AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Nå er jeg forkjøla igjen, er bare noen uker siden jeg hadde influensa og var veldig dårlig. Jeg har allergi og astma og legen min mener det er pga dette at jeg har så mye forkjølelser. Dette fører til mye fravær på jobben min, og det er litt dumt. Jeg tar vitaminer, trener 3 ganger i uken og spiser normalt. Sover godt hver natt. Noen råd..? Er naturmedisin noe å satse på? Jeg har blitt rådet til å flytte til et varmt land siden jeg tåler det norske klima dårlig. Men dette passer desverre dårlig. Anonym poster: ad71ad8a5ad3efae3dcb61b4152ff015
Trivia Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Spis masse rå hvitløk, minst et par fedd om dagen.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 Spis masse rå hvitløk, minst et par fedd om dagen. Funker det? Jeg spiser en del hvitløk, men mer som en ingrediens i middagsretter. Anonym poster: ad71ad8a5ad3efae3dcb61b4152ff015
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #5 Skrevet 18. januar 2013 Og du tar medisiner for astma? Ja, masse! Aerius allergitabletter, symbicort forebyggende astmamedisin og ventoline ved behov. Hoster som en KOLS-pasient her og nesa renner konstant Anonym poster: ad71ad8a5ad3efae3dcb61b4152ff015
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #6 Skrevet 19. januar 2013 Er det mulig å få influensa flere ganger på rad? Er det som har skjedd med meg nå tydeligvis. Trodde ikke det gikk an jeg. Anonym poster: ad71ad8a5ad3efae3dcb61b4152ff015
student86 Skrevet 19. januar 2013 #7 Skrevet 19. januar 2013 Det første jeg vil anbefale å skaffe deg, er en luftfukter (pga tørr luft nå i vinterhalvåret og dine allergier samt astma). Den kan sikkert være til spesielt god nytte om natten: ) Ellers: Inkluderes tran i vitamintilskuddet ditt? Du kan prøve varmt vann med sitron om morgenen Grønn te, gjerne 5 kopper til dagen virker beroligende og rensende på kroppen (mye antioksidanter)
student86 Skrevet 19. januar 2013 #8 Skrevet 19. januar 2013 NB. Hvis du skulle skaffe deg en luftfukter, pass på å lufte godt etter bruk (pga fare for sopp om den brukes for mye). Men jeg tenker at i ditt tilfelle kan en luftfukter være til god hjelp om vinteren.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #9 Skrevet 19. januar 2013 Det første jeg vil anbefale å skaffe deg, er en luftfukter (pga tørr luft nå i vinterhalvåret og dine allergier samt astma). Den kan sikkert være til spesielt god nytte om natten: ) Ellers: Inkluderes tran i vitamintilskuddet ditt? Du kan prøve varmt vann med sitron om morgenen Grønn te, gjerne 5 kopper til dagen virker beroligende og rensende på kroppen (mye antioksidanter) Jeg tar ikke tran nei,men d-vitamintabletter og jerntabletter. Spiser mye fisk, grønnsaker og frukt. Drikker mye vanlig te, men ikke grønn te. Så kanskje jeg bør prøve det. Takk for tips Anonym poster: ad71ad8a5ad3efae3dcb61b4152ff015
2shy Skrevet 19. januar 2013 #10 Skrevet 19. januar 2013 Jeg var aldri så mye syk som da jeg tok allergimedisiner (aerius, symbicort, m.m). Jeg oppsøkte noen som driver med bioresonans (google det) og fikk veldig mye hjelp her. Aldri mer medisiner etter det. Når det gjelder kosthold så holdt jeg meg unna alt som heter søt frukt, sukker, melkeprodukter, gjær og hvete som en start. Rører heller ikke brus/saft/, særlig ikke lett-produkter pga aspartam. I tillegg veldig mye friske grønnsaker daglig (5 om dagen blir en underdrivelse). D vitamin er bra, men for at jeg skal holde nivået mitt godt nok oppe, så holder ikke dosene vi får kjøpt reseptfritt i Norge. Jeg tar 2000 IU ca hver 2-3 dag i vinterhalvåret. I tillegg drikker jeg hvetegress daglig. Smaker litt herk til å begynne med, men man blir vant. DET er en piff for immunforsvaret. Kosthold er din beste venn for helsa, men det tar ofte litt tid før kroppen responderer på endringer. 1
