Gå til innhold

Kunne jeg blitt modell?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en 16 år gammel jente som har utrolig lyst å bli modell, men som ikke vet om jeg har det som skal til. Derfor håpte jeg at det kanskje er noen av dere der ute som har erfaringer med dette, og vet hva som trengs? I så fall er jeg evig takknemmelig. Har lest litt rundt på internett, men føler ikke at svarene jeg fant der var helt de jeg var ute etter.

Her er litt om meg:

Jeg er 179 høy, og som sagt 16 år. Jeg har lite former, nesten ikke pupper. Passer akkurat inn i en BH som er størrelse 70A. Hoftene mine er derimot litt større, noe som gir meg en slags pæreform. Jeg trener jevnlig, og utvikler dermed snart en timeglassfigur. Er dette gunstig?

I tillegg er jeg naturlig slank, og det finnes omtrent ikke fett på kroppen min. Jeg veier rundt 55 kilo, og har dermed en BMI på ca. 17.

Håret mitt er langt, lyst og ser sunt ut. Jeg har forholdsvis store, blå øyne. Ansiktet mitt er nesten ovalformet, men ikke helt. Har fått høre mange ganger at jeg har et unikt ansikt, og at det ikke er noen som ligner på meg. Vet ikke om jeg skal ta det positivt eller ikke.

Jeg hadde i 14-15årsalderen store problemer med uren hud. Det har uten tvil blitt utrolig mye bedre nå. Jeg har fortsatt litt merker, men dette er lett å dekke med sminke, og huden min ser etter det plettfri ut.

Jeg fikk regulering forholdsvis sent, noe som vil si at jeg vil ha den i ca. 3 måneder til.

Jeg trives veldig godt foran kamera, og håper at en modellkarriere kan ligge foran meg!

Høres det ut som jeg kunne blitt modell, på tross av en regulering og litt uren hud? Vet det er vanskelig å forestille seg helt hvordan jeg ser ut uten bilder..

Uansett, på forhånd, tusen takk for tips, råd og veiledning! Er det forresten noen som vet hvordan man trener seg til den perfekte modellkroppen?

Hilsen meg :-)

Anonym poster: 146487cee7a2e9082cb390899e549787

Videoannonse
Annonse
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Ta kontakt med et modellbyrå, de kan hjelpe deg. Det kan ikke vi.

• Liker 5
Skrevet

Kontakt teammodels.no :)

• Liker 1
Skrevet

Det er en drøssevis av modeller som har uren hud. Kanskje ikke så mange modeller med tannregulering, men den kommer jo av etter hvert. Bortsett fra det kan jeg ikke hjelpe deg særlig mye. Jeg ville aldri valgt å bli modell. Ser for meg at det er et helt jævlig yrke. Men dersom det er drømmen din, er eneste måten å søke eller ta kontakt med en modellbyrå. Da får du kjapt vite om du er modell-materiale eller ikke ;) De er ofte veeeldig ærlige.

• Liker 2
Skrevet

Pholk.no/Heartbreak.no

Anonym poster: c32d062b2d3fb0c437411625b7bfd811

• Liker 1
Skrevet

Det er en drøssevis av modeller som har uren hud. Kanskje ikke så mange modeller med tannregulering, men den kommer jo av etter hvert. Bortsett fra det kan jeg ikke hjelpe deg særlig mye. Jeg ville aldri valgt å bli modell. Ser for meg at det er et helt jævlig yrke. Men dersom det er drømmen din, er eneste måten å søke eller ta kontakt med en modellbyrå. Da får du kjapt vite om du er modell-materiale eller ikke ;) De er ofte veeeldig ærlige.

Det var jo bra! Haha, trodde en stund at håpet var ute. Ja, reguleringen går jo av etter hvert.

Ja, det er nettopp ærligheten jeg er redd for. Derfor har jeg til nå vært feig å ikke gjort noe med det enda. Å få nei etter nei ville vært fryktelig for selvtilliten.

Anonym poster: 6fba7d36fd18bd0b680009eddbb4593a

Skrevet

Det var jo bra! Haha, trodde en stund at håpet var ute. Ja, reguleringen går jo av etter hvert.

Ja, det er nettopp ærligheten jeg er redd for. Derfor har jeg til nå vært feig å ikke gjort noe med det enda. Å få nei etter nei ville vært fryktelig for selvtilliten.

Da vet jeg ikke om modellyrket er noe for deg..

Har ei venninne som ble oppdaget og tok en del modelloppdrag, men det var et så tøft kjør med masse press og kjefting og pressa timeplaner at hun la opp etter et års tid og orket ikke mer. Hun ta fortsatt modelloppdrag nå og da, men nå har det liksom gått 5 år og hun er ikke en usikker 18åring lenger, men kan sette ned foten og bestemme selv litt.

Anonym poster: 2cb152b71c21c34502692ec16a1f8ff8

• Liker 5
Skrevet

Selv om du skriver kontrakt med et modellbyrå er du ikke sikret en modellkarriere. Og du kan bli avvist i forhold til oppdrag og du vil få direkte kritikk rettet mot utseende og kropp. Om det knekker deg så lever du nok ikke lenge i modellverden.

