Gå til innhold

Noe gikk galt da jeg barberte meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

For noen dager siden skulle jeg barbere meg nedentil for første gang på ganske lang tid. Jeg brukte god tid. Dusja først, tok nytt barberblad, barberte med hårene, og at det der. Jeg har aldri hatt problemer med barbering tidligere. Men denne gangen derimot..nå sitter jeg her med et stort område som er fullt av noe som sikkert er inngrodde hår. Det ser ut som jeg er dekket av verkende byller! Ser jævlig ut, og kjennes like jævlig ut. Noen som har noen gode råd til hva jeg kan gjøre for å lindre dette? Jeg har basimycin. Kan det være en idé? Jeg kan jo ikke gå rundt sånn....

Anonym poster: 699c7741692948f7ba3a250cdcce2906

Anonym poster: 699c7741692948f7ba3a250cdcce2906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert bare fordi det er lenge siden sist, huden trenger bare å bli vant med den røffe behandlingen igjen:) Vet ei venninne sverget til basimycin salve, men vet ikke om jeg ville brukt det så veldig ofte. Ikke medisiner deg selv mer enn strengt tatt nødvendig er min filosofi i alle fall.

Anonym poster: 752e5ae3720b2e60b7e3074108545afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får mye ingrodde hår om jeg barberer ofte, men om jeg venter mellom hver gang så går det bedre, da får huden roe seg mellom hver gang, men dette er jo forskjellig fra person til person. det finnes intimbarbering kremer som skal hjelpe mot dette.

Anonym poster: c90ed271d81a7ffccd89194ca6e090de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det har med barberingen å gjøre, og at du ikke har fått herpes?

Anonym poster: 8a2b076589bb2f34b7be37c75be61675

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha vært noe som bare ble gjort synlig av barberingen?

Anonym poster: 89493ff39be54b53d27d0976569a7add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerer sånn på barbering nedentil, uansett hvilke tiltak jeg gjør! Har nok veldig ømfintlig hud der, for legger og armhuler er det null problemer. Reagerer også likedan på voksing av bikinilinjen. Blir litt bedre hvis jeg lar området være i vann ei stund, barberer med hårretningen, bruker Eos barberkrem (reagerer på Gilette sine), etterpå så vasker jeg over med pyrisept eller klorhexidin og går truseløs i ei vid joggebukse så ikke trusekantene skal gnage borti de første timene. Sårsalve bruker jeg og av og til.

Men det som funker aller best er ladyshawer! Kjøpte meg en god en fra Braun med to innstillinger; stuss og shave. Etter at jeg begynte med den så har jeg ikke brukt høvel, og får ikke disse stygge barberbyllene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Ingen herpes her i gården, nei, det er jeg temmelig sikker på. Kan nok skylde på barberingen.

Det er nok betente/irriterte hårsekker som følge av barberingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer sånn på barbering nedentil, uansett hvilke tiltak jeg gjør! Har nok veldig ømfintlig hud der, for legger og armhuler er det null problemer. Reagerer også likedan på voksing av bikinilinjen. Blir litt bedre hvis jeg lar området være i vann ei stund, barberer med hårretningen, bruker Eos barberkrem (reagerer på Gilette sine), etterpå så vasker jeg over med pyrisept eller klorhexidin og går truseløs i ei vid joggebukse så ikke trusekantene skal gnage borti de første timene. Sårsalve bruker jeg og av og til.

Men det som funker aller best er ladyshawer! Kjøpte meg en god en fra Braun med to innstillinger; stuss og shave. Etter at jeg begynte med den så har jeg ikke brukt høvel, og får ikke disse stygge barberbyllene:)

Takk! Tror jeg må begynne som deg, og også gå til anskaffelse av en ladyshaver som du nevner. Vil virkelig ikke ha noe sånt igjen!

Anonym poster: 699c7741692948f7ba3a250cdcce2906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom der er inngrodde hår kan det hjelpe om du legger et varmt omslag på området 2 ganger om dagen.

Endret av studerende
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...