Gå til innhold

Fruktfat - hvilke grønnsaker?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Erica
Skrevet

Jeg vil lage et grønnsaksfat som kost på fredagskvelden med vaniljekesam til dipp. Jeg tenker på skårne gulrøtter, agurk, sukkererter og kålrot, men der stopper fantasien min... Noen som har flere tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha laget grønnsaksfat med grønnsaker og salt dip og/eller fruktfat med frukt og søt dip. Men kanskje jeg bare er gørr kjedelig.

Skrevet

Jeg ville ha laget grønnsaksfat med grønnsaker og salt dip og/eller fruktfat med frukt og søt dip. Men kanskje jeg bare er gørr kjedelig.

Ja, men hvilke grønnsaker er det jeg spør om...

Skrevet

Hva med cherrytomater? Det egner seg kanskje ikke til dip, men jeg synes at de er veldig gode å spise som snacks. :)

Anonym poster: 93d4e170c533e8f55cf802cd33c726cb

Gjest Blomst83
Skrevet

Personlig takler jeg ikke stangselleri,men det er ikke så uvanlig å bruke til dip. Man kan også bruke blomkål og brokkoli ;)

Skrevet

Det er jo ikke vanskeligere enn at du tar en tur på butikken og ser hva som frister?

Jeg kan jo foreslå noe av det jeg liker, men det betyr jo ikke at du syns det er godt...

Jeg ville hatt gulrøtter, sukkererter, blomkål, paprika, små plommetomater og kålrot.Jeg ville absolutt ikke brukt vaniljekesam som dipp, syns det passer bedre til frukt.

:heks:

Skrevet

Ikke vaniljekesam! Heller en rømme- eller yoghurt naturel-basert dip til grønnsaker. ;)

Jeg pleier å ha cherrytomater, selleri, agurk, paprika, minimais (må tørkes på et kjøkkenhåndkle), blomkål, sukkererter og gulrøtter!

Skrevet (endret)

Til Brunhilde: Nei, det er ikke bare å gå rundt i butikken og se hva som finnes når jeg bare leverer en handleliste i kassa :P Jeg er blind...

Det nevnes yoghurt naturell-basis til dipp. Har man noe oppi denne som gir litt smak?H

Endret av Oda1982
Skrevet

Til Brunhilde: Nei, det er ikke bare å gå rundt i butikken og se hva som finnes når jeg bare leverer en handleliste i kassa :P Jeg er blind...

Det nevnes yoghurt naturell-basis til dipp. Har man noe oppi denne som gir litt smak?H

For eksempel tzatskiki, med gresk yoghurt, hvitløk, olivenolje og revet/oppkuttet agurk.

Hvis du leter etter andre sunne dipper (uavhengig av yoghurten), kanskje hummus er noe for deg? Det er basert på kikerter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...