student86 Skrevet 20. januar 2013 #11 Skrevet 20. januar 2013 Kosthold er din beste venn for helsa, men det tar ofte litt tid før kroppen responderer på endringer. Dette innlegget var veldig bra, og det minner meg forøvrig om det faktum at SUKKER er noe av det verste som finnes. Sukker nedsetter immunforsvaret for flere timer. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #12 Skrevet 20. januar 2013 Astma øker sjansen for forkjølelse mye. Så der er nok synderen din. Pass godt på hygienen din når du er ute blandt folk og etter du har kommet hjem, vask hender ofte. Man blir smittet av andre, så man kan ta forhåndsregler. Men selvfølgelig er man ikke garantert å ikke bli smittet fordet. Anonym poster: 15ce03ccb0ed2ed6f8eaebe57dc37b29
LittDiva Skrevet 20. januar 2013 #13 Skrevet 20. januar 2013 Hvetegress og spirulina,sverger til de på vInteren spesielt
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #14 Skrevet 20. januar 2013 http://www.nbg247.no/om-nbg/artikler/hvorfor-nbg_24_7_-kosttilskudd_/ Anonym poster: acc667a975b45cddcc6d03f945c879ce
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #15 Skrevet 20. januar 2013 D-vitamin kan hjelpe mot astma. Og antiinflammatorisk kosthold. Anonym poster: 46d1f23edc9512ded61b3464ce959e98
2shy Skrevet 20. januar 2013 #16 Skrevet 20. januar 2013 Astma øker sjansen for forkjølelse mye. Så der er nok synderen din. Pass godt på hygienen din når du er ute blandt folk og etter du har kommet hjem, vask hender ofte. Man blir smittet av andre, så man kan ta forhåndsregler. Men selvfølgelig er man ikke garantert å ikke bli smittet fordet. Anonym poster: 15ce03ccb0ed2ed6f8eaebe57dc37b29 Ja astma øker sjansen for forkjølelse, det er derfor enda viktigere med riktig ernæring. Som astmatiker bør man holde seg unna en del matvarer generellt, og øke inntaket av grønn mat. Hygiene er alltid viktig.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #17 Skrevet 20. januar 2013 Spirulina skal jeg undersøke. Hvetegress bør jeg nok holde mg unna, da jeg ikke tåler hvete. Nå prøvde jeg å spise rå hvitløk her men kasta opp. Tåler tydeligvis ikke det. Får ellers i meg en del grønnsaker til daglig. Takk for tips alle sammen! Råd til hvordan jeg kan bli fort frisk? Skal innom legen i morgen og få resept på cosylan. Men sånn ellers, noen bra råd? TS Anonym poster: ad71ad8a5ad3efae3dcb61b4152ff015
2shy Skrevet 20. januar 2013 #18 Skrevet 20. januar 2013 Spirulina skal jeg undersøke. Hvetegress bør jeg nok holde mg unna, da jeg ikke tåler hvete. Nå prøvde jeg å spise rå hvitløk her men kasta opp. Tåler tydeligvis ikke det. Får ellers i meg en del grønnsaker til daglig. Takk for tips alle sammen! Råd til hvordan jeg kan bli fort frisk? Skal innom legen i morgen og få resept på cosylan. Men sånn ellers, noen bra råd? TS Anonym poster: ad71ad8a5ad3efae3dcb61b4152ff015 Hvetegress har ingenting med hvete å gjøre. Lite jeg kan anbefale som styrker immunforsvaret som dette, bortsett fra å spise mye grønt å unngå alt som heter dårlig fett, ferdigmat, sukker, brus, saft, aspartam, osv. Og drikk mye vann, minst 2 liter. Ren urtete er også bra, peppermynte-te du får kjøpt på helsekosten lindrer. La teen trekke under lokk i 10 min, og drikk 3-4 kopper. Det er ikke meningen at du skal maule rå hvitløk, men du kan bruke det i matlaging. Orker du ikke rå hvitløk, kan du varme det og bruke det i f.eks suppe, gryte o.l 1
Sugerøret Skrevet 20. januar 2013 #19 Skrevet 20. januar 2013 Ja, masse! Aerius allergitabletter, symbicort forebyggende astmamedisin og ventoline ved behov. Hoster som en KOLS-pasient her og nesa renner konstant Anonym poster: ad71ad8a5ad3efae3dcb61b4152ff015 bisolvon er fin.Den er slimløsende og jeg bruker den når jeg kjenner jeg blir tett pga forkjølelse o.l Den er reseptfri på apoteket. Kutt ned på melkeprodukter,da de gir økt slimdannelse. 1
rockarollawoman Skrevet 20. januar 2013 #20 Skrevet 20. januar 2013 (endret) Er det mulig å få influensa flere ganger på rad? Er det som har skjedd med meg nå tydeligvis. Trodde ikke det gikk an jeg. Anonym poster: ad71ad8a5ad3efae3dcb61b4152ff015 Samme virus får du ikke to ganger, nei, men det er gjerne flere typer influensa-virus som herjer i samme periode, som betyr at du kan oppleve flere influensa-perioder etter hverandre, hvis du ikke er resistent mot disse virusene fra før av. Endret 20. januar 2013 av rockarollawoman 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå