Gå til innhold

Skal til Playe del Inglès i mars

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hallo :)

Jeg og kjæresten reiser til Playa del Inglès i begynnelsen av mars. Det sies at det skal være godt og varmt der da, noen som har vært der på den tiden?

Og har noen her anbefalinger som: romantiske steder å spise og drikke, noen gøye aktiviteter, noen show som bør sees?

Er det mange barer nede langs stranspromenaden?

Noen som har ridd på kameler i Masapalomas og besøkt et tivoli der? :)

Tips mottas med stor takk :blomst:

Anonym poster: 0c492614f052077f49ca2ffc421ef314

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var der i mars i fjor... Plassen suger! Mye bedre å ta buss ell taxi andre steder feks. Puerto Rico! Er så sykt mye mas rundt i Playa del Ingles, akkurat som om vi ikke hadde fått det med oss fra før av om David Guetta sku spilt der!

Lett å bli lurt hvis du er dum, men undreholdende å se på blondinene stå der og omtrent hyle i ekstase fordi de skal få masse "gratis" drinker =P

Skrevet

TS her.

Har hørt om ulike marnader også i nabobyene?

Noen som har kommentarer til det jeg skrev øverst, noe man bør finne på, romantiske steder i playa, osv? :yvonne:

Skrevet (endret)

TS her.

Noen som har kommentarer til det jeg skrev øverst, noe man bør finne på, romantiske steder i playa, osv? :yvonne:

Endret av Extention
Skrevet

Vi var der på russetur i mars i fjor :) Var godt og varmt der, men ville ikke anbefalt plassen til en kjærestetur. For sannheten er.. det er kun rølp der :)

Skrevet

Er det ikke marknader i byen bortforbi Puerto Rico?

Skrevet

Playa del Ingles topper lista over dårlige chartersteder jeg har vært dessverre. Det som var positivt var en ganske fin strandpromenade mot San Augustin og stranda. Om kveldene hadde jeg tatt taxi til noen av de fine hotellene i Maspalomas, dratt til Puerto Rico ellers er det fint med en dagstur inn til Las Palmas.

• Liker 1
Skrevet

Playa del Ingles er et eneste stort chartersted, det finnes mange fine steder på Gran Canaria. Men Playa del Ingles bærer preg av å ha sett bedre dager, det er stappfullt av hoteller, utesteder,turistsjapper og helt ok restauranter. Så hvis det er romantikk dere er ute etter, så velge et annet sted.

Jeg red på kamel i Maspalomas da jeg var 7-8 år, altså for over 20 år siden, det er ikke en stor opplevelse...

Skrevet

TS her.

Noen som har kommentarer til det jeg skrev øverst, noe man bør finne på, romantiske steder i playa, osv?

Det finnes ikke romantiske steder i PDI... Kanskje inne på noen hoteller eller noe, men byen er prega av å være et partysted - Og det er ikke et bra partysted engang =/ Vi reiste til Puerto Rico 2 dager, Amadores 1 dag, leide cabriolet og kjørte rundt hele øya. En dag gikk vi i PDI og en dag skulle vi egentlig ned på stranda der, men det blåste så sykt mye at vi ikke orka å være der.

Koster ikke mye å ta taxi ell buss til feks. Puerto Rico eller Amadores =)

Vi angra litt på at vi ikke tok en dagstur til Las Palmas, kjørte bare gjennom der en gang...

Skrevet

Jeg vil anbefale å reise inn til Las Palmas en dag og ikke minst til Puerto Mogan. Der er det utrolig koselig med båthavn, caféer og restauranter ved båthavnen og masse koselig gater. Definitivt det fineste stedet av turisstedene langs kysten der. Veldig ok å ta båt til Puerto Mogan, men jeg aner ikke om det går båt fra Playa del Ingles og dit.

Alternativt kan dere leie bil og reise rundt på øya og besøke små landsbyer vekk fra kysten. Da jeg var der nå var det ingen leibiler å oppdrive, men jeg har hørt at det er utrolig mange flotte steder.

Skrevet

Jeg var der nå i starten av januar med ei venninne :) Var ca 20 grader på dagen så regner med at temperaturen stiger innen mars. Søk på yr.no. Noen show tviler jeg på at dere får sett. Men vi var på en restaurant som heter rimini, den var romantisk og hadde et bredt utvalg av gode viner :) Langs strandpromenaden er det sikkert 100 restauranter og barer og like mange innkastere som følger etter dere, som over alt annet.

Men det er fullt mulig å ikke dra på rølpetur dit, er mange koselige steder :) Bare ikke snakk med innkasterene ;)

Skrevet

TS her. Takk for tips :blomst:

Vet dere hvor lang tid det er fra Playa del Inglès til Puerto de Mogan og Arguinegin med buss?

Og vet dere om man kan inn på stranden til Anfi del Mar, eller er det kun for folk som bor i de leilighetene?

På fredagen tenker vi å inn på markede i Puerto De Mogan, ser koselig ut der :)

Gjest Daenerys
Skrevet

Alle kan dra på Anfi del Mar-stranden. Bare så du er advart - bussen mellom Playa og Arguineguin er litt skummel, i alle fall om de kjører kystveien :ler: Trodd jeg skulle dø et par ganger der.

Skrevet

Stranden på Anfi del Mar er åpen for alle. Spisestedene som ligger ved stranden er ikke så opptatt av kvalitet så anbefaler å spise andre steder.

Prøvde i farten å sjekke hvor lang tid det tar med buss mellom Playa del Ingles og Arguineguin, men det gikk dårlig når jeg kom til en spansk side. ;)

Skrevet

Alle kan dra på Anfi del Mar-stranden. Bare så du er advart - bussen mellom Playa og Arguineguin er litt skummel, i alle fall om de kjører kystveien :ler: Trodd jeg skulle dø et par ganger der.

Har hørt det er bratt og svingete der, hehe. (Hvis det var det du mente, ikke at det er skumle folk der håper jeg?) :buss:

Husker du om det tok lang tid med buss? :)

Skrevet

Jeg var der i slutten av februar for ca 5 år siden, det var god temperatur der da.

Husker at de hadde en "karusell okse" man kunne ri på (og blir fort kastet av) på Yumbo senteret :fnise:

Ellers er Kasbah der mye skjer, full rulle og masse liv.

Tror det er roligere å gå ut på en pub langs strandpromenaden på kveldene.

Det er ikke langt til Amadores, der er det en nydelig strand. Ellers er det kjempekoselig i Puerto de Mogan, der har de market med masse dill, falske merkeklær og vesker på fredagene.

God tur! :laugh:

• 3 uker senere...
Skrevet

Søk opp Playa del Ingles på Youtube, da får du sett litt av plassen :)

Anonym poster: 8a14844d1c72b8de4b41249bbcfc69c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...