Gå til innhold

Kan forstoppelse hindre vektnedgang?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er plaget med forstoppelse, og har begynt å lure på om dette påvirker vektnegangen min?

Jeg har de siste 3 ukene, begynt å trene 4 ganger i uken, både styrke og kondisjon, spiser 4-5 måltider som er små og sunnere måltider enn før. I tillegg går jeg opp til en time hver dag. Og drikker bare vann, og LITT pepsi max av og til, likevel går jeg ikke ned i vekt,har gått ned ca 1 kg bare.

Så tilbake til temaet mitt, jeg sliter som sagt med forstoppelse, jeg går kanskje på do 1-2 ganger i uken og det er max. Nå har jeg ikke vært på do siden mandag. Og tenker at dette er årsaken til at vekten ikke går nedover?

Noen som har noen kloke råd eller svar? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det kan påvirke vekten din, men du bør nå uansett prøve å få bukt med det, er jo ikke bra at du ikke får gått på do. Prøv å spise svisker, masse druer, drikk mye vann. Om du er laktoseintolerant har jeg sett flere råde folk til å drikke litt melk:P

Om ikke noe av dette funker ville jeg nok hørt på apoteket om råd evt. dra til legen.

Anonym poster: 6c2b9caea3dd7a55ebb8120cecf3063e

Skrevet

Men grattis med 1kg!:)

Skrevet (endret)

Ja, altså bæsj veier jo gjerne et halvt kilo om det er en del som ligger der og ikke kommer ut. Det er jo derfor det er anbefalt å veie seg etter dobesøk.

Har du prøvd Lepicol? Det funker veldig godt. Sliter selv med treg mage pga. irritabel tarm, men denne er genial.

http://www.ecoline.no/subdet22.htm

Anbefaler den store krukken med pulver. 2 teskjeer om morgenen 30 min. før frokost og 2 på kvelden ved behov.

Endret av *Maja*
Skrevet

Men grattis med 1kg! :)

Takk for det og takk for svar! :)

Ja jeg må begynne å få den magen i sjakk, er nok ikke bra i lengden å gå slik som dette.... Men nå drikker jeg jo nesten bare vann..

Men kal prøve å ta ett glass melk eller to, jeg tåler ikke det så bra og ikke brødmat heller :fnise:

Skrevet

Ja, altså bæsj veier jo gjerne et halvt kilo om det er en del som ligger der og ikke kommer ut. Det er jo derfor det er anbefalt å veie seg etter dobesøk.

Har du prøvd Lepicol? Det funker veldig godt. Sliter selv med treg mage pga. irritabel tarm, men denne er genial.

http://www.ecoline.no/subdet22.htm

Anbefaler den store krukken med pulver. 2 teskjeer om morgenen 30 min. før frokost og 2 på kvelden ved behov.

Tusen takk for svar! :) jeg googlet litt rundt nå, og leste at det kunne samle seg mellom 1500-2000 g i tarmene om man ikke får tømt seg... det er jo en del det...

Jeg får prøve det du sier, og ta noe middel for det :) tusen takk for tipset! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...