Gå til innhold

Om delt foreldre ansvar? Hjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil bare minne deg TS på her at du ikke er anonym for venner og bekjente av dere og barnemor, og å henge ut noen offentlig på denne måten er unødvendig i mine øyne.

Regner med mor i saken er enig uten at jeg skal legge ord i hennes munn.

Hvis dette skal diskuteres offentlig så anbefaler jeg å gjøre det helt anonymt, uten å bruke ett brukernavn som matcher bloggadressen din mer eller mindre.

Og bare sånn tilleggsopplysninger: Barnefar var den første som flyttet, 2 timer bort fra hvor han bodde når barnet ble til, og hvor mor og barnet bodde, barnemor flyttet etter ham når barnet var 1,5 år, og bodde i samme by som ham i ett år. Deretter, for å få en utdannelse for å forsørge barnet, måtte hun flytte for å få denne utdannelsen, nå er hun tilbake der hun bodde det første 1.5 året av barnets liv, og har tenkt å bli værende der i mange år fremover siden hele familien hennes bor der, og både mor og barn har ett stabilt sosialt nettverk, som de ikke har oppnådd andre steder.

Anonym poster: 55e42fba9b28597c7d0a1aab6d6fed55

Jeg vil bare minne deg TS på her at du ikke er anonym for venner og bekjente av dere og barnemor, og å henge ut noen offentlig på denne måten er unødvendig i mine øyne.

Regner med mor i saken er enig uten at jeg skal legge ord i hennes munn.

Hvis dette skal diskuteres offentlig så anbefaler jeg å gjøre det helt anonymt, uten å bruke ett brukernavn som matcher bloggadressen din mer eller mindre.

Og bare sånn tilleggsopplysninger: Barnefar var den første som flyttet, 2 timer bort fra hvor han bodde når barnet ble til, og hvor mor og barnet bodde, barnemor flyttet etter ham når barnet var 1,5 år, og bodde i samme by som ham i ett år. Deretter, for å få en utdannelse for å forsørge barnet, måtte hun flytte for å få denne utdannelsen, nå er hun tilbake der hun bodde det første 1.5 året av barnets liv, og har tenkt å bli værende der i mange år fremover siden hele familien hennes bor der, og både mor og barn har ett stabilt sosialt nettverk, som de ikke har oppnådd andre steder.

Snakker ikke dritt eller noe bare stiller spørsmål. Ser da ikke noe galt i dette. Når barnefar blir frustrert og lei seg så vil man jo bare høre med andre om hva som er normalt i en slik situasjon.

Anonym poster: 34da3af91eb6bfcca8037e3079b6f828

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kommer han til og tape? Har ikke far rett til og se sitt barn like mye som mor?

Det er vel ikke sånn det fungerer i praksis, nei.

Skrevet

Retten kommer aldri til å dømme 50/50 for et så lite barn, så alternativet for far er å kreve hovedomsorg og samvær til mor. Dersom historien som presenteres av en annen AB stemmer, kommer han aldri til å vinne den saken.

• Liker 1
Skrevet

Retten kommer aldri til å dømme 50/50 for et så lite barn, så alternativet for far er å kreve hovedomsorg og samvær til mor. Dersom historien som presenteres av en annen AB stemmer, kommer han aldri til å vinne den saken.

Dette skal jo ikke til retten men for og få det på den beste måten og den mest rettferdige måten for alle sammen.

Skrevet

Det mest rettferdige for barnet er selvsagt å slippe to barnehager. Det er sånn det er med samlivsbrudd, når man velger å gå ut av forholdet, taper man noe.

Skrevet

Det mest rettferdige for barnet er selvsagt å slippe to barnehager. Det er sånn det er med samlivsbrudd, når man velger å gå ut av forholdet, taper man noe.

Handler ikke om samlivsbrudd.

Skrevet

I slike saker er det vel ikke snakk om hva som er "rettferdig" i mors og fars øyne, her skal det tenkes på barnet, og kun det.

Som sakkyndig i flere liknende rettssaker har jeg aldri rådet til 2 ulike barnehager. Det jeg kan se som eneste mulige løsning her utfra de opplysningene som er her, så er det at far flytter til kommunen hvor barnet bor nå, da kan han også ha barnehageplass i sammen bh, og det er jo også noe å tenke på når barnet kommer i skolealder. Da må foreldrene bo i nærheten av hverandre for å kunne ha 50/50 samvær.

Men husk: Barnets beste er det dere må tenke på, og det er ett godt forhold mellom mor og far og til mor og far. Og ikke minst EN barnehage/tilsynsordning å forholde seg til.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Hvorfor kommer han til og tape? Har ikke far rett til og se sitt barn like mye som mor?

Tipper du vet svaret på dette om du tenker deg litt om.....

Skrevet

Det er vel ikke sånn det fungerer i praksis, nei.

Barnets beste er i fokus. Ikke hva som er "rettferdig" for far eller mor.

Rart hvordan fedre plutselig vil ha mer samvær når mor ønsker bidrag fra han..

• Liker 1
Skrevet

Kan komme med noen råd ut i fra en situasjon jeg er oppi/vitne til. Vi har stebarnet mitt annenhver uke som er ganske ung. De ukene barnet er hos oss går barnet i barnehagen så sant det ikke er sykt. De ukene barnet er hos moren er det lite i barnehagen da mor ikke gidder å stå opp for å rekke barnehagen.

Det eneste faste barnet har er barnehagen. Det er det eneste barnet har å forholde seg til. Når det har vært sykdom og i tillegg ikke kommer seg i barnehagen pga mor så merker vi at barnet faller ut av leken og det som skjer i barnehagen. Vi får også tilbakemeldinger på dette fra barnehagen, noe vi syns er kjempesynd! Når det er snakk om 50/50 så trenger barnet noe som er stabilt og vanlig i livet sitt. Så små barn har gjerne ikke så bra tidsbegrep heller. De klarer ikke forholde seg til at "det er 5 dager til jeg skal til mamma igjen". Vi er glad for at barnet i tillegg stortrives i barnehagen så barnet skulle ønske at barnehagen var åpen 7 dager i uka :) Ville aldri anbefalt 2 barnehager. Hvis vi velger å flytte litt bort fra der vi bor nå, men likevel skal fortsette med 50/50 så kommer vi til å forholde oss til samme barnehage! Stakkars barn som må gå i 2 barnehager!

Anonym poster: 9f04556ec7609b5f6fd9a5281e6db969

• Liker 1
Skrevet

Hvis du hadde lest alt så hadde du sett at han har spurt om 50/50 før. Og da var det bare 1 barnehage og forholde seg til. Alikevel blir svaret nei. Det far mener er at han ikke burde betale barnebidrag så lenge han har prøvd og få 50/50 flere ganger og mor nekter.

Skrevet
Hvis du hadde lest alt så hadde du sett at han har spurt om 50/50 før. Og da var det bare 1 barnehage og forholde seg til. Alikevel blir svaret nei. Det far mener er at han ikke burde betale barnebidrag så lenge han har prøvd og få 50/50 flere ganger og mor nekter. Anonym poster: 34da3af91eb6bfcca8037e3079b6f828

Du vil slippe å betale bidrag som jo kommer barnet til gode. Her avslører du i siste instans at det ikke er barnets beste du vil men å slippe å cashe ut.

50/50 er selvfølgelig ikke tema engang mtp omstendighetene. Barnet ditt skal ikke ha to barnehageplasser for at du skal slippe å betale bidrag.

• Liker 1
Gjest Dream89
Skrevet

Du vil slippe å betale bidrag som jo kommer barnet til gode. Her avslører du i siste instans at det ikke er barnets beste du vil men å slippe å cashe ut.

50/50 er selvfølgelig ikke tema engang mtp omstendighetene. Barnet ditt skal ikke ha to barnehageplasser for at du skal slippe å betale bidrag.

Les det som ble skrevet igjen du.

Skrevet

Jeg er helt enig med TS sålenge det kan la seg gjøre. Syns mange mødre er alt for "kjipe" med å dele barna sine. Men jeg har noen spørsmål som jeg håper du kan svare på for å få ett bedre bilde av saken :)

-hvorfor flyttet far første gang hvis dette stemmer?

-Hva er grunnen til at mor har nektet 50/50 før? Har far vært involvert i vold, narkotika eller andre kriminelle ting?

-Har far hatt samvær med barnet hele veien?

