AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #21 Skrevet 19. januar 2013 Merker meg at misforståelser allerede raskt oppstår og da blir det store spørsmålet: "Hvem Kent da?" Jo, Kent til Helge(min storebror). Så da blir de hetende Kent og KenttilHelge ser jeg for meg. Han har begynt å lage krøll og jeg skal fortsette. Vær dere sikker.Skal konsekvent skrive på bursdagskort LilleKent. Og blir det spørsmål fra gutten, så må han spørre sin far"hvorfor kalte dere meg det, et navn med rom for så mye besvær?!", med sikkert påfølgende mange sure miner dem innbyrdes. ; ) Takker for all innput dere. Kjennes bare så godt! Ts Anonym poster: 53722929fbb511fafb0cc3a9acafa566
muttra Skrevet 19. januar 2013 #23 Skrevet 19. januar 2013 kall din brors sønn konsekvent for lillekent, og overhør eventuelle kommentarer fra din bror i min familie hadde vi gamle og lille , den gamle var farfar til lille, og selv nå som gamle har vært død i mellom 10 og 15 år så hender det at vi sier lille og en annen i familen blir også kalt lille (i en alder av 58) fordi denne har dobbeltnavn og selv ikke er så begeistret for det første og kaller seg selv det andre , og har gjort det fra han var helt liten, og dennes eldre fetter har da det navnet vi er 30 søskenbarn og samme fornavn har flere men alle har dobbeltnavn, og de blir brukt , men vi 30 søskenbarna har enda flere barn og samme navn går igjen flere ganger, og da blir det til f.ex. kjellbjørn til.... ( et navn som ikke finnes i min slekt valgte jeg her nå) , men ingen har valgt samme navn til sitt barn som sitt eget søsken har valgt til sitt barn av søkenbarna (altså kjellbjørn til a har ikke samme tanter og onkler som kjellbjørn til b og likedan med kjellbjørn til c), selv om våre foreldre/tanter/onkler gjorde det
Gjest snacks Skrevet 19. januar 2013 #24 Skrevet 19. januar 2013 Du bare sier at ungen din heter Kent og det har vi kalt han i 14 år og dette diskuterer jeg ikke! Ignorer alle forsøk på diskusjon!
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #25 Skrevet 19. januar 2013 Min far har et søskenbarn som er noen få år yngre enn han med samme navn. Litt forvirring kan oppstå i familielag, men ikke verre enn at det bare blir moro. Anonym poster: 3e4f9c438b9e75612a2243b5495c8e42
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #26 Skrevet 19. januar 2013 Her er det ikke noe poeng å begi seg ut på diskusjoner. Ingen kan komme utenfra og kreve endringer i hvordan dere omtaler deres sønn. Spesielt tåpelig er det når "barnet" er 14 år, og garantert har egne meninger om hvilket navn han ønsker brukt. I min familie er det også flere søskenbarn som har samme navn - uten at det har ført til hverken uvennskap eller uopprettelige misforståelser. Snakk om å lage seg problemer... Anonym poster: faa413cfce1fbe30fe2c2da63187e8bf
Gjest SpaceBaby Skrevet 19. januar 2013 #27 Skrevet 19. januar 2013 Kan du ikke heller be dem kalle ungen sin for Kent Johnny eller noe sånn?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #28 Skrevet 19. januar 2013 Jeg hadde kalt ungen for Mohammed hver gang de korrigerte navnet på min. Anonym poster: da40bb8a4b76c0c2afe99d99b9ea8e56 3
Sweet77 Skrevet 19. januar 2013 #29 Skrevet 19. januar 2013 Navnet er jo en stor del av selve identiteten til et menneske. Det ville vært litt av et signal å sende sønnen sin om man ham ba ham endre på den fordi en eller annen oppkomling i slekten nå kommer og gjør krav på navnet hans: "Nei, integritet skal du ikke ha - du er mindre verdt enn andre og bør la dem tråkke inn på alt som er ditt her i livet". Dette er et spørsmål om å støtte sønnen din, det burde det være for onkelen også. Du og mannen din får stille ekstra opp for ham i denne saken. Her ville jeg ikke bare stilltiende fortsatt å kalle sønnen min "Kent", jeg ville konfrontert han klart og tydelig med den Frekkheten og ignoransen han utviser ved så mye som å komme med et forslag av nevnte karakter. Og at om det kommer så mye som ett hint til i den retningen, så forlater dere selskapet, for sånne mennesker behøver dere ikke ha i deres liv. Han er slekt - og bør oppføre seg som det. Slekt støtter, ikke det motsatte. 5
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2013 #30 Skrevet 19. januar 2013 Den her broren og svigerinnen eier ikke folkeskikk. 1
