Gå til innhold

Hellas med vakre strender uten masseturisme-finnes det?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg planlegger altså turen til Hellas i sommer for første gang og lurer på om noen vet om noen steder der det ikke bugner over av turister fra Ving og Startour. Er det virkelig noen "ukjente" perler igjen som ikke charterselskapene har kastet seg over? Må jeg inn til fastlandet da, eller er det noen som vet om noen relativt "uberørte" øyer med mulighet for leie av hus eller noen små hostel/hotell på?

Anonym poster: 8420f5eb462703bbc8b9bd29e6310876

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg planlegger altså turen til Hellas i sommer for første gang og lurer på om noen vet om noen steder der det ikke bugner over av turister fra Ving og Startour. Er det virkelig noen "ukjente" perler igjen som ikke charterselskapene har kastet seg over? Må jeg inn til fastlandet da, eller er det noen som vet om noen relativt "uberørte" øyer med mulighet for leie av hus eller noen små hostel/hotell på?

Kommer jo ann på når du skal reise.

Skrevet

Men ta en titt på småkykladene,de ligger på utsiden av naxos. Det går båt fra naxos og ut .

Skrevet

Reiser dessverre i fellesferien, så

Men ta en titt på småkykladene,de ligger på utsiden av naxos. Det går båt fra naxos og ut .

Tusen hjertelig takk du! Jeg har allerede funnet hellasforum.net da jeg googlet øygruppen, så kanskje jeg slipper hundre feite russere med altfor små badebukser på ferien! :D

Skrevet

Chios er en slik øy! Der kan du finne din egen strand uten så mye som en turist å se. Nydelige strender, hyggelige folk og nesten uten turister.. Har ikke tall påmhvor mange vi har introdusert for den øya som stadig vill tilbake. Blir aldri lei av å reise dit, og finner hele tiden bortgjemte landsbyer og strender. Har selv vært der totalt 8 ganger nå og min mor har vært der 15 ganger hvor første gang var seint på 1980- tallet og antall turister har utrolig nok ikke steget veldig mye. Lilleputt-reiser er vel det eneste norske selskapet som reiser dit fra norge. Ellers må en vel til nederland tror jeg, eventuelt ta turen innom athen og rutefly eller båt ut til øya.

Anonym poster: f218b4736c29041d1cd2fceab07f6466

Skrevet

Chios er en slik øy! Der kan du finne din egen strand uten så mye som en turist å se. Nydelige strender, hyggelige folk og nesten uten turister.. Har ikke tall påmhvor mange vi har introdusert for den øya som stadig vill tilbake. Blir aldri lei av å reise dit, og finner hele tiden bortgjemte landsbyer og strender. Har selv vært der totalt 8 ganger nå og min mor har vært der 15 ganger hvor første gang var seint på 1980- tallet og antall turister har utrolig nok ikke steget veldig mye. Lilleputt-reiser er vel det eneste norske selskapet som reiser dit fra norge. Ellers må en vel til nederland tror jeg, eventuelt ta turen innom athen og rutefly eller båt ut til øya.

Anonym poster: f218b4736c29041d1cd2fceab07f6466

Skrevet

Hvis du tøffer deg opp til å kjøre ATV eller småbil så er Skiathos herlig! Regner vel med at det er slik på noen andre øyer også :-)

Gjest aam1972
Skrevet

vi var på Sifnos for noen år siden. Var først en uke på et delig lite elegant hotel på fjellet og så en uke der vi leide et hus ved stranden.

En delig øy, masse god mat, strender, fjell og hav :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...