Gå til innhold

Vekta står stille..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 24 år og jeg er 1.68cm. Jeg veier 54 kilo og prøver å legge på meg. Har prøvd alt, både å spise mye usunt over lenger tid og trening osv. Spiser som regel tre måltider om dagen og er gjerne på mcern fire/fem ganger i måneden. Kan jeg ha lavt stoffskifte? Noen tips? For tiden trener jeg ingenting.

Anonym poster: 6f9e81816241dff29cf11e5051f021de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vil du legge på deg?

Anonym poster: 80049571281dc86efd3468be7943d817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DevilAngel

1 sprøsmål : Hvorfor vil du legge på deg??? du er jo fin akkurat som du er! :)

Og å spise på mc's er ikke særlig sunt, selv om du vil legge på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, hvis du har LAVT stoffskifte så har du treg forbrenning:P For det har jeg og må ta medisiner for det.

Men anyways, å legge på seg kan vel ikke være verre enn å spise en plate sjokolade hver dag i tillegg til det andre:P Og du kan jo med fordel spise flere måltider. Mye smør på brødskiva, dressing, majones, ingen magre meieriprodukter osv.

Anonym poster: b43b2e60a673d88af527684e05e0aec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre måltider er mest sannsynlig ikke nok om du vil legge på deg. Alle måtidene må i teorien inneholde mellom 600-700 bare for at du skal få i deg "nok" mat. Jeg vil anbefale deg å føre en kostholdsdagbok noen dager for å finne ut hvor mye energi du faktisk får i deg. Jeg innbiller meg nemlig at du ikke får i deg like mye som du tror.... (uten at jeg vet noe om deg selvsagt). Uansett så bør du holde deg unna junk food. Det kommer det ingenting godt ut av, du vil etterhvert føle deg verre, mangle energi og konsentrasjon og dermed ha enda dårligere utsiker for å begynne å trene.

Anonym poster: 90e6978e0ad1a7b1a52a44fcb856ae93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du vil opp i vekt, så kan jeg anbefale at du sniker inn flest mulig kalorier i alle måltidene. Dette gjør du ved å velge energitett mat. Drikk gjerne helmelk, ha litt ekstra fløte i sausen, ekstra ost på pizzaen. Mye pålegg på brødet (ikke magre kjøttpålegg, men f.eks. salami, sylte, egg, majones osv, gjerne flere ting på samme skive). Ha gjerne pasta, ris eller liknende som tilbehør ved middagen (selvsagt sammen med en stor porsjon grønnsaker). Lag deg skikkelig lønsj og frokost, med egg, bacon, bønner og grovt brød. Ta deg gjerne en kopp kakao med masse krem i ny og ned, spis dessert (enten kake, fruktkompott, pudding eller hermetisert frukt med fløte og sjokoladesaus) Rene sukkerprodukter skal selvsagt inntas med moderasjon, men det er ikke så galt å unne seg noe godt i ny og ned!

Anonym poster: 90e6978e0ad1a7b1a52a44fcb856ae93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å spis mye mer (Nei, ikke potetgull og hamburgere, men mat som inneholder mye protein og karbohydrater som er rent og sunt.). Du kan jo også prøve proteinshakes. Men velg de som er laget for å bygge muskler :)

Ta en sjekk hos legen om du synes det er noe i veien med deg :)

Skjønner ikke hvorfor du vil opp i vekt akkurat, du er sikkert fin som du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fett eller muskelvev du vil ha mer av, eller kanskje begge deler? Trening sammen med økt energi- inntak er uansett løsningen.

Tydlig at din kropp er i energibalanse rundt den vekten du har, da er det ikke nødvendigvis så enkelt å endre vekt da kroppen din tilpasser seg endringen og justeter for å holde vekten du har. Det kan da være vanskelig å både gå opp i vekt eller ta av.

Mer trening, at du endrer matvaner etc., det kan kroppen din justere seg ut fra ved f.eks. å styre din apetittregulering. Om ønsket endring ikke kommer av seg selv, ja da må du endre det hele med bevisstgjøring hellerenn at du lar kroppen styre inntsket etter hva den føler for. Tror du derfor må fortelle kroppen din hva den sksl ha, heller enn å la appetitten styre mengden. Vil ikke apprtitten din styre seg opp så må du overstyre denne bevisst en periode, påtvinge kroppen din å finne et nytt pungt for energibalanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...