Anglofil Skrevet 19. januar 2013 #31 Skrevet 19. januar 2013 For meg går dette under "frekkhetens nådegave". De velger å bruke navnet Kent etter at dere har brukt det på deres sønn i alle år og dem mener dere skal jenke dere? Nei, det hadde ikke funnet meg i og satt dem skikkelig på plass. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #32 Skrevet 19. januar 2013 Nå kommer nok en sjokkerende opplysning som understreker hvor mye bitch som bor i min bror. Det er nesten så det ikke er til å forstå at et normalt menneske kan handle slik... I julen , tok min bror og min svigerinne seg den frihet å sende julekort til en av MINE??...ja mine venninner, underskrevet med Kentnavnet, altså deres sønn.. Dette er en venninne AV MEG, de kun har truffet et par ganger via meg og aldeles ikke noe venninne av dem, og heller aldri sendt henne julekort før. Men ikke sant da kunne de få nok en anledning til å eksponere Kentnavnet som sitt og hun er selvfølgelig av den pliktoppfyllende typen som alltid sender tilbake , om enn så bare for å være høflig. Hun var en smule sjokket og sa til meg på peneste måte, jaja de har vel fått noen julekort til overs da.siden de sender til meg plutselig. Hun støtter meg i at at de oppfører seg bemerkelsesverdig underlig men temaet blir aldri agenda når jeg treffer henne for da er vi opptatt med å snakke om så mye annet,Hyggelige ting. Når jeg trekker meg unna dem, sender de altså kort til min venninne. Jeg blir nesten litt " redd" dem jeg... Kan liksom ikke si ikke send julekort til min venninne liksom..selv om det er det jeg kunne få lyst til å slenge rett i fleisen på dem Anonym poster: 53722929fbb511fafb0cc3a9acafa566
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #33 Skrevet 19. januar 2013 Glemte underskrift , men jeg er altså Ts Anonym poster: 53722929fbb511fafb0cc3a9acafa566
slask Skrevet 19. januar 2013 #34 Skrevet 19. januar 2013 (endret) Jeg har en følelse av at startinnlegget er et trolleinnlegg, men det får nå så være. Og er navnene i innlegget virkelig basert på autentiske navn? Når TS attpåtil har nevnt fornavnet til faren til "nye" Kent, så er jo forholdet ganske lett å koble til virkeligheten, i og med at den første Kent også har et mellomnavn som angis. Men om TS faktisk har brukt et lignende navneoppsett, bare uten å nevne det her i tråden, så skjønner jeg bedre. Endret 19. januar 2013 av slask 1
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 19. januar 2013 #35 Skrevet 19. januar 2013 Hjelpes. hadde det vært meg, så hadde jeg satt min bror og min svigerinne så kraftig på plass at de hadde ikke våget å treffe meg uten skuddsikker vest på. Haha du får virkelig sagt det, Gjest! 1
LukaFrost Skrevet 20. januar 2013 #36 Skrevet 20. januar 2013 Jeg er imponert over at det går an å ha så dårlig fantasi at man kaller barnet sitt det samme som et søskenbarn. Idioti!
Gjest gjest Skrevet 20. januar 2013 #37 Skrevet 20. januar 2013 Jeg har en følelse av at startinnlegget er et trolleinnlegg, men det får nå så være. Og er navnene i innlegget virkelig basert på autentiske navn? Når TS attpåtil har nevnt fornavnet til faren til "nye" Kent, så er jo forholdet ganske lett å koble til virkeligheten, i og med at den første Kent også har et mellomnavn som angis. Men om TS faktisk har brukt et lignende navneoppsett, bare uten å nevne det her i tråden, så skjønner jeg bedre. Ikke så vanskelig å skjønne at hun har brukt fiktive navn....
The Kitten Skrevet 20. januar 2013 #38 Skrevet 20. januar 2013 Hvis jeg var Kent Rune ville jeg oversett alle som kalte meg noe annet enn Kent. 1
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2013 #39 Skrevet 20. januar 2013 Haha du får virkelig sagt det, Gjest! Takk, men akkurat sånn som det her hadde fått meg til å bruse med fjærene.
Leanne Skrevet 20. januar 2013 #40 Skrevet 20. januar 2013 Det er veldig spesielt å velge et navn som allerede er i familien, men man finner jo måter å løse det på.. Min mann, min søsters mann og min svigerinnes mann har alle 3 samme navn! Mine barn har en far som heter "Per" og to onkler som heter "Per". Her er jo alle inngiftet og ikke noe vi planla, men vi løser det jo ved å si onkel Per som er pappa'n til... Eller Peren min/din I barnehagen er det stadig flere barn med samme navn, der blir det brukt etternavn f.eks Per K og Per F for å skille de, eller avdelingen Per på blå eller Per på rød, eller lille Per og store Per. Når det er 14 år mellom fetterene vil de vel ikke omgås så mye som jevngamle kanskje vil gjøre.. (lek, barnebursdag, samme barnehage/skole). Er naturlig å si lille Kent når han er så mye mindre. I barnehagen passer vi på å bruke bare navnet når vi snakker til barnet, man kan bruke etternavn når vi snakker om de for å skille de, Per L skal være med Anders hjem..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå