Gå til innhold

Hva tenker du om rumling i magen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er skikkelig plaget med rumling i magen, og ingen lege finner ut hva det kommer av. Det vi til nå vet er at det ikke er noe farlig som foregår og at jeg ikke har noen intoleranser. Så da må jeg vel bare leve med det.

Jeg lurer ofte på hva andre tenker når det rumler som verst i magen min. Hva tenker du når du hører en annens mage synge?

Anonym poster: b94a8e53b93918b156727ef88ef8275b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At den personen har et velfungerende fordøyelsesystem.

Noen er bare litt mer høylytte enn andre. Det er grunn til bekymring om ikke magen lager lyd gjennomsnittlig hvert femte sekund, men som oftest hører man det bare når man legger øret helt inntil.

Høylytt romling kan også indikere at du spiser for lite hver dag, da magen gjerne hyler når du er sulten, selv om du ikke kjenner sulten selv.

• Liker 1
Gjest Snuppeluppsen
Skrevet

Jeg bryr meg egentlig ikke noe om å høre andre sin romlig, men synes det er litt flaut om min mage romler. Typisk at den gjør det i et møte eller når man helst ikke vil at den skal gjøre det.

Venninna mi synes det er sykt ekkelt å høre andre sin mage romle. Vi ikke si at jeg synes det. Det er jo helt naturlig.

Skrevet

^ Jeg er ikke TS, men jeg kan skrive under på at romlig i magen ikke nødvendigvis indikerer et velfungerende fordøyelsessystem!

Anonym poster: cc7ff8a10fe66cda90c03c1656565cd2

• Liker 7
Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Jeg har vært plaget med min rumlende mage i alle år. Angsten for dette begynte i tiendeklasse, nå er jeg 25. Skal jeg noe der det vil være stille i rommet må jeg planlegge når jeg spiser, hva jeg spiser og jeg må ha nødproviant i veska. På vgs pleide jeg svelge tyggi hver gang jeg kjente sulten komme uten at jeg kunne gjøre noe med det. På kurs og sånt hadde jeg gjerne utblandete shakes i veska i tilfelle, og pastiller og tyggis klar.

Yepp, det har tatt ganske av det der.. Jeg går til dps nå og finner utav ting, men jeg vet jo selv at all den angsten ikke er reell, eller det jeg har angst for liksom, men sånn er nå jeg..

Andres rumlende mager bryr jeg meg ikke om, merker det såvidt:p

Skrevet

Tenker bare at personen er veldig sulten.

Anonym poster: 27a59a3fc25bebe58ec734080ae2388f

• Liker 1
Skrevet

Andres rumlende mager bryr jeg meg ikke om, merker det såvidt:p

TS her.

Det samme gjelder meg - jeg hører aldri andres mager, såjeg føler jo at jeg er den eneste i verden som har det sånn... Det er derfor jeg lurer på hva andre tenker når de hører en mage.

Kjipt at du også lider av dette, men samtidig litt godt at jeg ikke er alene :)

Gjest Raindrops
Skrevet

Tenker ikke noe spesielt om det. Er det noen jeg kjenner, og det f.eks skjer under en stille forelesning så kan vi få blikkontakt og le litt av det sammen. Men i bunn og grunn så er det bare rumling og ikke noe jeg reagerer på.

Gjest annemor30
Skrevet

Spis mindre hvetemel,det hjelper meg ihvertfall

• Liker 2
Gjest LadyAntebellum
Skrevet

TS her.

Det samme gjelder meg - jeg hører aldri andres mager, såjeg føler jo at jeg er den eneste i verden som har det sånn... Det er derfor jeg lurer på hva andre tenker når de hører en mage.

Kjipt at du også lider av dette, men samtidig litt godt at jeg ikke er alene :)

Sier det samme, jeg er somregel alene om mine angster:p

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Eneste gangene jeg hører andres mage rumle er når det er helt stille, men tenker ikke spesielt over det. Kanskje et eller annet om at personen er sulten eller noe, men mer flaut når det er min egen egentlig. Litt tåpelig egentlig for tviler på at folk bryr seg så veldig.

Skrevet

Jeg bryr meg rett og slett ikke. Du kan jo ikke styre kroppens lyder og du er jo helt lik inni som alle andre. Sånne rumlelyder er jo normalt.

Anonym poster: 9f99d2728da60546cb051020c44b3d56

Skrevet

Neppe så mye, kanskje at personen er sulten, evt. nettopp har spist(min bråker i det minste en hel masse da!). Rumler det så rumler det:)

Skrevet

Jeg har også litt angst for magerumling, altså min egen magerumling. Det begynte en gang jeg hadde vært på trening, og gikk rett på forelesning. Hadde drukket vann først. Magen min begynte å rumle skikkelig under forelesningen. Det var veldig høyt, og veldig hørbart for de fleste selv om vi var 10-15 rader med folk. Det gjorde ikke situasjonen bedre at noen begynte å le og se på meg. Hadde lyst å bare synke i jorda. Vurderte å dra, men var redd folk ville tro at jeg var dårlig i magen. Tok til og med opp noe mat for å spise, men det stoppet ikke rumlingen.

Siden da har jeg alltid hatt en frykt for at magen skal begynne å rumle. Må alltid passe på når jeg spiser og hva jeg spiser, og ha mat tilgjengelig.

Når andre sin mage rumler er jeg bare sjeleglad for at det ikke er min.

Anonym poster: 74318991d66bd8c9864c53fbb6088b94

Gjest Fluttershy
Skrevet

"Hold på hatten, nå kommer det en vind! :fise: " :fnise:

Neida, tenker ikke noe over det når jeg hører andres mager rumle.

Skrevet

Tror aldri jeg har lagt merke til andres rumlende mager jeg... :klo: Men min egen hører jeg stadig vekk.

Anonym poster: e1574d936ec53f3f2566a879fa05e1c5

Skrevet

Jeg tenker egentlig bare at (magen til) personen er sulten, men jeg synes det er litt flaut når det skjer likevel - både når det skjer med andre og med meg selv, kan ikke noe for det. :vetikke:

Skrevet

Min mage rumlet masse før jeg fikk vite at jeg hadde cøliaki. Hatet det. Men jeg hadde helt glemt at det var sånn, frem til jeg leste denne tråden. Ikke plaget med høy magerumling nå :)

Anonym poster: 656a75297335d0afe7e2e9e7de30d48e

Skrevet

Ingenting... Det er liksom ikke noe man kan noe for.

• 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at personen må fise

Anonymous poster hash: b2f43...952

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...