Gå til innhold

Lyrica mot angst. Pris?


altflyter

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd utallige medisiner mot angsten min, og da jeg trodde det ikke fantes håp, foreslo legen lyrica. De har endret livet mitt radikalt og angsten er langt mindre enn det den var.

Problemet er at disse går ikke an å få på blå resept, så jeg fikk beskjed om at jeg må betale dem selv, og de er visstnok ganske dyre. Står på 2x75 mg per dag. Noen som har en anelse om hva dette vil koste?

Blir forferdelig fortvilet om det blir veldig dyrt. Går på minstesats asp, og etter at husleien er betalt sitter jeg igjen med 2500 kroner som skal dekke alt annet (mobil, Internett, mat, toalettsaker... Etc)

Vet ikke hva jeg gjør om de er dyre. Da blir det tilbake til full isolasjon og forferdelige angstanfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra felleskatalogen: 100 stk lyrica 25 mg - 765 kr

Og det står ikke på listen over refusjon nei

Men jeg syns det er rart.. Selv står jeg på atacand forebyggende for migrene, noe som ikke er indikert i felleskatalogen for blåresept, men jeg får det likevel..

Kan ikke legen gjøre det slik at du kan få det på blå resept likevel?

Anonym poster: a05ef59d457ecb58c3aa885ac31f94df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått på blå resept ved å søke om det hvis man kan vise til at annet ikke har effekt. Jeg bruker de riktig nok for nervesmerter, men ville sjekket opp om du kan få de på blå ved å søke hvertfall :-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les denne:

http://www.pfizer.no/upload/Helsepersonell/Legemidler/Bilder/Lyrica/2012/E2012-0808_Refusjonsveileder_GAD_HR.pdf

Der står det at man kan søke om individuell refusjon ved behandling av generalisert angstlidelse. Skriv den ut og ta med til legen din.

Anonym poster: 5c49b62a8ad408793bb55b5f28f28017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...