Skrevet

Ærlig talt er det litt av grunnen til at jeg tenker at modellyrket er helt forferdelig. Det er ikke bare den vurderingen av utseendet ditt når du for første gang tar kontakt med byrået som er problematisk, men denne bedømmelsen av utseendet ditt vil være nøkkelen til karrieren din. Det kan være ganske brutalt at alt man skal gjøre gjennom hele livet skal gå på utseendet. Personligheten er liksom ikke så viktig. Din mentale helse, ditt mentale du, den kunnskapen og de erfaringene du innehar betyr liksom ikke så mye når alt som betyr noe i jobben din er hvordan du ser ut på bilder.

Jeg vet ikke med deg, men jeg ønsker meg en jobb der jeg kan bruke hjernen min. Jeg kan ikke så mye om modellyrket, men jeg ser for meg at det ikke er særlig mye anledning til å bruke hjernen til problemløsning og annen kognitiv aktivitet.

Skrevet

Hei!

Jeg er en 16 år gammel jente som har utrolig lyst å bli modell, men som ikke vet om jeg har det som skal til. Derfor håpte jeg at det kanskje er noen av dere der ute som har erfaringer med dette, og vet hva som trengs? I så fall er jeg evig takknemmelig. Har lest litt rundt på internett, men føler ikke at svarene jeg fant der var helt de jeg var ute etter.

Her er litt om meg:

Jeg er 179 høy, og som sagt 16 år. Jeg har lite former, nesten ikke pupper. Passer akkurat inn i en BH som er størrelse 70A. Hoftene mine er derimot litt større, noe som gir meg en slags pæreform. Jeg trener jevnlig, og utvikler dermed snart en timeglassfigur. Er dette gunstig?

I tillegg er jeg naturlig slank, og det finnes omtrent ikke fett på kroppen min. Jeg veier rundt 55 kilo, og har dermed en BMI på ca. 17.

Håret mitt er langt, lyst og ser sunt ut. Jeg har forholdsvis store, blå øyne. Ansiktet mitt er nesten ovalformet, men ikke helt. Har fått høre mange ganger at jeg har et unikt ansikt, og at det ikke er noen som ligner på meg. Vet ikke om jeg skal ta det positivt eller ikke.

Jeg hadde i 14-15årsalderen store problemer med uren hud. Det har uten tvil blitt utrolig mye bedre nå. Jeg har fortsatt litt merker, men dette er lett å dekke med sminke, og huden min ser etter det plettfri ut.

Jeg fikk regulering forholdsvis sent, noe som vil si at jeg vil ha den i ca. 3 måneder til.

Jeg trives veldig godt foran kamera, og håper at en modellkarriere kan ligge foran meg!

Høres det ut som jeg kunne blitt modell, på tross av en regulering og litt uren hud? Vet det er vanskelig å forestille seg helt hvordan jeg ser ut uten bilder..

Uansett, på forhånd, tusen takk for tips, råd og veiledning! Er det forresten noen som vet hvordan man trener seg til den perfekte modellkroppen?

Hilsen meg :-)

Anonym poster: 146487cee7a2e9082cb390899e549787

Denne skjønte jeg ikke? Er det mulig, og hvordan gjør du det?

• Liker 1
Skrevet

Denne skjønte jeg ikke? Er det mulig, og hvordan gjør du det?

Hei!

Du trener ikke puppene større, men musklene rundt kan utvides. En timeglassfigur vil jo si at hoftene er like brede som skuldrene. Trener du skuldre, samt muskulaturen rundt brystet, kan du utvikle noe tilnærmet timeglassfigur. Tror jeg. Jeg har iallefall sett fremskritt for meg. For eksempel er både nedtrekk og flies fine øvelser for dette. Har kun trent i 3 måneder, og er ikke ekspert, men tror det går an. :-)

Skrevet

Hei!

Du trener ikke puppene større, men musklene rundt kan utvides. En timeglassfigur vil jo si at hoftene er like brede som skuldrene. Trener du skuldre, samt muskulaturen rundt brystet, kan du utvikle noe tilnærmet timeglassfigur. Tror jeg. Jeg har iallefall sett fremskritt for meg. For eksempel er både nedtrekk og flies fine øvelser for dette. Har kun trent i 3 måneder, og er ikke ekspert, men tror det går an. :-)

Timeglassfigur vil ikke bare si at hoftene er like breie som skuldrene. For det første, når man måler om man er en timeglassfigur eller ikke, så er det rundt brystet man måler, ikke skuldrene. For det andre må man ha en markert midje, altså at midjen er betydelig mindre enn hofter og bryst. Livvidden skal være 70% av hoftemålet. Jeg har alltid vært under den oppfatning at dette er noe man ikke kan trene seg til, men opplys meg gjerne om jeg tar feil :)

Over til det egentlige temaet: Ingen på internett vil kunne gi noen gode svar på om du er egnet som modell eller ikke. Det er viktig at du er klar for det psykisk, og vet at du kan klare å takle nederlag. Jeg vil tro (uten at jeg har noen erfaring med å være modell) at det er en tøff bransje, der man får mye kritikk. Hvis du tror du takler det, så er det bare å ta kontakt med et modellbyrå.

Lykke til :)

Anonym poster: 67cb983d7c80b5f6939b2881f5344e27

Skrevet

For å ikke glemme at du må være fotogen. Er mange som er vakre in real life som ikke funker foran kamera.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...