Gå til innhold

Sjokk, venninne døde...


Alvina

Anbefalte innlegg

Har roet meg litt, sov og våknet i natt, men sovnet igjen. Det har skjedd så mye, jetlag, litt fysisk juling, ringe politiet, og hjem til en beskjed om at min nære venninne har vandret heden, så skal forsøke ta det rolig de neste dagene. Det er ikke rom for stort mer nå.

Takknemlig for at jeg fikk besøk i går, da kunne jeg ikke bare sitte og gråte, en slags debriefing må man ha noen ganger... Det var sikkert feil av meg å ta noen øl her hjemme i går, men gjort er gjort og ingen ble skadet av det. Afire likte det vel ikke, men han er ikke sjefen min.

Det er ufattelig trist at hun døde, influensa med komplikasjoner. Livet er så skjørt at man kan undre hvorfor man ble født. Tenker også på de mange eldre som mister så mange av venner og familie og vet at de selv står for tur, hvor tungt det må være...Har ikke lyst å skrive mer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alvina, klem til deg, dypeste kondolanser.

Anonym poster: 46f8bb6bc5fe2a69ca0b83d448de5d26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tankeklemmer fra dere.

Pratet med mamma i telefonen nå og hun minte meg på at jeg må ringe eks-kona til pappa. Mamma hadde prøvd å ringe henne men ikke fått svar. Jeg prøvde ringe i går men hun har så mange tlf.numre. Men rakk gjennom nå og fikk formidlet at ...det er sånn det er med vår venninne og vi møtes i begravelsen. Ekskona til min far ble fulgt på fødestua og holdt i hånda av vår venninne som nå er død. Pappa var ikke faren, de skiltes pga at hun ville ha barn og giftet seg på ny, og han syntes han var for gammel... men de var jo venner likevel.

Hvis noen tror jeg troller, får de bare tro det. Hopper elegant over sarkasme her.

Vi gråt begge i telefonen, jeg og ekskona til min far. En av verdens mest snille damer døde, influensa med komplikasjoner. Livet er så skjørt og så merkelig. ...og det som er merkelig for deg, er det ikke for meg. Jeg kommer fra en ganske så moderne og tolerant familie som har lært å ikke dømmer andre.

Men jeg gråter også i dag, ikke som i går, men likevel. Hun var en jeg kunne prate med. Afire har jeg ikke hørt et pip fra i dag, men like bra. Har heller ikke kontaktet han. For hva er poenget.

Vi skal vel prate, men han er i sjokk fordi jeg ringte politiet, og jeg er i sjokk fordi han slo meg og fordi min venninne døde.

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Føler inderlig med deg, Alvina. Og du? En mann som slår - uansett hvor snill han kan være når han ikke slår - han fortjener deg ikke. Og du fortjener så mye bedre. Nei, det er ikke bedre om han slår en annen kvinne, men det betyr ikke at du skal ta imot slagene isteden. Menn som slår... de eier jeg ikke respekt for.

Legger ved et dikt jeg skrev engang, nettopp om det temaet:

Selvbedrag

Jeg elsker deg

sier han

mens han renser sårene

hans egne

kjærlige hender

har gitt henne.

Det verste er

...hun tror ham

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var virkelig ikke kjekt å høre.... sender deg mange mange gode og varme klemmer... :klemmer: :klemmer: :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er en kald fisk.

Venner av meg har sagt at de vil ta livet av han, men jeg har sagt nei. ...og jeg håper ikke de mener det heller, hvis de hadde vært der og i , ville jeg ikke skrevet om det her

Har vært ute en liten tur på en pubrunde, og møtt mange pene kjekke han jeg liker best, er ti år yngre enn meg. Men han har selvsagt dame, vi er i alle fall venner og er glad i hverandre som venner. Og jeg fikk en klem som varmet.

Nå klarer jeg ikke gå på faceboka, hun var en som alltid var der og nå er hun ikke det ... og det bare minner meg på at hun er død. Det minner meg på at jeg klarer meg i singellivet også. Heretter.

Det er mange som er glad i meg som en venn, jeg trenger ikke en ståpikk som slår meg gul og blå.

Vennskap er dyrebart. Og gullegodt.

Kan ikke hate livet siden jeg er glad i så mange.

Likevel er jeg så trist nå.

Men jeg elsker livet, takket være venner og venninner. Selv om det er et råttent løp.

Men mine venner er ok, de tenker ikke trusekant.

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i alle fall godt å møte kamerater, og fikk en melding nå. Fra han unge idrettsutøveren, han ler ikke av meg, men smiler. Pga at jeg skrev sms til han når jeg svarte og sa; jeg lempet de to kameratenene ut av taxien, ene for full og den andre for kåt.

Fan - han er dritsexy, jeg dåner - men har han dame, da holder jeg fingrene av rattet.

Kameratene forstod ikke noe, men jeg får av og til slt til.

...kjenner du han?

Du verden, sa jeg - jeg kjenner vel ikke, men han liker meg.

Verre var det ikke.

Nå er jeg lei av å gråte. Livet er en tragikomedie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg makter ikke faceboka nå. Så mange kondolanser, og så mange mail fra familien. Tror jeg knuser pcen, men jeg klarer ikke trøste hele verden.

til og med mannen hennes er i sorg og melder meg, jeg makter ikke mer okke som for i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sitter med svart samvittighet, hvorfor.

Det var ikke jeg som fant opp faceboka, det var noen idioter i Usa som var studenter.

Jeg vet ikke, må vel svare hennes mann, han er i en sorg ingen kan vite noe om. Men vet ikke om jeg har flere krefter.

Hva skal jeg si, kan jo bare maile at jeg er sliten, thats all...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel, svarer jeg på mail fra mannen hennes. Han er helt knust av sorg. Mine tårer er ikke halvparten. Jeg har ikke lyst å tenke, men har forståelse og han visste at vi var verdens beste venner. Det er bare så ufattelig tungt, jeg vil helst glemme...

Barna hennes har fått hjelp av psykolog, og det fatter jeg heller ikke, kan ikke han bidra... vet han er i sjokk, men dog.

Nå hater jeg hele verden. ...Kan jo heller ikke spørre han nå, men ...han er lege og vet vel best.

Nå har bare jorda stoppet opp for meg også, den har gått ut av banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var som søstre, og kunne prate om alt. Nå ringer jeg en kameat og spør om han kan kjøre meg til legen min.

Jeg kan ike forstå det og å være på faceboka uten henne der, men, det går vel tilfeld9g over ...men ikke nå, jeg savner henne og det er tungt, dypt tungt. ... ubegripelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for omtanke til dere i denne tråden. Dette er tøft og egentlig ubegripelig. Skal til Afire om en time, vi pratet sammen i går og i dag tidlig og prøver ta et oppgjør med hensyn til alkoholen. Det er tøft, men på tide å gjøre opp status quo. Man kan ikke være i et forhold der begge drikker over normalen. Vet ikke om et forhold som "overlever" med kong alkohol med i bildet. Og jeg har et drikkemønster som ikke er stort å forsvare. Hans forbruk er mildere og i mindre grad enn mitt, men likevel i overkant og han vet det selv.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker litt mer samlet nå, håper det går bedre med deg. Og håper virkelig du får staket ut en bedre kurs mtp. Kong Alkohol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...