Gå til innhold

O, du superkvinne!


Gjest Carmelita

Anbefalte innlegg

Gjest Carmelita

Hvordan får du tid til alt? Jeg sliter med å få tid til:

å sove (gjerne 10 timer)

å studere

å jobbe

å trene

å være sosial

å lage god middag hver dag

aller helst skulle jeg rukket alt hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Handler det ikke om prioritering, tror du? Akkurat nå er jeg i en fase hvor studiet mitt blir prioritert høyt, det betyr f.eks. at jeg har brukt hele helgen til å lese og forberede meg til en oppgave. Men nettopp når man har det aller mest travelt med studier eller jobb, så setter man enda større pris på den tiden man bruker på andre ting, som venner, trening, shopping osv. Samtidig er det jo nødvendig at man får tilfredsstilt sine grunnlegende behov som mat og søvn, for å kunne yte en ekstra innsats på andre områder. Derfor prioriterer jeg også å lage ordenlig mat, selv om det ikke alltid behøver å ta så lang tid, og jeg sørger for å komme meg i seng i passende tid.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler nok om prioritering. Selv trener jeg aldri, dermed har jeg spart den tiden. Mat elsker jeg å lage, og det tar ikke nevneverdig lang tid. Jeg ønsker ikke å studere og jobbe samtidig, det blir enten eller, også pga tid. Jeg gjør bare det som betyr noe for meg. Jeg ser svært lite på TV, dermed kan jeg gjøre noe jeg liker, nemlig å gå til sengs med en god bok og så få en lang natts søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya
Hvordan får du tid til alt? Jeg sliter med å få tid til:

å sove (gjerne 10 timer)

å studere

å jobbe

å trene

å være sosial

å lage god middag hver dag

aller helst skulle jeg rukket alt hver dag...

Klarer jeg tre av disse på en dag anser jeg det for å være fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvordan får du tid til alt? Jeg sliter med å få tid til:

å sove (gjerne 10 timer)

å studere

å jobbe

å trene

å være sosial

å lage god middag hver dag

aller helst skulle jeg rukket alt hver dag...

Jeg har kutta ned til:

å sove (gjerne 8 timer, i realiteten 6)

å studere

å jobbe

å drive en hobby

å være (litt) sosial

Noe mer er det faktisk ikke tid til, når man i tillegg har mann og hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmelita

Vet det er snakk om prioritering, og det er jo det jeg gjør nå, men helst skulle jeg hatt mer tid til alt! På en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å sove for mye er ikke sunt, kutt ned til åtte timer søvn, og du har i alle fall to timer som kan brukes til noe annet av det du har lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Folk flest ser altfor mye på TV (jeg også, når jeg er hjemme), før TV-dagbok (strengt) i én normal uke, så ser du hvor mange timer som går bort. Vi klager på at vi ikke har tid, men så sløver vi bort en god del av den tiden vi har, med å sløve foran kassa. Kanskje fordi det krever mindre energi enn å løfte på liket og komme seg ut (for eksempel for å trene, eller være sosial).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prioritering er tingen. Jeg klarer:

å sove (ca 6 timer)

å studere (fulltid)

å jobbe (ca 40%)

å tilbringe tid med mann og barn.

For å få til dette må noe nedprioriteres. Dette er blant annet:

husarbeid

hjemmelagede og næringsrike middager

sosialt samvær med venner

Det er selvfølgelig kjipt å ha konstant dårlig samvittighet for hvordan det ser ut hjemme eller for at barna får pølser til middag idag igjen, men slik må det bare bli for en stund. Iallefall til jeg er ferdig studert!

Noe jeg aldri nedprioriterer er tid med barna, bortsett fra siste uken før eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest ser altfor mye på TV (jeg også' date=' når jeg er hjemme), før TV-dagbok (strengt) i én normal uke, så ser du hvor mange timer som går bort. Vi klager på at vi ikke har tid, men så sløver vi bort en god del av den tiden vi har, med å sløve foran kassa. Kanskje fordi det krever mindre energi enn å løfte på liket og komme seg ut (for eksempel for å trene, eller være sosial).[/quote']

TVdagbok?

