Gå til innhold

Tips til p-piller for meg? Ingen funker jo :( ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Begynte med p-piller for 3-4 år siden, da jeg var 16-17 år. Jeg startet med mercilon, og de gikk jeg på i ca 1 år. Problemet med disse var at jeg måtte ta pillefri uke hver måned, hvis ikke fikk jeg mellomblødninger. Greit nok da å ta pause hver måned men dumt om jeg skulle på ferie i 2 uker og det ikke klaffet med pillene. Så fikk jeg kjæreste og så fort at det ikke var så gøy å blø hver måned når jeg ikke trengte hvis jeg prøvde noen andre piller som jeg kunne ta to brett om gangen av.

Så jeg byttet til microgynon. Begynte fint, men fikk etterhvert problemer med småblødninger midt i brettet et par ganger i året. Tålmodigheten min gikk over da jeg hadde pause fra pillene rett før jul og når mensen hadde vært borte noen dager og jeg ante fred og ingen fare , fikk jeg småblødninger fra lille julaften og helt til etter nyttår. Da kjente jeg det var nok, men gikk på dem frem til sommeren 2012 for å prøve og se om det ble bedre. Det ble det ikke, for midt i sommerferien min da jeg var ferdig med pillefri uke, stoppet jeg ikke å blø når jeg begynte på pillene igjen. Jeg gikk til legen og fikk primolut og tok disse med p-pillene. Da stoppet det og jeg tok pillefri uke når jeg var ferdig med primolut.

Jeg begynte så på Yasmin.... Jeg har gått på de siden september og på hvert eneste brett har jeg begynt å blø midt i brettet. Nå orker jeg ikke mer av de heller...

Noen som har tips til andre piller for meg? Vil ikke ha cerazette siden jeg har hørt om så mange som blør konstant på de og siden jeg sliter sånn med mellomblødninger er jeg sikker på at jeg blir en av dem hvis jeg starter på cerazette. Vil heller ikke ha p-sprøyte, p-ring eller p-stav. Og heller ikke spiral.

Anonym poster: 21b5b79780d2b00f722364e2a10d741d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kutt ut p-pillene og prøv plaster eller enda bedre p-ring.

Anonym poster: b086e706f4625831edfd16dc20facc8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ikke ha p-ring? Det fungerer helt ypperlig for meg. Verken kjæresten eller jeg kjenner noe til den og jeg tenker ikke på den annet enn når den skal skiftes hver tredje uke. Jeg kan gå på den og ha blødning tre ganger i året uten noen mellomblødninger.

Hvis legen din ikke kan hjelpe deg kan du be om henvisning til gynekolog for å få sjekket om blødningene tyder på at noe er feil. Men husk at ikke alle KAN gå non-stop på p-preparater og er mer følsomme enn andre, så det kan være du trenger et merke med riktig dose hormoner og at pillene tas veldig presist til samme tid hver dag. Dette. Skal uansett en gynekolog kunne vite om og hjelpe deg med.

Anonym poster: 9cacced014db5423876a6ce09a61bb2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nuvaring er svaret for deg vil jeg også mene-men husk overvekt, chlamydia, ikke precis intak af piller kan gi mellomblødninger.lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet med alle, men cerazette funket som det skulle .(med litt blødninger i starten) men husk at det er forskjellig fra person til person :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt mange de samme problemene som deg, og gir nå Loette en sjanse. Hvis ikke de funker, blir det spiral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ikke ha p-ring? Det fungerer helt ypperlig for meg. Verken kjæresten eller jeg kjenner noe til den og jeg tenker ikke på den annet enn når den skal skiftes hver tredje uke. Jeg kan gå på den og ha blødning tre ganger i året uten noen mellomblødninger.

Anonym poster: 9cacced014db5423876a6ce09a61bb2a

Huskelapp på mobilen og så er det intet problem. :hjerter:

Anonym poster: b086e706f4625831edfd16dc20facc8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...