Gå til innhold

KitchenAid- verdt pengene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har leng ønsket meg en rosa KitchenAid kjøkkenmaskin, men er den virkelig verdt alle pengene eller burde jeg gå for en annen og bedre modell? Isåfall hvilken modell burde jeg ta?

Anonym poster: c4834f573a25746335dbe68570dc7aa6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ok maskiner, men halvparten av pengene du betaler er for design. Jeg ville kjøpt en, men jeg liker pene ting ;)

Skrevet

Jeg hadde nok ikke brukt så mye penger på en kjøkkenmaskin som det KitchenAid koster, da du får gode maskiner for rundt halve prisen. Den er utrolig lekker, men jeg føler ikke at utseende i seg selv er verdt flere tusen kroner. I tillegg synes jeg bollen på KA er veldig liten.

Jeg skal kjøpe meg kjøkkenmaskin nå, og kommer til å gå for en Kenwood Major av et slag. Den har stor bolle (6,7 liter), og jeg har prøvd denne tidligere og synes den er veldig god.

Anonym poster: 5fdaea50ad0cf9ed08199517e5a9506f

• Liker 5
Skrevet

Nåja, heller KitchenAid enn designerveske.

• Liker 1
Skrevet

Kjøp KA om du ønsker å la den være en del av interiøret og ikke stuet bort i skapet. Det er da den er verd pengene. :)

Anonym poster: 558de82c358120609f1791215c9c0fb4

• Liker 1
Skrevet

Hmm, kanskje jeg heller skal gå for en Kenwood major da. Vil jo gjerne ha en pen maskin men brukområdene er for meg viktigere :)

Anonym poster: c4834f573a25746335dbe68570dc7aa6

Skrevet

Jeg har en Kenwood Major, usikker på prisen på den kontra Kitchen Aid, men den og var litt dyr. Men, for meg var den verdt hver ei krone, og er nesten i bruk daglig:) Kan bruke den til alt! Jeg baker brød selv, og bollen har god plass til 3-4 store grovbrød. Den kjøttkverna en setter oppå er veldig grei til å lage farser (lager f.eks lakseburgere og fiskekaker med den), likedan den blenderen som en kan sette på toppen, den hakker og kutter ting, fin til å f.eks hakke nøtter, lage smoothies.. Både kvern og blender fulgte med maskinen, likedan 3 forskjellige visper.

• Liker 1
Skrevet

Kjøp Assistent! Den er både lekker og bra. Koster ca. det samme som KitchenAid, men trenger ikke stues bort som de grusomme Kenwoodene.

• Liker 2
Skrevet

Sikkert smak og behag, men jeg synes ikke Kenwooden jeg har er grusom. Pga den er så hyppig i bruk så står den fast på ene kjøkkenbenken.

• Liker 2
Skrevet

Kjøp Assistent! Den er både lekker og bra. Koster ca. det samme som KitchenAid, men trenger ikke stues bort som de grusomme Kenwoodene.

Den vurderer jeg selv også, men har hatt litt tvil på egenskapene dens når det kommer til kakedeiger og slike lette ting. Innvendinger?

Skrevet

Jeg synes absolutt at Kitchen Aiden er verdt hver ei krone den kostet :)

Har et svært stilrent kjøkken, og synes den er kjempefin å ha på benken. Med det at den står fremme hele tiden, så blir det så utrolig mye lettere å ta den i bruk.

Bruken min flere ganger i uken, og til det meste.... Synes f, eks det er kjempelett å bare hive ingrediensene i bollen, og så har jeg pannekakerøre i en fei. Har i tillegg utstyret til å lage pasta, og etter at jeg begynte å bruke det, så har jeg ikke spist ferdigpasta - og den ferske er sinnsykt mye bedre enn ferdiglaget!!! :) Her i huset sverger vi stort sett bare hjemmelaget mat, så en kjøkkenmaskin får virkelig brukt seg her i heimen ;)

Bare det å ha et stilrent kjøkkenredskap som i tillegg er utrolig praktisk, samt blir brukt svært ofte, er for meg en ganske stor hensikt med kjøkkendesign, så jeg sverger absolutt til Kitchenaiden min :)

Skrevet

dra til Tyskland med ferja, ta med passet ditt, kjøp billig , få refusjon når du går ombord i båten, og vips, så er det verd hver krone.

