AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #1 Skrevet 17. januar 2013 Mor nekter 50/50 på grunnlag av forskjellige bosteder og mener det ikke er bra for barnet med 2 barnehager, men far vil ha det. I tillegg krever mor da barnebidrag. Hva mener dere om dette? Anonym poster: 34da3af91eb6bfcca8037e3079b6f828
Gjest myr Skrevet 17. januar 2013 #2 Skrevet 17. januar 2013 Er for 50/50 deling (så lenge foreldrene kan samarbeide godt) men IKKE to barnehager. Barnet trenger EN fast trygg base. 4
Gjest Gorgonzola Skrevet 17. januar 2013 #3 Skrevet 17. januar 2013 (endret) Jeg mener at her blandes kortene. Overskrifta tilsier at dette skulle vært en tråd om delt foreldreansvar, noe det knapt er et poeng å lage en tråd om, fordi; alle barn som fødes der far er kjent så tildeles foreldrene (delt)foreldreansvar. Det er noe annet enn både delt bosted og delt omsorg, som strengt tatt er to sider av samme sak. Men for å svare konkret TS; jeg er enig med mor i denne saken. Delt omsorg/bosted på grunnlag av forskjellige bosteder tolker jeg dithen at foreldrene ikke bor i nærheten av hverandre. Det er forsåvidt kurant. Verre er det dersom den ene (far i dette tilfelle) ønsker at ungen skal gå i to barnehager. Det funker neppe. Endret 17. januar 2013 av Gorgonzola 3
Gjest Gorgonzola Skrevet 17. januar 2013 #4 Skrevet 17. januar 2013 Er for 50/50 deling (så lenge foreldrene kan samarbeide godt) men IKKE to barnehager. Barnet trenger EN fast trygg base. Dette ble vel en selvmotsigelse?
Gjest myr Skrevet 17. januar 2013 #5 Skrevet 17. januar 2013 Dette ble vel en selvmotsigelse? Mente i forhold til barnehage.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #6 Skrevet 17. januar 2013 Er for 50/50 deling (så lenge foreldrene kan samarbeide godt) men IKKE to barnehager. Barnet trenger EN fast trygg base. Er for 50/50 deling (så lenge foreldrene kan samarbeide godt) men IKKE to barnehager. Barnet trenger EN fast trygg base. Mor har flyttet 3 ganger i løpet av relativt kort tid på skole. Far har bodd på samme sted hele tiden. Hun har hele tiden nektet 50/50. Nå plutselig krever hun barnebidrag siden far har barnet så lite. Anonym poster: 34da3af91eb6bfcca8037e3079b6f828
Gjest myr Skrevet 17. januar 2013 #7 Skrevet 17. januar 2013 Det lukter barnefordelingssak.. Har dessverre ikke noen råd. Men det er om å gjøre å gjøre det mest mulig stabilt og trygt for barnet. Trygge voksne og EN barnehage å forholde seg til. Barnevernstjenesten og familievernkontoret kan være til hjelp.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #8 Skrevet 17. januar 2013 Jeg mener at her blandes kortene. Overskrifta tilsier at dette skulle vært en tråd om delt foreldreansvar, noe det knapt er et poeng å lage en tråd om, fordi; alle barn som fødes der far er kjent så tildeles foreldrene (delt)foreldreansvar. Det er noe annet enn både delt bosted og delt omsorg, som strengt tatt er to sider av samme sak. Men for å svare konkret TS; jeg er enig med mor i denne saken. Delt omsorg/bosted på grunnlag av forskjellige bosteder tolker jeg dithen at foreldrene ikke bor i nærheten av hverandre. Det er forsåvidt kurant. Verre er det dersom den ene (far i dette tilfelle) ønsker at ungen skal gå i to barnehager. Det funker neppe. Jeg mener at her blandes kortene. Overskrifta tilsier at dette skulle vært en tråd om delt foreldreansvar, noe det knapt er et poeng å lage en tråd om, fordi; alle barn som fødes der far er kjent så tildeles foreldrene (delt)foreldreansvar. Det er noe annet enn både delt bosted og delt omsorg, som strengt tatt er to sider av samme sak. Men for å svare