-Hvorfor har ikke far betalt barnebidrag før?

-hvor mye samvær har far nå? Har mor tidligere vært urimelig eller lite samarbeidsvillig om samvær?

-hvor gammelt er barnet?

-er det noen grunn til at mor har flyttet rundt eller er det av egen vinning?

ser også at du nå er gravid, har dette noen innvirkning på saken?

Kjipt når det blir sånn :/

Anonym poster: bdeae47f854823e9201aa0de6a9383d7

Skrevet

Barn skal IKKE måtte gå i to barnehager pga ego voksne. Å i det hele tatt tenke tanken vitner om at denne faren har 0 forståelse for barn og barns behov, men kun er opptatt av seg selv.

Far har et forsørgeransvar for sitt barn, selv om han ikke får det som HAN vil mht. omsorgsløsning. Dvs. at det er helt naturlig at han betaler bidrag, uavhengig av samværsbrøken. Sånn som det framstilles her, vil ikke far betale, og det er DET saken egentlig dreier seg om.

En 50/50 løsning anbefales ikke for små barn, iallfall ikke de under 3. Skal en slik ordning fungere så må faktisk foreldrene være villige til å svelge kameler, mothårs, og dette gjelder også for far. Når far i dette tilfellet agerer som han gjør lukter det lang vei, fordi han er ikke opptatt av barnet, men av sine rettigheter.

Gjest bekjent
Skrevet

Dette syns jeg er usaklig og saken er ikke framstilt slik som det egentlig er. jeg er en bekjent men god innsyn i akkurat denne saken og kjenner begge parter. syns dette innlegget bør slettes hvis det ikke framvises som det egentlig er. syns det er dumt siden mange her har tatt seg god tid til å svare seriøst når du j-n-e ikke har det.

Hoved saken her til dere som har tatt dere tid til og svare seriøst er at avtalen om barnebidrag har vert privat, nå la mor inn krav til nav om å få pengene gjennom dem og da svarte far med at han ville ha 50/50 får å slippe og betale.

det hun også skriver om at hun har byttet barnehage flere ganger på kort tid. er over år. og på grunn av at mor studerer får å sikre barne en god økonomisk framtid som vi ofte ønsker for barna våre. og det siste jeg vil nevne er at far har IKKE pratet om 50/50 fra hun ble født.

dette er et barn med 2 fantastiske FORELDRE. og de vet det beste for barne. og da bør ikke vi andre rundt blande oss inn. de har alltid hatt en god kommunikasjon helt ti. nyere tid, der jeg har en mening om hvorfor. ( men jeg skriver det IKKE her får vill IKKE henge ut noen) dette er mellom mor og far. det er dem som kjenner barnet og vett hva som er best og hva det trenger. det jeg vet på slutten er at barnet stortrives med slik ting er nå og stortrives i barnehagen hun nå er i og vil og skal være i til hun begynner på skolen sammen med de hun nå går i barnehage med. og det er jo fantastisk å bli kjent med de 2 år før du begynner på skolen får å bli trygg, og det må jo være det beste for barnet.

-bekjent-

Gjest bekjent
Skrevet

Barn skal IKKE måtte gå i to barnehager pga ego voksne. Å i det hele tatt tenke tanken vitner om at denne faren har 0 forståelse for barn og barns behov, men kun er opptatt av seg selv.

Far har et forsørgeransvar for sitt barn, selv om han ikke får det som HAN vil mht. omsorgsløsning. Dvs. at det er helt naturlig at han betaler bidrag, uavhengig av samværsbrøken. Sånn som det framstilles her, vil ikke far betale, og det er DET saken egentlig dreier seg om.

En 50/50 løsning anbefales ikke for små barn, iallfall ikke de under 3. Skal en slik ordning fungere så må faktisk foreldrene være villige til å svelge kameler, mothårs, og dette gjelder også for far. Når far i dette tilfellet agerer som han gjør lukter det lang vei, fordi han er ikke opptatt av barnet, men av sine rettigheter.

flott skreven.

-bekjent-

Skrevet

Ja, jeg anser ikke 50/50 som en løsning. Det jeg mente var at hvis mor og far kjemper i retten om å få hovedomsorg vil far tape.

Skrevet

Synd TS ble så stille, kunne blitt en interessant diskusjon dette her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...