Gå til innhold

Fortsatt forelsket i kjolen min, men ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... nå har jeg prøvd den med sko i flere forskjellige hælhøyder, og den vil ikke oppføre seg fint uansett om jeg har fem eller tolv cms høyde.

I mitt hode betyr det at det ikke er lengden på kjolen det er noe feil med, men selve kjolen. Jeg må prøve med underskjørt igjen.

Problemet er bare at dersom jeg skal ha underskjørt med ring, syns ringen gjennom. Men jeg tror jeg trenger en ring inni der for å ikke snuble i alle lagene med stoff.

Noen som har tips? finnes det mellomsmale underskjørt med ring innerst, og flere lag med tyll eller annet på utsiden sånn at ringen ikke får sjans til å syns?

Eller finnes det andre alternativer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du bilde av kjolen?

Anonym poster: e5e1cc6b0aff189b6faf87da567d81e8

Skrevet

Den var søt! Veldig elegant og stilren. :)

• Liker 2
Skrevet

Den var søt! Veldig elegant og stilren. :)

tuuusen takk :) jeg vil gjerne at den skal fortsette å være sånn også, jeg drømmer om barbent og utslått hår for å være helt ærlig, men barbent i kirken passer seg jo virkelig ikke.

men jeg kunne tenke meg å unngå snubling i kjolestoffet ... og slik det er nå tråkker jeg på kjolen uansett hvor høye hæler jeg har. så hvordan løse problemet ... ?

Skrevet

Kjolen bør legges opp når du har funnet de skoene du synes er behagelige å ha på. Fasongen på kjolen tilsier at den skal være så lang at du nesten snubler i den, altså helt ned til skoen. Litt vanskelig å forklare!

For meg ser det ikke ut som om det skal være underskjørt under kjolen, sånn som jeg ser den på bildet. Få noen til å hjelpe deg når du har på kjolen og de perfekte skoene, husk de skal du ha på i mange timer, til å sette den opp med nåler. Den skal da være så lang at den dekker skotuppene når du står rett i ryggen. Alternativet er å ta den med til en sydame der du bor å få henne til å hjelpe deg. En brudekjole ville jeg ikke lagt opp selv med mindre du har lang erfaring med å sy klær. Er selv utdannet i søm.

Anonym poster: e87e8b2204ec873bd017a223f57edb5d

Skrevet

Kjolen bør legges opp når du har funnet de skoene du synes er behagelige å ha på. Fasongen på kjolen tilsier at den skal være så lang at du nesten snubler i den, altså helt ned til skoen. Litt vanskelig å forklare!

For meg ser det ikke ut som om det skal være underskjørt under kjolen, sånn som jeg ser den på bildet. Få noen til å hjelpe deg når du har på kjolen og de perfekte skoene, husk de skal du ha på i mange timer, til å sette den opp med nåler. Den skal da være så lang at den dekker skotuppene når du står rett i ryggen. Alternativet er å ta den med til en sydame der du bor å få henne til å hjelpe deg. En brudekjole ville jeg ikke lagt opp selv med mindre du har lang erfaring med å sy klær. Er selv utdannet i søm.

Anonym poster: e87e8b2204ec873bd017a223f57edb5d

... du sier mye fornuftig her, men dette er ting jeg allerede har vært gjennom. det er så klart ikke aktuelt å klippe i kjolen selv. jeg har funnet de skoene jeg vil ha til, så problemet ligger ikke der, det ligger i at uansett hva slags hælhøyde jeg har virker kjolen snublete, iallefall på sidene. på en måte. det er vanskelig å forklare.

jeg må ha noe under uansett for at kjolen ikke skal gå inn mellom bena min hele tiden også ..

Skrevet

jeg har et underskjørt med en regulerbar ring, og to lag tyll rundt, så det finnes :) kjøpte mitt brukt, så vet ikke hvor hun forrige hadde kjøpt det..

kjolen var veldig fin :) men den så litt tung ut på en måte, så kan lett se for meg at den er litt snublete.

tror nok du enten må ha underskjørt, eller ny den opp så den ikke rekker i bakken.

• Liker 1
Skrevet

http://m.lightintheb...ert_p51950.html

Kanskje dette? Bare en eneste ring, helt nederst. Jeg ville ha prøvd det. Mulig ringen kan justeres i størrelse også, hvis du føler at den blir for vid. Det er så billig at det er ikke store tapet om det blir bomkjøp.

roblemet er at metallringen syns gjennom det tynne stoffet. Det er bare tynne lag med silke og tyll i kjolen, og ikke noe annet, den er nesten gjennomsiktig, uten å være det. Derfor syns metallringen gjennom, selvom det er litt tyll utenfor ringen.

Jeg har allerede både et smalt og et vidt underskjørt med ringer i, ingen av dem kan faktisk brukes.

Skrevet

Hva med å høre med brudebutikken? De vet som regel råd. Og det kan være at de kommer med råd om at kjolen må være ganske vid, så mye stoff som den består av ville ikke det være unaturlig.

Anonym poster: 06ec473fbaf38de70ed5035bb8d8e4ad

Skrevet

la meg si det sånn, det er ikke så lett å bruke den butikken til sånt, av flere grunner. kan man booke time hos en annen butikk for å eventuelt få kjøpt underskjørt og få hjelp der .. ?

Skrevet

http://www.lightinthebox.com/no/nylon-ball-kappe-fulle-kappe-3-lags-fotsid-slip-stil-bryllup-underskjoert_p165641.htmll

vil noe sånt som dette kanskje funke .. ? Jeg ønsker IKKE en stor kjole, men såvidt jeg kan se har ikke dette noen ringer .. blir det for stort?

Det koster 170kr, det er vel bare å kjøpe det å se. Blir det for stor får du klippe av de innerste lagene med tyll.

Anonym poster: 5763cccf044eada45e045610b9c33fa8

• Liker 1
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

tuuusen takk :) jeg vil gjerne at den skal fortsette å være sånn også, jeg drømmer om barbent og utslått hår for å være helt ærlig, men barbent i kirken passer seg jo virkelig ikke.

men jeg kunne tenke meg å unngå snubling i kjolestoffet ... og slik det er nå tråkker jeg på kjolen uansett hvor høye hæler jeg har. så hvordan løse problemet ... ?

Mette Marit gikk da barføtt i Nidarosdomen etter en pilegrimsvandring :)

Skrevet

En god skredder har ikke noe problem med å sy opp kjolen

Skrevet

roblemet er at metallringen syns gjennom det tynne stoffet. Det er bare tynne lag med silke og tyll i kjolen, og ikke noe annet, den er nesten gjennomsiktig, uten å være det. Derfor syns metallringen gjennom, selvom det er litt tyll utenfor ringen.

Jeg har allerede både et smalt og et vidt underskjørt med ringer i, ingen av dem kan faktisk brukes.

Mulig dette er et dumt forslag, men kan du ikke sy/ stryke/ lime på noen lag tyll/tøy utenpå akkurat der ringene er? Da kan du jo bruke et av de du allerede har?

Gjest Adriane
Skrevet

Ang underskjørt, hva med noe sånt eller sånt? Eller kanskje dette?

Er enig med deg i at barbeint i kirken blir litt feil. Ikke at jeg mener det er usømmelig heller, men barbeint passer liksom best i utendørsbryllup ;) Men, du kan jo ha noen veldig lette og søte sandaler/sandaletter, som nesten gir følelsen av å være barføtt? Her er noen eksempler som kanskje kan være til inspirasjon:

Eksempel 1

Eksempel 2

Eksempel 3

Eksempel 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...