Gå til innhold

Useriøs bilforhandler


~white lady~

Anbefalte innlegg

Oppretter denne tråden for å høre om dette er "vanlig" eller ikke, og fordi jeg ønsker å sverte bilforhandleren.

Vi (jeg og mannen) hadde funnet en bil som vi ringte på, og som var ledig. Vi mailet frem og tilbake, han fikk de opplysningene han skulle ha, og bekreftelse ifra banken vår.

Mannen min skulle reise med nattoget for å hente bilen, og hadde ordna togbillett.

Da han kom hjem i går ringte han forhandleren for å avtale tidspunkt dagen etterpå, og fikk beskjeden: "bilen er solgt." (!!!)

Mannen min ble så frustrert og oppgitt at han bare la på, men han fikk med seg at selgeren påstod han ikke hadde fått bekreftelse på at vi skulle ha bilen, noe som er en meeeget tynn unnskyldning da vi har vært i kontakt hele tiden og alt var i grunn klart til vi kunne komme og hente bilen. Som sagt så bor vi et stykke unna forhandleren og kontrakt kunne ikke skrives før bilen var undersøkt og prøvekjørt, noe som mannen min skulle ordne dagen etterpå når han kom med nattoget.

Vi har ikke kontaktet forhandleren igjen, ser ikke helt poenget med det.

Jeg antar vi ikke har noen som helst rettigheter, i og med at ingen kontrakt var underskrevet.

LIkevel synes jeg det er ille at forhandleren skal slippe unna med dette, det er fryktelig useriøst.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres elendig ut.

Dere får være glad at dere ikke kjøpte bilen ifra en slik forhandler, makan altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere har vel ikke ført over noen penger?

Nei, selvsagt ikke, det skulle jo skrives kontrakt når mannen min kom med toget og hadde fått prøvekjørt og godkjent bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvsagt ikke, det skulle jo skrives kontrakt når mannen min kom med toget og hadde fått prøvekjørt og godkjent bilen.

Høres ut som en temmelig useriøs forhandler. At det går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres elendig ut.

Dere får være glad at dere ikke kjøpte bilen ifra en slik forhandler, makan altså.

Drammen Bilskade AS, heter firmaet. Så er dere advart.

Vi har derimot vært heldig og funnet en ny bil (på privatmarkedet) som vi har sett på i dag, samme merke, ett år nyere men samme pris. Så gjorde en god deal der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo useriøst, men han fikk vel et bedre bud og klarte ikke si nei takk til det nye budet.

Jeg solgte et digert hagemøbel i sommer og et par timer før kjøper skulle ankomme fikk jeg et bud på dobbel pris pr mail fra en desperat interessent, men jeg kunne ikke la kjøperne snu i døra for å tjene 1200 ekstra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvsagt ikke, det skulle jo skrives kontrakt når mannen min kom med toget og hadde fått prøvekjørt og godkjent bilen.

Om dere ikke hadde opptrådt så amatørmessig ville dette ikke ha skjedd.

Hvorfor skrev dere ikke et bindende kjøpstilbud pr e-post til selger, ev. med forbehold og finanser og eller prøvekjøring - for å kunne "gå tilbake" på tilbudet eller prute ytterligere på prisen, om ikke bilen falt i smak?

Hadde dette tilbudet blitt akseptert kunne dere gått videre med dette, men vedkommende hadde nok ikke solgt bilen til en annen i mellomtiden.

Husk dette til neste gang!

Anonym poster: cccc7d9351ef0e090384ad879b37f6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo useriøst, men han fikk vel et bedre bud og klarte ikke si nei takk til det nye budet.

Jeg solgte et digert hagemøbel i sommer og et par timer før kjøper skulle ankomme fikk jeg et bud på dobbel pris pr mail fra en desperat interessent, men jeg kunne ikke la kjøperne snu i døra for å tjene 1200 ekstra...

Det er det jeg også tenker. Bilen lå ute med en pris på 141.000, så tenker noen har vel tilbudt noen tusenlapper over...

Er det noe vi kan gjøre eller skal man bare godta ei sånn behandlng? Er fremdeles irritert, selv om vi nå har funnet en annen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke hadde opptrådt så amatørmessig ville dette ikke ha skjedd.

Hvorfor skrev dere ikke et bindende kjøpstilbud pr e-post til selger, ev. med forbehold og finanser og eller prøvekjøring - for å kunne "gå tilbake" på tilbudet eller prute ytterligere på prisen, om ikke bilen falt i smak?

Hadde dette tilbudet blitt akseptert kunne dere gått videre med dette, men vedkommende hadde nok ikke solgt bilen til en annen i mellomtiden.

Husk dette til neste gang!

Anonym poster: cccc7d9351ef0e090384ad879b37f6fa

Vel, vi er amatører. Iallefall innen kjøp og salg på bilmarkedet!

Dessuten gikk vi ut ifra at en forhandler er proff og ikke bevisst går inn for å lure kundene sine. Godt togbilletten ikke var altfor dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi er amatører. Iallefall innen kjøp og salg på bilmarkedet!

Dessuten gikk vi ut ifra at en forhandler er proff og ikke bevisst går inn for å lure kundene sine. Godt togbilletten ikke var altfor dyr.

Skjønner dere er amatører, men en må bruke litt sunt bondevett, spesielt når vi her snakker om avstand mellom kjøper og selger.

Jeg har solgt noen biler gjennom tidene, kun som privat person og har ofte opplevd at "kjøpere" ikke dukker opp, tross mye kontakt på telefon og e-poster. Det er også irriterende, og ingenting å gjøre med.

Mulig vedkommende har hatt slike opplevelser også? Det er jo kjøpers marked nå, og vanskelig å selge brukte biler.

Men om du har noe skriftlig fra selger, som kan tolkes dithen at dere har en avtale om kjøp av denne bilen, kan dere gå videre med dette, få ham til å betale utlagt kostnad og muligens et beløp for "tort og svie"?

Anonym poster: cccc7d9351ef0e090384ad879b37f6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dere er amatører, men en må bruke litt sunt bondevett, spesielt når vi her snakker om avstand mellom kjøper og selger.

Jeg har solgt noen biler gjennom tidene, kun som privat person og har ofte opplevd at "kjøpere" ikke dukker opp, tross mye kontakt på telefon og e-poster. Det er også irriterende, og ingenting å gjøre med.

Mulig vedkommende har hatt slike opplevelser også? Det er jo kjøpers marked nå, og vanskelig å selge brukte biler.

Men om du har noe skriftlig fra selger, som kan tolkes dithen at dere har en avtale om kjøp av denne bilen, kan dere gå videre med dette, få ham til å betale utlagt kostnad og muligens et beløp for "tort og svie"?

Anonym poster: cccc7d9351ef0e090384ad879b37f6fa

Du har et poeng, jeg ser den. Vel det ble sendt noen mailer frem og tilbake, samt to-tre tlf.samtaler. Vi går ikke videre med saken da det ikke er verdt det.

En kjøpsavtale var ikke dumt; men det tenkte vi aldri på. Gikk selvfølgelig ut ifra at selgeren gjerne ville få solgt, og vi var mest opptatt av tilstandsrapport, forsikring og alt det andre som må ordnes.

Men; da vet vi deet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad at beskjeden kom i god tid før ankomst "endestasjonen" uten å få kontakt med selger.

Her er en som var ute for noe lignende etter lang biltur (NB! Språkbruk .-)

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...