Gjest LadyAntebellum Skrevet 17. januar 2013 #1 Skrevet 17. januar 2013 (endret) Hellu Jeg er 140 kg og jobber for og bli mindre.. Jeg har mye muskler og er kvikk når det kommer til kondisjon. Men jeg har i det siste etter hard trening nesten følt meg syk etterpå..det sniker seg liksom innpå..nå er jeg kjempeslapp, kvalm og generelt føler jeg meg febersyk. Skal sies at jeg presser jo den tunge kroppen min, men jeg trodde ikke jeg presset den slik at den skulle falle helt i fisk.. Jg har i tillegg hatt fri fra jobb idag.. Ikke pågrunn av dette men en vanlig fridag. Bare lurer på om dette er noe andre opplever? Hadde maxpuls på 187 idag og kunne nok kommet enda høyere så jeg hadde jo litt og gå på der.. Eneste er øvelsen rygghev som jeg svimler litt av og føler jeg mister følelsen inryggen av.."mister følelsen". Holder på og trene opp den svake ryggen min.. Noen med erfaringer ? Edit: kan nevne at jeg sliter med en depresjon, kan dette vøre grunnen? Endret 17. januar 2013 av LadyAntebellum
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #2 Skrevet 17. januar 2013 veier 50 kg og har den samme sykdoms følelsen som deg etter at jeg har trent. Tror nok det er depresjon. Man får det vis man sitter enn del å holder seg i ro. Anonym poster: 246096c9eb2e5cbc648aa6292a5fa724
lygekryss Skrevet 17. januar 2013 #3 Skrevet 17. januar 2013 Kroppen din ikke er vant til fysisk aktivitet. Hvil deg i et par dager, og så vil du nok se at det ikke er like ille neste gang.
Gjest LadyAntebellum Skrevet 17. januar 2013 #4 Skrevet 17. januar 2013 veier 50 kg og har den samme sykdoms følelsen som deg etter at jeg har trent. Tror nok det er depresjon. Man får det vis man sitter enn del å holder seg i ro. Anonym poster: 246096c9eb2e5cbc648aa6292a5fa724 Vet ikke om jeg forsto helt, oppfattet at du opplever det samme, men jeg har ikke depresjon fordi jeg sitter og holder meg i ro altså vet ikke selv hva som er grunnen til min depresjon men jeg har en aktiv jobb og prøver og trene når jeg orker:)
Gjest LadyAntebellum Skrevet 17. januar 2013 #5 Skrevet 17. januar 2013 Kroppen din ikke er vant til fysisk aktivitet. Hvil deg i et par dager, og så vil du nok se at det ikke er like ille neste gang. Men dette kommer altså likevel selvom jeg har trent regelmessig en stund, er derfor jeg syns det er så rart..
StellinaX Skrevet 17. januar 2013 #6 Skrevet 17. januar 2013 Spiser du nok før trening? Og sover du nok? Jeg blir dårlig hvis jeg presser meg for hardt og dette ikke er på plass..
Gjest LadyAntebellum Skrevet 17. januar 2013 #7 Skrevet 17. januar 2013 Spiser du nok før trening? Og sover du nok? Jeg blir dårlig hvis jeg presser meg for hardt og dette ikke er på plass.. Jeg passer på og spise riktig, men kanskje jeg ikke spiser nok..
StellinaX Skrevet 17. januar 2013 #8 Skrevet 17. januar 2013 Det kan være der det ligger, eller det kan være andre ting. Noen blir dårlige når det er for mye "hopp og sprett" eller når de gjør øvelser hvor hodet er ned (rygghev på "bukk" f.eks). Vet du hvordan det står til med jernlageret ditt?
Gjest LadyAntebellum Skrevet 17. januar 2013 #9 Skrevet 17. januar 2013 Det kan være der det ligger, eller det kan være andre ting. Noen blir dårlige når det er for mye "hopp og sprett" eller når de gjør øvelser hvor hodet er ned (rygghev på "bukk" f.eks). Vet du hvordan det står til med jernlageret ditt? Jeg har tidligere hattlavt jern-nivå men aner ikke hvordan det er nå..
StellinaX Skrevet 17. januar 2013 #10 Skrevet 17. januar 2013 Kanskje ta en sjekk på det, er dèt lavt så har du kanskje forklaringen:) Note to self: jeg må gjøre det samme...
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #11 Skrevet 18. januar 2013 Sjekk jernlagrene ja! Jeg pleide å slite med selv moderate trimturer den gang jeg hadde lave jernlagre. I tillegg til å bli helt gåen var jeg direkte dårlig etterpå. Etter å ha fått orden på jernlagrene merket jeg stor forskjell selv om jeg hadde dårlig kondis. Da ble jeg bare normalt sliten istedet for svimmel, kvalm og fullstendig influensafølelse. Anonym poster: b5165e9fb415000c5635ea3eb6206af7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #12 Skrevet 18. januar 2013 Ta deg en tur til legen og sjekk om du har noen mangler. Generelt kan jeg si at jeg også slanker meg (begynte på 130kg) og har trent hardt flere dager i uken. Føler meg fremdeles syk etter trening jeg også. Men det blir bedre. Men du må regne med å ha det slik en god stund. Ta med deg en banan og noen nøtter som spiser rett etter trening. Pass på å drikk mye vann FØR trening. Anonym poster: 075a3d4170c05e0c1d0dbad8f24305fb
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #13 Skrevet 18. januar 2013 Ta deg en tur til legen og sjekk om du har noen mangler. Generelt kan jeg si at jeg også slanker meg (begynte på 130kg) og har trent hardt flere dager i uken. Føler meg fremdeles syk etter trening jeg også. Men det blir bedre. Men du må regne med å ha det slik en god stund. Ta med deg en banan og noen nøtter som spiser rett etter trening. Pass på å drikk mye vann FØR trening. Anonym poster: 075a3d4170c05e0c1d0dbad8f24305fb Glemte å si at jeg har trent flere dager i uken i snart et år. Anonym poster: 075a3d4170c05e0c1d0dbad8f24305fb
MJ1982 Skrevet 18. januar 2013 #14 Skrevet 18. januar 2013 åja.. jeg er ikke overvektig men var dårlig trent.. de første ukene ca hele to første mnd etter jeg startet treningen var jeg helt døu, syk, sur og ekkel..trening ga meg ingenting.. fikk råd om å holde på slik jeg gjorde.. nå er det borte..nå gir trening meg overskudd og lykkefølelse rett og slett.. tror det rett og slett tar tid for kroppen å omstille seg.. så fint at du tar tak i helsen din,lykke til videre !!
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #15 Skrevet 20. januar 2013 Maxpuls på 187 er jo ganske mye. Prøve å holde deg litt lavere? Det er viktig å ikke sprenge seg selv den første tiden med trening, ellers mister man motivasjonen ganske raskt. Sykdomsfølelse høres i grunn helt normalt ut hvis du trener såpass hardt uten å være vant til det. Temperaturen kan stige til feberpunktet og over når man trener hardt. Så mitt råd er å sjekke med legen at det ikke er noe medisinsk. Ro ned treningen, la kroppen hvile et par dager mellom hver, til du føler at du blir i bedre form. Og for all del huske å spise nok! Der er det mange som misforstår. Anonym poster: d525d75c87e85ebb9af9dcd1974ab8f9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå