Gå til innhold

Fest, mindreårige gravide.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er man under 16 og gravid så må foreldre samtykke at jenta kan ta abort.

Dette var en trist nyhet, men ikke uvanlig. Trist at jenter under 16 tror de må ligge med guttene for å bli akseptert. Ville ringt foreldrene jeg.

Anonym poster: 5c3979aa0ddb954f474d198edc8498d5

Trolig grunnen til at hun må vente til etter hun er 16..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun skal jo ta abort, så det spiller ingen rolle om hun drikker mht. barnet. At hun er gravid spiller altså ingen rolle.

Det som derimot spiller en rolle, er at hun ikke er gammel nok til å drikke. Det er ikke OK.

Jeg hadde tatt en samtale med han som inviterte dem, og gitt beskjed om at dette ikke var ok. For ettertiden hadde jeg gitt klar beskjed til alle jeg inviterte at de ikke kunne ta med noen venner eller bekjente.

Ok, jeg leste litt fort så så ikke at kanskje hun skal ta abort. Men uansett så bør hun ikke drikke, hun kan ombestemme seg og ville beholde barnet, hva da hvis barnet er skadet? Men uansett så burde foreldrene få beskjed om at datteren fester sammen med voksne, det er uansett ikke greit, og foreldrene bør jo få vite at hun er gravid og.

Anonym poster: fee70c800e849307693738c2060b25dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg leste litt fort så så ikke at kanskje hun skal ta abort. Men uansett så bør hun ikke drikke, hun kan ombestemme seg og ville beholde barnet, hva da hvis barnet er skadet? Men uansett så burde foreldrene få beskjed om at datteren fester sammen med voksne, det er uansett ikke greit, og foreldrene bør jo få vite at hun er gravid og.

Anonym poster: fee70c800e849307693738c2060b25dc

De burde vite at hun fester, men ikke at hun er gravid. Om hun har holdt det hemmelig er det nok en grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her.

Det jeg tenker på er hvor mange jenter som faktisk får lov til å drikke i den alderen, og i det hele tatt når jenta er så oppmerksomhetssyk (det jeg syns det er når du holder på sånn her) hva om hun har løyet om graviditeten for oppmerksomhet, så ringer jeg foreldrene å forteller dette når det kanskje ikke er sant en gang?

Guttene som var her og tok hun med er 18,18 og 19 (er ikke helt sikker på han siste) men ihvertfall myndige.

Anonym poster: 4b379187443a7596029bb8d3a116d651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde vite at hun fester, men ikke at hun er gravid. Om hun har holdt det hemmelig er det nok en grunn til det.

Uenig. De bør få vite om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke du skal legge deg opp i hvordan hun velger å leve sitt liv. Selvfølgelig kan/skal du nekte henne å drikke hos deg, men utover det så syns jeg ikke du skal gjøre noe mer. Å ringe til foreldrene hennes er ikke en god ide! Om du på død å liv skal gjøre noe, så ville jeg ringt til jenta for å høre hvordan hun har det.

Anonym poster: f0aacd0c4831594d24c8975fc8a3f566

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig. De bør få vite om det.

Og du kjenner selvsagt foreldrene hennes, og vet at hun da ikke blir presset til å beholde barnet? Eventuelt verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig. De bør få vite om det.

Hvorfor i all verden bør de det? Man bør kjenne familien og jenta ganske godt før man begynner å blande seg inn i ting som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig. De bør få vite om det.

Vi aner ikke hva som rører seg hjemme hos henne, så det kan få svært ubehagelige følger for jenta det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi aner ikke hva som rører seg hjemme hos henne, så det kan få svært ubehagelige følger for jenta det gjelder.

Og det bør det, for det her er ikke en lek.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det bør det, for det her er ikke en lek.

Så alle gravide ungjenter bør ha meldeplikt til familie om de tar abort? Jeg går ut fra at om du blir uplanlagt gravid og ikke kan beholde så sier du fra til mor, søsken og besteforeldre om at du ikke beholder barnet?

Vet du hvordan hun har blitt gravid? Jeg kjenner til et lignende tilfelle, og der var det onkelen som hadde gjort henne gravid.

Far hadde solgt henne til broren for helgen.

