Gå til innhold

Forloverplikter.. hvor skal man begynne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Jeg er så heldig å få lov å være forlover for venninnen min som skal gifte seg i starten av september i år.. Men nå begynner jeg å stresse litt med hva som bør ordnes når? Er helt grønn på dette, da jeg knapt har vært i et bryllup selv..

Hva er de "viktigste" forloverpliktene, og når skal de utføres? Vil gjerne være med på å gjøre dette til den beste opplevelsen i venninna mi sitt liv. :-)

Alle innspill mottas med takk!

Anonym poster: 802b49cb8396fc071535aae47f827173

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Det eneste du må gjøre er og signere forlover erklæringen. Men om du ønsker, er det jo også utdrikkningslag, hjelpe til dagen før med pynting og rigging og være med til frisøren på den store dagen. Kjølekikking synes jeg det var veldig greit og ha med meg min forlover på.

Jeg ville snakket med bruden og forhørt meg om hva hun forventer av deg, dette er så individuelt fra brud til brud..

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil tro noe av det viktigste er å klargjøre hva bruden ønsker og forventer. Det er henne du skal være forlover for, og dermed også hennes forventninger du evt må møte. Kanskje er hun som meg og ønsker at du kun stiller opp på selve dagen, og kanskje vil hun ha hjelp med å velge ut blomster, ha utdrkkningslag, og Gud vet hva mer. Spør henne bare rett ut, så er det størst sjans for suksess. :)

Skrevet

Du har kun én plikt, nemlig å skrive under på forlovererklæringen. Du trenger ikke en gang være til stede under vielsen.

Anonym poster: 5a1983fa7e65b2c732bf4e60dedc1697

Skrevet

dette bør du snakke med henne om, det er veldig forskjellig hva folk forventer. Noen krever ikke annet enn underskriften, andre forventer tale, utdrikningslag, kjoleshopping, og alt mulig annet rart. Ærlig talt synes jeg det er greit å ta den samtalen i det man spør, slik at den som blir spurt kan si ja (eller nei) på riktig grunnlag.

Anonym poster: dbe752450b6f07d096e5c75814b12e6d

• Liker 1
Skrevet

Du begynner med å snakke med bruden og avklare forventninger fra begges side. :)

Så hyggelig at du gleder deg til "oppgaven"; da har hun nok valgt rett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...