall gjort det noen ganger:) Har sendt med mannen min legitimasjonen min, og skrev for sikkerhets skyld ei fullmakt der jeg skrev noe ala " Jeg XXXXXXXX gir med dette mannen min XXXXXXX tillatelse til å hente ut pakken".

Alltid gått greit:)

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Du sender med kjæresten en fullmakt til å hente pakken i ditt navn.

Du skriver fullmakten og signerer den.

Så må kjæresten ha med seg enten passet ditt eller annen legetimasjon med din signatur (slik at de som leverer ut kan sjekke at det virkelig er deg som har gitt kjæresten fullmakt).

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for hjelpende svar, alle sammen :) Da skal jeg sette meg ned og skrive en fullmakt som jeg sender med han senere i dag, sammen med mitt bankkort. Har desverre ikke noe gyldig pass liggende her hjemme for øyeblikket, men det går vel forhåpentligvis greit med bankkort også? :)

Skrevet

Tusen takk for hjelpende svar, alle sammen :) Da skal jeg sette meg ned og skrive en fullmakt som jeg sender med han senere i dag, sammen med mitt bankkort. Har desverre ikke noe gyldig pass liggende her hjemme for øyeblikket, men det går vel forhåpentligvis greit med bankkort også? :)

Jeg har gjort det med bankkort og også en gang førerkort :) Har sendt med både med daværende kjæreste og lillesøster.

• Liker 1
Skrevet

Vitsen med legimitasjon er at man skal bevise at man er den man sier man er. Den som henter pakken må ha sin egen legimitasjon, fullmakten som viser at man har lov til å hente den, og evt. godvilje fra den som leverer ut. Det at man har med noen andre sin legimitasjon har ikke noe å si med mindre de har misforstått på samme måte som dere.

Anonym poster: 4a3f7a0d013f556663e7f78c2af0071a

Skrevet

Vitsen med legimitasjon er at man skal bevise at man er den man sier man er. Den som henter pakken må ha sin egen legimitasjon, fullmakten som viser at man har lov til å hente den, og evt. godvilje fra den som leverer ut. Det at man har med noen andre sin legimitasjon har ikke noe å si med mindre de har misforstått på samme måte som dere.

Anonym poster: 4a3f7a0d013f556663e7f78c2af0071a

*Legitimasjon"

Anonym poster: bf948f49ae93aa60148e87f39d3e8b19

• Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet

Nåja.

Det er faktisk ikke uviktig å kunne bekrefte at den som har skrevet fullmakten er det mennesket som pakken er sendt til

Det er til dette man trenger noe å bekrefte mot, et id dokument med mottagerens bekreftede signatur.

Hvis ikke så kunne du jo bare rusle rundt i postkassene og høste hentesedler, skrive ut din egenproduserte fullmakter og hente pakker i vilden sky ;)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...