Gå til innhold

Bare kvinnfolk i butikkjobber eller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud har du mensen eller ts??

Hold kjeft det er viktig å si fra. Vil du fortsette å fø på bortkjemte diskriminerende kvinnfolk i landet her?

Anonym poster: 4a6151f36324481c20baeb6da0ffe44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold kjeft det er viktig å si fra. Vil du fortsette å fø på bortkjemte diskriminerende kvinnfolk i landet her?

Anonym poster: 4a6151f36324481c20baeb6da0ffe44b

Fø på? Hvilket buttikk eier du siden du tydeligvis står for lønninga til buttikkansatte? Lønna vår får vi ikke kommunalt. Har du i det hele tatt jobbet i en butikk? eller i det hele tatt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i dagligvaret, og ville mer enn gjerne være på lageret eller "på gulvet" i butikken. Mer bevegelse, slipper å bli fastlåst i samme stillingen, mer variert og så videre. Synes hvertfall det er mer slitsomt å sitte i kassa. Nå satt jeg stort sett alltid i kassa mens jeg jobbet der, fordi de andre (også) helst ville være på gulvet. På lageret slipper du unna alle de sinte kundene, men du går også glipp av de hyggelige, så det der slår jo begge veier.

Nå er det valgfrihet i landet, og man kan selv velge hva man vil jobbe med. I de dagligvarebutikkene jeg pleier å gå i (og den jeg jobbet i), var det omlag 50/50 med menn og kvinner. Så har ikke inntrykk av at det er bare jenter i butikkene, og jeg treffer da også mange menn bak kassa.

Så jeg ser ikke problemet.

Anonym poster: 0fea66a2df3fad4a64f202298de2c875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fø på? Hvilket buttikk eier du siden du tydeligvis står for lønninga til buttikkansatte? Lønna vår får vi ikke kommunalt. Har du i det hele tatt jobbet i en butikk? eller i det hele tatt?

Ti stille, Maylin. Les tråden en gang til. Norske menn betaler mer skatt enn norske kvinner. At norske menn blir satt i tungarbeid uten bedre betalt betyr at damer har en gunstigere deal. Da blir det som at menn før på kvinnfolk. Skjønner?

Dette er mer urettferdig enn at norske politikvinner som har lettere krav for å komme inn og per def er forventet å produsere mindre for arbeidsgiver, skal tjene like mye som sine mannelige kollegaer. Nå må Norge blir rettferdig mot menn igjen å slutte diskrimineringen.

Anonym poster: 4a6151f36324481c20baeb6da0ffe44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, i de fire matbutikkene her hvor jeg bor så er det som regel flere menn enn kvinner... så rart!

I de tre butikkene jeg vanligvis handler i er det også flere menn enn kvinner i kassen.

Han får bytte til en av "våre" butikker. :jepp:

Anonym poster: f2cc59e2cea6e3903f40ca1e425b107c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de tre butikkene jeg vanligvis handler i er det også flere menn enn kvinner i kassen.

Han får bytte til en av "våre" butikker. :jepp:

Anonym poster: f2cc59e2cea6e3903f40ca1e425b107c

Han hadde sikkert funnet noe galt med de butikkene også, hehe. =P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han hadde sikkert funnet noe galt med de butikkene også, hehe. =P

Hadde han nok. :biggrin:

"Det er under menns verdighet å sitte i kassa på supern, noe må gjøres", eller lignende. :fnise:

Anonym poster: f2cc59e2cea6e3903f40ca1e425b107c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da mann, hva feiler det deg? Hvis du tror det er så fordømt chill å sitte i kassa så tar du feil. Å sitte i kassa 6-8 timer i strekk tar på når det er kunder konstant skal jeg si deg. Og vi kvinner er like egnet til å finne varer i hyllene som dere menn, uansett om det er høyt oppe.. Har du ikke hørt om gardintrapper? Snakk om å være kvinnehater.. Får finne deg en jobb i en matbutikk du også og se hvordan det er ;) men etter min mening ville jeg aldri hatt en som deg ansatt :hoho:

Enig med deg, jeg jobber også i matbutikk. Å jeg tømmer som regel minst 4 fulle handlevogner med varer før lunsj. Å skal jeg rekke opp til noe, tar jeg lettvintløsninga med å løpe å hente ei bruskasse.

edit*

Jeg tror faktisk den butikken jeg jobber i har mest mannfolk som jobber i selve butikken og ikke bak ferskvaredisken.

