Gå til innhold

Død hud etter plasterbruk? Hjelp...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kuttet meg i en finger for noen dager siden, og har gått med plaster to dager i strekk for å ikke få skit i såret på jobb. Men i dag merket jeg at det luktet vondt av plasteret og tok det av, og huden rundt fingeren er helt hvit, tykk og skrukkete. Lukter også ganske vondt, tiltross for vask og rens med klorhexidin av hele området.

Har jeg ødelagt huden min? Har noen opplevd noe lignende? Håper på at det skal bli normalt igjen om noen timer, men blir selvsagt redd for at huden er helt død, og skal falle av, eller bare bli værende sånn i lengre tid.

Syns rett og slett dette er ganske ekkelt og skremmende, uææ! Har aldri opplevd dette før, og jeg arbeider på kjøkken, så har kuttet meg før, for å si det sånn. Såret ser forøvrig helt fint ut, så har neppe noe med det å gjøre...

Anonym poster: ef4bb882ad9d4beeb2a4e1319ac43049

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huden har vel ikke fått luft og reagerer noe likt som om du sitter i badekaret lenge og får skrukkehud. Det går over :)

• Liker 1
Skrevet

Har du ikke byttet plaster? Da er det sikkert derfor det lukter og det at det ikke har kommet nok luft til. Uansett så går det nok bra :) Hunden erstatter seg selv hvis den detter litt av.

Anonym poster: d3321ff708895675835c27e62f401b71

Skrevet

sviskehud.Og den lever ;)

La bare huden få puste- gå uten plaster. Vask event. såret med pyrisept/klorhexidin og la det puste

Skrevet

TS her,

huden begynner å se normal ut igjen, så det var nok grunnløs panikk fra min side. Friket bare litt ut av at sviskehuden fortsatt var kritthvit og luktet død over en time etter at plasteret kom av, men nå ser det ut til å gå over.

Takk for svar (og for at ingen lot seg friste til å si at nå kom hele fingeren min til å gradvis råtne og falle av :fnise: ) !

Anonym poster: ef4bb882ad9d4beeb2a4e1319ac43049

Gjest Magdalene
Skrevet

Har du aldri hatt på plaster før?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...