konkret TS; jeg er enig med mor i denne saken. Delt omsorg/bosted på grunnlag av forskjellige bosteder tolker jeg dithen at foreldrene ikke bor i nærheten av hverandre. Det er forsåvidt kurant. Verre er det dersom den ene (far i dette tilfelle) ønsker at ungen skal gå i to barnehager. Det funker neppe. Far ønsker og ha barnet mer. noe som han da har prøvd i lengere tid uten hell. Mor har flyttet barnet i 3 forskjellige barnehager på kort tid men når far vil ha barnet mer blir det et problem på grunn av 2 barnehager. Anonym poster: 34da3af91eb6bfcca8037e3079b6f828
Gjest Dream89 Skrevet 17. januar 2013 #9 Skrevet 17. januar 2013 (endret) Det lukter barnefordelingssak.. Har dessverre ikke noen råd. Men det er om å gjøre å gjøre det mest mulig stabilt og trygt for barnet. Trygge voksne og EN barnehage å forholde seg til. Barnevernstjenesten og familievernkontoret kan være til hjelp. Det lukter barnefordelingssak.. Har dessverre ikke noen råd. Men det er om å gjøre å gjøre det mest mulig stabilt og trygt for barnet. Trygge voksne og EN barnehage å forholde seg til. Barnevernstjenesten og familievernkontoret kan være til hjelp. Når ikke en barnehage er mulig for 50/50 så hva skal man da gjøre? Ville du heller anbefalt dagmamma da? Endret 17. januar 2013 av Dream89
Gjest Gorgonzola Skrevet 17. januar 2013 #10 Skrevet 17. januar 2013 Far ønsker og ha barnet mer. noe som han da har prøvd i lengere tid uten hell. Mor har flyttet barnet i 3 forskjellige barnehager på kort tid men når far vil ha barnet mer blir det et problem på grunn av 2 barnehager. Anonym poster: 34da3af91eb6bfcca8037e3079b6f828 OK, da serverte du plutselig en ganske annen versjon enn startinnlegget skulle tilsi. Da har jeg bare en ting å si; når mor herser slik hun her gjør er far bondefanget og totally fucked, som vanlig. Her gjelder altså ikke likestillingen i det hele tatt. Mor kan mer eller mindre uhindret ture frem som hun vil. Skal far endre på dette er det rettens vei som gjelder med de kostnader, tidsbruk og psykiske påkjenninger det har, selv for menn som - i følge mange kvinner - er følelsmessig avstumpet. Føler med ham. 1
Gjest Dream89 Skrevet 17. januar 2013 #11 Skrevet 17. januar 2013 (endret) OK, da serverte du plutselig en ganske annen versjon enn startinnlegget skulle tilsi. Da har jeg bare en ting å si; når mor herser slik hun her gjør er far bondefanget og totally fucked, som vanlig. Her gjelder altså ikke likestillingen i det hele tatt. Mor kan mer eller mindre uhindret ture frem som hun vil. Skal far endre på dette er det rettens vei som gjelder med de kostnader, tidsbruk og psykiske påkjenninger det har, selv for menn som - i følge mange kvinner - er følelsmessig avstumpet. Føler med ham. OK, da serverte du plutselig en ganske annen versjon enn startinnlegget skulle tilsi. Da har jeg bare en ting å si; når mor herser slik hun her gjør er far bondefanget og totally fucked, som vanlig. Her gjelder altså ikke likestillingen i det hele tatt. Mor kan mer eller mindre uhindret ture frem som hun vil. Skal far endre på dette er det rettens vei som gjelder med de kostnader, tidsbruk og psykiske påkjenninger det har, selv for menn som - i følge mange kvinner - er følelsmessig avstumpet. Føler med ham. Det siste man vil er at det skal gå ut over barnet, men når setter man foten ned? Hvordan kan hun kreve penger av far når hun nekter far og ha mere ansvar? Endret 17. januar 2013 av Dream89
Gjest myr Skrevet 17. januar 2013 #12 Skrevet 17. januar 2013 Når ikke en barnehage er mulig for 50/50 så hva skal man da gjøre? Ville du heller anbefalt dagmamma da? To dagmammaer?