Endret av EryMax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darthoven

Må si jeg er ganske fordømt lei etter å ha skiftet 3 matbutikker den her uka å fortsatt kun se kvinnfolk i uniform i butikkene. Jaja de smiler "så søtt" og er så "damn charming" (yeah right) men hva er vitsen med det da når dama som bruker 5 minutter på å finne fram en vare til meg ikke engang klarer å rekke opp til den hylla den står på uten min hjelp? Og mannfolka, hvor er de? Joda når du først ser snurten av dem bærer de på 2 påler frukt og grønnsaker og kryper med lut rygg inn på lageret der de tydligvis hører hjemme. Skal vedde på at de ikke får bedre betalt for det mye hardere, laverestående og anstrengende arbeidet de blir henvist til. Mens tuppene bare sitter der chill og slår inn noen varer i kassa og hever minst like gode lønninger. fantastisk! Så fort jeg finner en butikk med mer 50/50 fordeling skal jeg benytte meg av den samme hvor dyrt det er. Jeg støtte ikke mere feminisering og lettvinte løsninger for norske kvinner. Stå opp mot uretten dere også. Boikott disse butikkene som gir kvinner stillinger som om de skulle vært en vernet bedrift og lesser slavearbeidet over på guttene.

Anonym poster: 4a6151f36324481c20baeb6da0ffe44b

Fantastisk. Lurer på hvem du er :skratte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Herregud har du mensen eller ts??

Det er nok heller mansen han har.

Ellers så er det sånn på KåGe at når man tror man har sett det meste, så dukker det opp sånne tråder og topper hele skiten!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold kjeft det er viktig å si fra. Vil du fortsette å fø på bortkjemte diskriminerende kvinnfolk i landet her?

Anonym poster: 4a6151f36324481c20baeb6da0ffe44b

Oj sann...... sinna?

Jeg før da ikke på noen som helst, jobber kun svart jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dæven, jeg lurer på hvor de mannfolka er på jobben min, når jeg ødelegger ryggen min på tunge fruktkasser samt ødelegger armen og hofta mi i kassa.

Ja jøss, j***** "chill" å være kvinne i dagligvarehandelen...

(Og det er faktisk mest kvinner på min arbeidsplass, og ingen menn som "gjemmer" seg på lageret)

Endret av FruN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, jeg lurer på hvor de mannfolka er på jobben min, når jeg ødelegger ryggen min på tunge fruktkasser samt ødelegger armen og hofta mi i kassa.

Ja jøss, j***** "chill" å være kvinne i dagligvarehandelen...

(Og det er faktisk mest kvinner på min arbeidsplass, og ingen menn som "gjemmer" seg på lageret)

Mannfolka sitter å fikler med de lette toro varene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolka sitter å fikler med de lette toro varene

Det skal de få mannfolka på jobben ha, de gjør akkurat det samme som oss kvinnfolka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja selvfølgelig. Kvinne som føler seg støtt av ærlige oppfatniger og meninger slenger alltid fra seg kvinnehaterstempelet. Hadde jeg hatet kvinner hadde jeg holdt meg langt unna dette forumet.

Anonym poster: 4a6151f36324481c20baeb6da0ffe44b

Nei, det hadde du ikke.

Det er fordi du har et problem med kvinner at du lager en slik (absurd) tråd på nettopp KG.

Hvor ellers finner du så mange kvinner på ett brett?

Må ellers si at forsøket ditt på å provosere var temmelig tafatt. Ingen kan ta eksempelet ditt på forskjellsbehandling av menn i favør av kvinner på alvor.

Som du ser på svarene du får så fremkaller det mer latter enn irritasjon og indignasjon.

Men en god latter er jo ikke å forakte :biggrin: ..... og du hadde i det minste vett nok til å legge den på "Skråblikk.....". Eller skråblikk og skråblikk...den bikket vel helst over å ble liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti stille, Maylin. Les tråden en gang til. Norske menn betaler mer skatt enn norske kvinner. At norske menn blir satt i tungarbeid uten bedre betalt betyr at damer har en gunstigere deal. Da blir det som at menn før på kvinnfolk. Skjønner?

Dette er mer urettferdig enn at norske politikvinner som har lettere krav for å komme inn og per def er forventet å produsere mindre for arbeidsgiver, skal tjene like mye som sine mannelige kollegaer. Nå må Norge blir rettferdig mot menn igjen å slutte diskrimineringen.

Anonym poster: 4a6151f36324481c20baeb6da0ffe44b

Det er ikke så lett å få folk til å ta deg seriøst når du skriver ting som "ti stille, hold kjeft".

Hadde du lest hva folk skrev her så kommer det jo ganske tydelig frem at de fleste faktisk ønsker å jobbe på lageret fremfor kassa. Så da ser jeg ikke problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjemmer vel seg bak lageret for å slippe mennesker som deg, ts.

Og så sender de kvinnene ut slik at de kan skremme dere vekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...