Gå til innhold

Fest, mindreårige gravide.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det i det hele tatt mulig å få en abort så sent? Hvis hun skal vente til hun blir 16, kan det fort være noen uker til, og da vil hun være så langt på vei at det ikke lenger er ett foster.

Hvis hun bare er 23 dager på vei har hun to måneder på seg med ordinær frist, og jeg er rimelig sikker på at en 16-åring ogfså kan få innvilget senabort inntil 16 uker uten videre problemer.

Anonym poster: 059de6821c9a18d05a4f63c9222f174d

Skrevet

Og hvordan vet du hvordan hun har blitt gravid? Prevensjon svikter også for tenåringer, og gjett hva? Voldtekt er ikke helt ukjent i den aldersgruppen heller.

Du får bare fortsette med å komme med ånssvake argumenter, men still deg selv det her spørsmålet: Hvis du var mor til en gravid 15-åring, ville du ikke ha likt å visst om det?

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun bare er 23 dager på vei har hun to måneder på seg med ordinær frist, og jeg er rimelig sikker på at en 16-åring ogfså kan få innvilget senabort inntil 16 uker uten videre problemer.

Min feil, leste litt fort og tenkte uker ikke dager. Da skjønner jeg det litt bedre.

Det at hun vil vente til hun er 16 tyder på at hun mener at det kan bli problematisk å få foreldrene med på en abort. Og det forteller meg at forholdet dem i mellom ikke er verdens beste, og at foreldrene muligens er veldig konservative. De fleste voksne mennesker i dag vil mene at det beste for en 15/16åring er abort, og da er det noe galt dersom dette ikke er tilfelle. I verste fall har hun blitt gravid etter en voldtekt, men har foreldre i pinsemenigheten, og får et helvete hjemme dersom Ts stikker nesa si opp i dette.

Siden jenta visstnok er bestemt på abort hadde jeg latt det gå, hun har det vankelig nok fra før, men hun velger den beste løsningen. At hun drikker har ingen betydning så lenge hun er bestemt på abort. Jeg hadde heller pratet den som tok dem med, og forklart at jeg ikke vil ha drita småjenter på min fester i fremtiden.

joda, det KAN bety dette, men det kan også bety at hun er redd, at hun ikke har stilit seg selv de riktige spørsmålene, at foreldrene hennes ikke tror/vet at hun er seksueltaktiv og at hun ikke vil at de skal vite akkuratt dette. Når man er 15 er det lett å ikke tenke lengere en nesetippen og bare tenke på alle som blir skuffet og sure, og derfor ikke tørre fortelle sånne ting. Og hvis hun er 23 dager på vei, så betyr jo det at hun ikke kan ha vist om dette spesielt lenge, og kanskje heller ikke tenkt alternativer. (og nei, jeg er ikke imot abort, og i dette tilfelle er det kanskje det beste, men det er fint å ha noen å snakke med det om å slippe å skjule noe sånt).

• Liker 1
Skrevet

Du får bare fortsette med å komme med ånssvake argumenter, men still deg selv det her spørsmålet: Hvis du var mor til en gravid 15-åring, ville du ikke ha likt å visst om det?

Jo, men det er ikke relevant.

Skrevet

Jo, men det er ikke relevant.

Nei vel. Jeg er ferdig med å diskutere med deg.
  • Liker 1
Skrevet

Nei vel. Jeg er ferdig med å diskutere med deg.

Heh, ikke så rart :ler:

Skrevet

Ts her!

Jenta hadde frivillig sex med en annen gutt, som er 20 eller 21 etter hva jeg har forstått.

Jeg er 18, fyller 19. Selv om hun hadde oppført seg skal IKKE 15 år gamle jenter drikke i mitt hus, så enkelt er det. Det er uetisk, og jeg vil ikke tenkte på følgende engang. Hva skjer så om du kommer utenfor litt forbanna foreldre, som anmelder deg for å la mindreårige drikke? Det KAN de gjøre, og det har de full rett til å gjøre. Den sjansen tar ikke jeg. Heller skal jeg ikke være med på å oppfordre en 15åring til å drikker her hos meg. Hun kan gjerne komme hit full, da vet jeg at hun er i gode hender og klarer seg igjennom natten. Men at hun skal drikke her, for så å gå videre full - hvor ingen vet hva hun gjøre. Det er ikke greit.!

