Gå til innhold

Champagne eller musserende?

36 stemmer

1. 1. Hva serverer dere til deres første skpl som brudepar!

• Champagne
      13
    • Musserende
      21
    • Alkoholfritt, alle type
      5

Fremhevede innlegg

Skrevet

he he det velger vi heldigvis selv :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart dere gjør det. Vet bare at ingen av mine gjester ville rørt det så jeg velger å tenke litt på de også, men om alle dine gjester liker det er det jo greit :-)

he he det velger vi heldigvis selv :)

• Liker 1
Skrevet

Klart dere gjør det. Vet bare at ingen av mine gjester ville rørt det så jeg velger å tenke litt på de også, men om alle dine gjester liker det er det jo greit :-)

da har du sære gjester. spiser og drikker ikke folk det de blir servert av vanlig mat ... ? er det ikke bra nok for dem lissom ? makan .....

Skrevet (endret)

da har du sære gjester. spiser og drikker ikke folk det de blir servert av vanlig mat ... ? er det ikke bra nok for dem lissom ? makan .....

De med et minimum av folkeskikk (som jo er de fleste av oss) vil nok spise og drikke det man får servert, uten å komme med negative kommentarer. man er da et høflig, voksent menneske. Men fra verskapets side, så håper jeg jammen i meg at målet med å servere noe ikke bare er at det skal bli "spist", men at folk skal få noe de synes er godt!

når man inviterer til fest, man har noe å feire, folk har pyntet seg og slikt, så er det dessuten vanlig at mat og drikke reflekterer dette. Det har ikke noe med "bra nok" å gjøre, men at man som vertskap kanskje bør lage litt fest og gjøre stas på de som bruker en fridag på å feire dem...?

Endret av Pingting
  • Liker 6
Skrevet

Såkalt "vin" tilsatt mengder sukker for å tilfredsstille norske fjortisganer er ikke noe man serverer sine gjester.

Og jo, da, jeg er fullt i stand til å stå og holde i et glass med dette skvipet og smile, og late som om jeg drikker om det skåles, men jeg trodde noe av poenget med aperitif var at den faktisk skulle drikkes opp. Og serverer man Blue Nun eller slikt skvip, så kommer de aller fleste (unntatt fjortisene og eventuelle gjester som ikke liker vin i utgangspunktet) til å sette fra seg aperitifen mer eller mindre urørt.

Anonym poster: 7b23c56ecda9062f7c8355674d20d0db

• Liker 3
Skrevet

men hvorfor er det så vanskelig å forstå at smaken er som baken ? jeg vet om mange som foretrekker den søte blue nun fremfor for eksempel Lanson, en eller la oss si M & Chandon.

Noen serverer sodd som festmat, for meg er det knapt nok mandagsmat, vi er forskjellige, godta det.

Skrevet

Du burde jo servert sodd. Det er jo på samme nivå som blu nun.

men hvorfor er det så vanskelig å forstå at smaken er som baken ? jeg vet om mange som foretrekker den søte blue nun fremfor for eksempel Lanson, en eller la oss si M & Chandon.

Noen serverer sodd som festmat, for meg er det knapt nok mandagsmat, vi er forskjellige, godta det.

Anonym poster: c3571eff15357443182c2c3f37559ffd

• Liker 1
Skrevet

Du burde jo servert sodd. Det er jo på samme nivå som blu nun.

Anonym poster: c3571eff15357443182c2c3f37559ffd

Din mening. Og som jeg sa, for noen er sodd festmat.

Skrevet

Sodd og Blue Nun er ikke i samme kategori. Blue Nun og en Big Mac som ble glemt i hylla, mistet på gulvet, tråkket litt på og til slutt servert noen timer senere er mer sammenlignbart.

Smak og behag, ja - det finnes folk som synes Blue Nun og Peachcanei er kjempegodt, det finnes folk som på ramme alvor synes Egon er en god restaurant og det finnes folk som helt seriøst ikke synes en solbleika sydenkopi av en LV-veske er noe dårligere enn en original. Felles for disse tingene er at objektivt holder Blue Nun, Egon og LV-kopien lav kvalitet. Det går fint an å drikke Blue Nun, det går fint an å få i seg vomfyll på Egon og det går fint an å bære ting i LV-kopien, men det betyr ikke at noen av disse kan måle seg med noe som holder ålreit kvalitet.

Det er vel og bra at Blue Nun er en intern greie, men det er nok best å holde det internt hvis det ikke vil være like kjempemorsomt for alle gjestene å få det servert. Eller ta'n helt ut og server musserende Blue Nun Gold Edition.

• Liker 2
Skrevet

Kan dere ikke skjerpe dere og oppføre dere som voksne mennesker? Dette er bare en uformell avstemning. Og jeg vil ikke tro at noen av dere er invitert i Petaloudas bryllup, så slapp av - dere slipper å ta stilling til om dere orker å drikke Blue Nun. Dette går så fint atte :)

• Liker 3
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Kan dere ikke skjerpe dere og oppføre dere som voksne mennesker? Dette er bare en uformell avstemning. Og jeg vil ikke tro at noen av dere er invitert i Petaloudas bryllup, så slapp av - dere slipper å ta stilling til om dere orker å drikke Blue Nun. Dette går så fint atte :)

:tommelsmil:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...