Skummelt....... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff....

Det er bare ikke mulig nei og jo mer jeg prøver jo surere og dummere blir jeg :roll:

Prioriteringer;

Ca 7 timers søvn

Stå opp ekstra tidlig for å kunne gå tidlig fra jobb

Et par "viktige" tv-serier i uka

Minst ett karbad i uka

Trim tre til fire ganger i uka

Og på toppen skal jo huset være rent og ryddig, klærne vaskes, mat lages, barn kjøres...osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan får du tid til alt? Jeg sliter med å få tid til:

å sove (gjerne 10 timer)

å studere

å jobbe

å trene

å være sosial

å lage god middag hver dag

aller helst skulle jeg rukket alt hver dag...

Har du barn??? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest ser altfor mye på TV (jeg også' date=' når jeg er hjemme), før TV-dagbok (strengt) i én normal uke, så ser du hvor mange timer som går bort. Vi klager på at vi ikke har tid, men så sløver vi bort en god del av den tiden vi har, med å sløve foran kassa. Kanskje fordi det krever mindre energi enn å løfte på liket og komme seg ut (for eksempel for å trene, eller være sosial).[/quote']

Selvsagt. Vi er flere venninner som bruker altfor mye tid på å klage over at vi aldri har tid. Likevel er vi oss svært bevisste på at vi er rimelig godt orientert om diverse tv-program.

Og så ler vi litt og har vel verken tro på eller interesse for at dette endres nevneverdig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nå ble jeg skuffet, trodde det var en tråd menta på *Shira* jeg :sjarmor:

Jeg føler at jeg har lite tid, men jeg er blitt flinkere å jenke på kravene. Beste investeringen jeg har gjort er å anskaffe meg vaskehjelp. ANBEFALES.

Og så ser jeg lite på TV. Kun tirsdager og i helgene. Kan også anbefales :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt døgn ser slik ut:

Jobbe 8-9 timer

Trene 2 timer

Middag 1 time

Sosial 2-3 timer

Sløve på sofa 1 time

Transport hit og dit 1 time

Sove 7-8 timer

I tillegg er det en rekke av disse tingene som kan kobineres.

Middag kan man spise med en vennine på cafe.

Trene kan man gjøre med venner.

Sosial trenger man ikke være hver dag. Avogtil er det greit å bare være hjemme. Og noen ganger må huset ryddes og vaskes.

Men studier hadde jeg nok fått problemer med å putte inn i min hverdag.

Skal legges til at jeg bor sentralt i O, og disponerer bil. For meg er alt innenfor kort rekkevidde, og jeg har ikke barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

-Jeg jobber. 8 timer hver dag. fra 8 til 16.

-fra ca 1630 til 1900 driver jeg min hobby og trening, nemlig ridning. Min egen hest rir jeg ca en time, i tillegg trener jeg andres hester eller underviser. takk gud jeg har en fantastisk jente som hjelper med hesten, gjør han klar før jeg rir og steller ham etter jeg har ridd.

-noen kvelder i uken får jeg tid til å gå på kafe med venner.

- ellers jogger jeg 4 ganger i uken.

- jeg tar nettstudier for å heve kompetansen jeg har, jobber med disse stort set i helgene,da gjør jeg også husarbeid.

- hver fredag/lørdag er jeg sosial i en eller annen sammenheng, enten middag hos meg eller på byen med venner.

- jeg er singel, og fatter ikke hvor en mann kunne passet inn...

- jeg ser på tv to ganger i uken, sex and the city, og friends. ellers aldri, med mindre det er noe helt spes. har faktisk akkurat fått tv igjen etter å ha vært uten i to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...