Anonym poster: 4b379187443a7596029bb8d3a116d651

• Liker 3
Skrevet

Ts her!

Jenta hadde frivillig sex med en annen gutt, som er 20 eller 21 etter hva jeg har forstått.

Jeg er 18, fyller 19. Selv om hun hadde oppført seg skal IKKE 15 år gamle jenter drikke i mitt hus, så enkelt er det. Det er uetisk, og jeg vil ikke tenkte på følgende engang. Hva skjer så om du kommer utenfor litt forbanna foreldre, som anmelder deg for å la mindreårige drikke? Det KAN de gjøre, og det har de full rett til å gjøre. Den sjansen tar ikke jeg. Heller skal jeg ikke være med på å oppfordre en 15åring til å drikker her hos meg. Hun kan gjerne komme hit full, da vet jeg at hun er i gode hender og klarer seg igjennom natten. Men at hun skal drikke her, for så å gå videre full - hvor ingen vet hva hun gjøre. Det er ikke greit.!

Det syns jeg er en klok besluttning.

Skrevet

Ts her!

Så sier du det til foreldrene hennes, uten å nevne at hun er gravid. Er ikke mer avansert enn det.

Skrevet

Hvorfor ikke? Fosteret skal bort alikevel.

Anonym poster: ac24815c4349f9a735508d63e2b6770a

Jeg sier ikke at det er feil, men jeg mener at det er uetisk å ta seg ei fyllekule når man faktisk er gravid. Virker som det er en stund til hun har planlagt å ta abort, og som nevnt, mye kan forandre seg.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke uvanlig å ha venner som er et par år yngre enn seg selv. Skjønner egentlig ikke problematikken her. Jeg reagerer ikke på at en 16 åring og en 18 åring er venner. Helt normalt. På generelt grunnlag er det ikke stor forskjell i modning heller. At du synes at de er så unge, når du ikke er stort eldre selv, ser jeg på som tull. Blir akkurat som på Farmen. "Det er de eldre mot de yngre", også er det to år imellom.

At hun er gravid, er vel hennes eget valg, ikke noe du trenger å henge deg opp i. Det er jo hennes liv.

Skrevet

Ts her!

Du virker utrolig kjip. Skjønner heller ikke hvorfor du gidder å bry deg, det er ikke ditt problem.

Å nekte de å drikke er jo bare tåpelig. En gang kom jeg innom en fest hvor det var to jenter på 16 år, jeg skjenket de med sprit og hadde det kjekt (de 2 timene jeg orket å være der).

Anonym poster: 1d259bbabc64eb2ae59f59125722c845

• Liker 2
Skrevet

Er ikke uvanlig å ha venner som er et par år yngre enn seg selv. Skjønner egentlig ikke problematikken her. Jeg reagerer ikke på at en 16 åring og en 18 åring er venner. Helt normalt. På generelt grunnlag er det ikke stor forskjell i modning heller. At du synes at de er så unge, når du ikke er stort eldre selv, ser jeg på som tull. Blir akkurat som på Farmen. "Det er de eldre mot de yngre", også er det to år imellom.

At hun er gravid, er vel hennes eget valg, ikke noe du trenger å henge deg opp i. Det er jo hennes liv.

Eneste innlegget jeg kan si meg helt enig til. Trenger ikke å skrive mere, hadde skrevet akkurat det samme som deg, Reza.

Skrevet

joda, det KAN bety dette, men det kan også bety at hun er redd, at hun ikke har stilit seg selv de riktige spørsmålene, at foreldrene hennes ikke tror/vet at hun er seksueltaktiv og at hun ikke vil at de skal vite akkuratt dette.

Men siden man ikke vet hvorfor hun tar sine valg skal man være jævla forsiktig med å legge seg borti det. Jeg hadde i hvert fall snakket med jenta først.

Skrevet

Og hvor gammel er du?

20.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...