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #13 Skrevet 17. januar 2013 To dagmammaer? To dagmammaer? Tror hun mente 1 barnehage 50% av tiden og en dagmamma de andre 50%. Anonym poster: 34da3af91eb6bfcca8037e3079b6f828
Gud Skrevet 17. januar 2013 #14 Skrevet 17. januar 2013 Skal far endre på dette er det rettens vei som gjelder med de kostnader, tidsbruk og psykiske påkjenninger det har Pluss at han garantert kommer til å tape da
Gjest Magdalene Skrevet 17. januar 2013 #15 Skrevet 17. januar 2013 For å ha 50/50, bør et minimumskrav være at foreldrene bor i umiddelbar nærhet slik at barnet kan gå i en bhg, ha en omgangskrets etc.. Er ikle dette mulig, bør man ikke tilstrebe 50/50. Da tenker man kun på seg selv, ikke barnet.. Tenk så slitsomt å bytte jobb frem og tilbake annenhver uke da (ref. to barnehager). 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #16 Skrevet 17. januar 2013 Pluss at han garantert kommer til å tape da Pluss at han garantert kommer til å tape da Hvorfor kommer han til og tape? Har ikke far rett til og se sitt barn like mye som mor? Anonym poster: 34da3af91eb6bfcca8037e3079b6f828
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #17 Skrevet 17. januar 2013 For å ha 50/50, bør et minimumskrav være at foreldrene bor i umiddelbar nærhet slik at barnet kan gå i en bhg, ha en omgangskrets etc.. Er ikle dette mulig, bør man ikke tilstrebe 50/50. Da tenker man kun på seg selv, ikke barnet.. Tenk så slitsomt å bytte jobb frem og tilbake annenhver uke da (ref. to barnehager). For å ha 50/50, bør et minimumskrav være at foreldrene bor i umiddelbar nærhet slik at barnet kan gå i en bhg, ha en omgangskrets etc.. Er ikle dette mulig, bør man ikke tilstrebe 50/50. Da tenker man kun på seg selv, ikke barnet.. Tenk så slitsomt å bytte jobb frem og tilbake annenhver uke da (ref. to barnehager). Men når det er mor som flytter rundt da? Far bor på samme sted og har etablert seg. Anonym poster: 34da3af91eb6bfcca8037e3079b6f828 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #19 Skrevet 17. januar 2013 Jeg vil bare minne deg TS på her at du ikke er anonym for venner og bekjente av dere og barnemor, og å henge ut noen offentlig på denne måten er unødvendig i mine øyne. Regner med mor i saken er enig uten at jeg skal legge ord i hennes munn. Hvis dette skal diskuteres offentlig så anbefaler jeg å gjøre det helt anonymt, uten å bruke ett brukernavn som matcher bloggadressen din mer eller mindre. Og bare sånn tilleggsopplysninger: Barnefar var den første som flyttet, 2 timer bort fra hvor han bodde når barnet ble til, og hvor mor og barnet bodde, barnemor flyttet etter ham når barnet var 1,5 år, og bodde i samme by som ham i ett år. Deretter, for å få en utdannelse for å forsørge barnet, måtte hun flytte for å få denne utdannelsen, nå er hun tilbake der hun bodde det første 1.5 året av barnets liv, og har tenkt å bli værende der i mange år fremover siden hele familien hennes bor der, og både mor og barn har ett stabilt sosialt nettverk, som de ikke har oppnådd andre steder. Anonym poster: 55e42fba9b28597c7d0a1aab6d6fed55 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #20 Skrevet 17. januar 2013 Jeg skulle tro det gikk an å ta en sånn sak i retten, selv om det er kjipt? Når far ønsker 50/50, og det er mor som er den som faktisk står for at barnet må flytte rundt og bytte barnehager osv, kan det hende hun ikke har så god sak. Eller at andre parter kan foreslå en løsning som kanskje ingen av foreldrene har tenkt på. Mulig jeg er litt naiv, men jeg synes synd på far her. Samtidig tror ikke jeg heller at to barnehager er noen god løsning. Anonym poster: c2815daf651a15cbd4b3cb14d77b1084
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå