Gå til innhold

Fest, mindreårige gravide.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo skulle ha fest her i går. Jeg inviterte en kamerat, en kollega av min samboer og en kamerat av de igjen. De hadde med seg tre jenter. To av jentene var helt ukjente for meg og min samboer, og jeg syntes de virket veldig unge så jeg tillate ikke at de drakk i mitt hus. Ettersom det igjen kan gå utover meg senere, og jeg syntes ikke det er noe greit.

Så utover kvelden fikk jeg vite at jentene var 15 og 16 år gamle!!! De dro heldigvis ganske tidlig herfra, hadde jeg visst det før hadde de blitt kastet på dør! Så idag fikk jeg vite at min yngre bror at ene jenta er gravid - 23 dager på vei. Men uansett altså! Her satt hun full som en saltbørse og gravid, uten at foreldrene vet noen ting om dette. Hun fyller 16 nå snart og skal vente til det med å ta abort om jeg forstod min yngre bror rett..

Hva hadde dere gjort?

Anonym poster: 64efc83f93929971f196258a16803223

Skrevet

Det er vel egentlig ingenting du kan gjøre med det.

Bortsett fra at neste gang du skal ha fest, så inviterer du dem du ønsker å ha der, og gir beskjed om at invitasjonen er "eksklusiv"; den gjelder bare vedkommende som fikk den. Hvis noen ønsker å ta med seg følge til festen, må de spørre deg på forhånd. Da har du i det minste kontroll med hvem som er i huset ditt. Hvilke valg de unge jentene tar, må du nesten la være opp til dem, evt. deres foreldre.

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Ingenting så egentlig. Hva tenkte du at du skulle gjøre?

Skrevet

Ville bare se om andre hadde noen synspunkter rundt dette. Hadde det vært min unge hadde jeg blitt sint og skuffet hadde hun vært ute, gravid, mindreårig og drukket. Mens jeg ikke visste noenting.

Anonym poster: 4b379187443a7596029bb8d3a116d651

Skrevet

Jeg hadde tatt et alvorsord med personen som inviterte jentene.

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde tatt et alvorsord med personen som inviterte jentene.

Tenkte jeg skulle det. Han skal komme hit etterpå.

Skrevet

Jeg hadde ringt foreldrene til jenta som er gravid! Du må sikkert spørre han som tok henne med hva foreldrene/jenta heter. De må jo passe på jenta og barnebarnet sitt!! Selv om de kanskje ikke vet at hun fester, kanskje de ikke vet at hun er gravid. Alkohol kan skade et barn i magen ganske mye og det er tydelig at denne jenta gir blaffen. Bryr ikke foreldrene seg, at de sier til deg at du ikke har noe med dette å gjøre, at de kjefter på deg, eller noe annet som gjør at du får en guffen følelse så ring barnevernet!

Foreldrene til jenta bør jo passe på henne siden hun er gravid, og uansett siden hun er under 18! Og hvis de ikke gjør det så må barnevernet ta seg av jenta så ikke babyen i magen blir skadet. Hadde jenta vært voksen, gravid og drukket alkohol så kunne hun blitt tvangsinnlagt til barnet er født, selvsagt ikke hvis man drikker bare en gang. Da er det sosialtjenesten som tar seg av det, siden barnet ikke er født. Men jeg tviler for at hun bare drikker denne ene gangen, siden hun tydeligvis trur at det er ok å drikke som gravid. Og i dette tilfellet er det barnevernet som må innblandes siden moren er under 18 år .

Er det tydelig at foreldrene bryr seg så ikke ring barnevernet. Du burde også uansett snakke med den som tok med seg jentene, forklare hvor farlig alkohol kan være for et barn i magen og at han burde ikke ta med seg gravide på fest uansett alder, selv om han kanskje ikke ga henne alkoholen så kan han jo prøve å være et forbilde for venninna si, han er jo tross alt eldre (vil jeg tru).

Anonym poster: fee70c800e849307693738c2060b25dc

Skrevet

Hun skal jo ta abort, så det spiller ingen rolle om hun drikker mht. barnet. At hun er gravid spiller altså ingen rolle.

Det som derimot spiller en rolle, er at hun ikke er gammel nok til å drikke. Det er ikke OK.

Jeg hadde tatt en samtale med han som inviterte dem, og gitt beskjed om at dette ikke var ok. For ettertiden hadde jeg gitt klar beskjed til alle jeg inviterte at de ikke kunne ta med noen venner eller bekjente.

• Liker 3
Skrevet

I mine øyne drikker man IKKE når man er gravid (og tydeligvis åpen om det), uansett oom man har tenkt å ta abort! Skjønner godt at du reagerer, spesielt når hun er så ung. Og synes det var bra gjort at du ikke lot de drikke hos deg når du mistenkte at de var under 18.

• Liker 3
Skrevet

Jeg og sambo skulle ha fest her i går. Jeg inviterte en kamerat, en kollega av min samboer og en kamerat av de igjen. De hadde med seg tre jenter. To av jentene var helt ukjente for meg og min samboer, og jeg syntes de virket veldig unge så jeg tillate ikke at de drakk i mitt hus. Ettersom det igjen kan gå utover meg senere, og jeg syntes ikke det er noe greit.

Så utover kvelden fikk jeg vite at jentene var 15 og 16 år gamle!!! De dro heldigvis ganske tidlig herfra, hadde jeg visst det før hadde de blitt kastet på dør! Så idag fikk jeg vite at min yngre bror at ene jenta er gravid - 23 dager på vei. Men uansett altså! Her satt hun full som en saltbørse og gravid, uten at foreldrene vet noen ting om dette. Hun fyller 16 nå snart og skal vente til det med å ta abort om jeg forstod min yngre bror rett..

Hva hadde dere gjort?

Anonym poster: 64efc83f93929971f196258a16803223

Jeg hadde tatt meg en telefon til foreldrene.

• Liker 4
Skrevet

I mine øyne drikker man IKKE når man er gravid (og tydeligvis åpen om det), uansett oom man har tenkt å ta abort! Skjønner godt at du reagerer, spesielt når hun er så ung. Og synes det var bra gjort at du ikke lot de drikke hos deg når du mistenkte at de var under 18.

Hvorfor ikke? Fosteret skal bort alikevel.

Anonym poster: ac24815c4349f9a735508d63e2b6770a

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde tatt meg en telefon til foreldrene.

Selv om de ikke vet at hun er gravid, og de heller mest sannsynlig ikke vet at hun var ute å drakk igår?Han som tok hun med seg visste tydeligvis ikke at hun var gravid, det fortalte min bror meg.. Syntes bare ikke det er ok uansett.

Skrevet

Selv om de ikke vet at hun er gravid, og de heller mest sannsynlig ikke vet at hun var ute å drakk igår?Han som tok hun med seg visste tydeligvis ikke at hun var gravid, det fortalte min bror meg.. Syntes bare ikke det er ok uansett.

Du oppfører deg voksent og tar den telefonen.

• Liker 1
Skrevet

Snakk med han som inviterte jentene. Jeg hadde nok også fått et annet syn på en fyr som inviterer mindreårige jenter som ikke en gang er fylt 16 år til en fest han vet alkohol er involvert.

• Liker 6
Gjest LineaAlba
Skrevet

Hvorfor ikke? Fosteret skal bort alikevel.

Anonym poster: ac24815c4349f9a735508d63e2b6770a

Mye kan skje før aborten er tatt, og man kan jo ombestemme seg frem til da.

For øvrig ville jeg tatt en telefon til foreldrene til jenta. Det er tydelig at hun trenger mer oppfølging. Ubeskyttet sex, graviditet, abort, fyll... Jeg syns ikke det høres ut som en normal, rebelsk femtenåring.

• Liker 5
Annonse
Skrevet

Og før TS kaster seg over telefonen, vær ekstremt sikker på at det ikke gjør vondt verre. I mange slike tilfeller er det snakk om mishandling fra familien, og da vil dette ikke akkurat gjøre ting bedre.

Skrevet

Nå det er ikke første gangen jeg hører om noe sånt, og det var ingenting galt i den familien.

Skrevet

Er man under 16 og gravid så må foreldre samtykke at jenta kan ta abort.

Dette var en trist nyhet, men ikke uvanlig. Trist at jenter under 16 tror de må ligge med guttene for å bli akseptert. Ville ringt foreldrene jeg.

Anonym poster: 5c3979aa0ddb954f474d198edc8498d5

• Liker 1
Skrevet

Hva foregår oppi hodet på voksne folk som tar med seg 15-16 åringer på fest? For jeg regner med at de som tok de med var voksne og kunne drikke lovlig.

Gjest Wanderlust
Skrevet

Hva foregår oppi hodet på voksne folk som tar med seg 15-16 åringer på fest? For jeg regner med at de som tok de med var voksne og kunne drikke lovlig.

Slenger meg med på denne. Jeg tenker med en gang at de forventet å få seg noe, og det er jo ren utnytting. Kvalmt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...