Verden er større, og trolig verre, enn det du har vært heldig å oppleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle gravide ungjenter bør ha meldeplikt til familie om de tar abort? Jeg går ut fra at om du blir uplanlagt gravid og ikke kan beholde så sier du fra til mor, søsken og besteforeldre om at du ikke beholder barnet?

Vi snakker om en jente som ikke er myndig en gang, så foreldre skal vite om det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi snakker om en jente som ikke er myndig en gang, så foreldre skal vite om det her.

Uavhengig av hvordan det vil skade henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av hvordan det vil skade henne?

Vel, skade henne?? Det har nok bare vært ei usikker lita skreffa som ikke en gang våget å be om kondom og som hadde sex for og tekes en fyr. Hun trenger en oppstrammer når hun drikker når hun er gravid, uavhengig hva hun skal gjøre med saken eller ei, for det gjør man ikke. Sex er ikke en spøk, og nå lærer hun den harde veien, noe hun kan for selv. Man er da ikke dum når man er 15 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i det hele tatt mulig å få en abort så sent? Hvis hun skal vente til hun blir 16, kan det fort være noen uker til, og da vil hun være så langt på vei at det ikke lenger er ett foster.

Syns forresten det er litt rart at folk med en gang trekker den sluttningen at det er noe i familien hennes. Kan være hun bare ikke vil at de skal vite at hun er gravid, men vet hun egentlig hva hun skal igjennom? Det kan være veldig viktig å ha støtte av voksne personer i den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg syns det hele er litt spesielt. Jeg reagerer egentlig ikke på noe du skriver her, bortsett fra at hun drikker samtidig som hun er gravid. At hun skal ta abort rettferdiggjør det litt, men hun virket ikke videre intelligent..

Uansett, det er ikke unormalt at ungdommer ned i trettenårsalderen drikker, så jeg syns ikke det er noe problem, verken at de tok med seg 3 år yngre jenter, eller at de drikker. Jeg hadde aldri nektet en 15-16 åring å drikke hjemme hos meg så lenge hun oppførte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg syns det hele er litt spesielt. Jeg reagerer egentlig ikke på noe du skriver her, bortsett fra at hun drikker samtidig som hun er gravid. At hun skal ta abort rettferdiggjør det litt, men hun virket ikke videre intelligent..

Uansett, det er ikke unormalt at ungdommer ned i trettenårsalderen drikker, så jeg syns ikke det er noe problem, verken at de tok med seg 3 år yngre jenter, eller at de drikker. Jeg hadde aldri nektet en 15-16 åring å drikke hjemme hos meg så lenge hun oppførte seg.

Og hvor gammel er du?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns forresten det er litt rart at folk med en gang trekker den sluttningen at det er noe i familien hennes.

Det at hun vil vente til hun er 16 tyder på at hun mener at det kan bli problematisk å få foreldrene med på en abort. Og det forteller meg at forholdet dem i mellom ikke er verdens beste, og at foreldrene muligens er veldig konservative. De fleste voksne mennesker i dag vil mene at det beste for en 15/16åring er abort, og da er det noe galt dersom dette ikke er tilfelle. I verste fall har hun blitt gravid etter en voldtekt, men har foreldre i pinsemenigheten, og får et helvete hjemme dersom Ts stikker nesa si opp i dette.

Siden jenta visstnok er bestemt på abort hadde jeg latt det gå, hun har det vankelig nok fra før, men hun velger den beste løsningen. At hun drikker har ingen betydning så lenge hun er bestemt på abort. Jeg hadde heller pratet den som tok dem med, og forklart at jeg ikke vil ha drita småjenter på min fester i fremtiden.

Anonym poster: 059de6821c9a18d05a4f63c9222f174d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, skade henne?? Det har nok bare vært ei usikker lita skreffa som ikke en gang våget å be om kondom og som hadde sex for og tekes en fyr. Hun trenger en oppstrammer når hun drikker når hun er gravid, uavhengig hva hun skal gjøre med saken eller ei, for det gjør man ikke. Sex er ikke en spøk, og nå lærer hun den harde veien, noe hun kan for selv. Man er da ikke dum når man er 15 år.

Og hvordan vet du hvordan hun har blitt gravid? Prevensjon svikter også for tenåringer, og gjett hva? Voldtekt er ikke helt ukjent i den aldersgruppen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...