Skrevet

Jeg hadde en Kenwood Major, solgte den og kjøpte en KitchenAid på salg til 3600 kr. BESTE valget jeg har gjort på kjøkkenet. KitchenAiden elter deiger så mye bedre, ting henger seg ikke fast øverst på bollen og den er en drøm å jobbe med. Jeg syns ikke Kenwooden var noe særlig. Men skulle jeg betalt 6000 kr hadde jeg nok måtte ventet en god stund lenger..

Skrevet

Jeg har KA, samboer kjøpte den med fra USA, der koster de vel rundt 2000 kr, d et er den verdt. Ville aldri kjøpt den til norsk pris. Måtte ha et digert strømadapter, men har heldigvis et skap å sette det i rett ved der mikseren står. KA er latterlig dyrt i Norge, så hadde nok satset på å kjøpe det fra et rimeligere land. Jeg bruker den mye til baking (ikke store brøddeiger).

Har den i eplegrønn, pynter fint opp på benken :)

Anonym poster: d5a2d7dbca14ef98c0325ea47eaa6b48

Skrevet

Husk at motorkraft og overføringsevne - samme maskin kan være levert med forskjellig motor. Major er en langt bedre maskin til større oppgaver enn KA mens KA scorer stort sett på utseendet.

http://www.forbrukerradet.no/annet/tester-og-kjøpetips/produkter/stor-test-av-kjøkkenmaskiner

Rett nedenfor pallen finner vi KitchenAid Artisan 5KSM150PS, med 3,2 poeng sammenlagt. KitchenAid-maskinen skiller seg først og fremst fra sine konkurrenter ved at den har en uvanlig svak motor - kun 300 watt. I tillegg har den en beskjeden bolle som kun rommer 4,25 liter. Til sammenligning rommer Kenwood-bollen 6,7 liter.

Med utgangspunkt i den svake motoren, skulle man ikke tro at KitchenAid egnet seg til tunge jobber som brødbaking. Men det gjør den. KitchenAid henter respektable 3,0 poeng i denne disiplinen. I tillegg oppnår den 4,0 poeng i den tunge utholdenhetstesten. Karakterene er jevnt over gode, men i likhet med sølv- og bronsevinnerne må KitchenAid nøye seg med karakteren 2,0 i brukervennlighet.

• Liker 1
Skrevet

Den vurderer jeg selv også, men har hatt litt tvil på egenskapene dens når det kommer til kakedeiger og slike lette ting. Innvendinger?

Syns "midtpinnen" på dobbeltvispene er litt i veien ved sikting, men det plager ikke meg siden jeg bruker maskinen mest til kjøttkverning, kornmaling og større deiger.
Skrevet

Jeg har KA, samboer kjøpte den med fra USA, der koster de vel rundt 2000 kr, d et er den verdt. Ville aldri kjøpt den til norsk pris. Måtte ha et digert strømadapter, men har heldigvis et skap å sette det i rett ved der mikseren står. KA er latterlig dyrt i Norge, så hadde nok satset på å kjøpe det fra et rimeligere land. Jeg bruker den mye til baking (ikke store brøddeiger).

Har den i eplegrønn, pynter fint opp på benken :)

Anonym poster: d5a2d7dbca14ef98c0325ea47eaa6b48

Hei!! Hvilken adapter har du? Hvor fra? :)

Anonym poster: 50d1e4993513810e3218516a5ed2d391

Skrevet

Hei!! Hvilken adapter har du? Hvor fra? :)

Anonym poster: 50d1e4993513810e3218516a5ed2d391

Du må kjøpe en step-down converter fra 220 til 110v. Disse er grisedyre i Norge og vanskelige å få tak i med høy nok kontinuerilg effekt. En som holder opptil 1000w veier ca 2-3 kilo - man får kjøpt dem i USA.

Skrevet (endret)

Den bør vel også ta hensyn til frekvensen, siden vi her kjører på 50 Hz og i USA er det 60 Hz. Maskiner som er tilpasset 60 Hz vil ikke fungere spesielt bra på 50 Hz.

Kalles det inverter, tro? Jeg er ikke helt stø på dette her.

Endret av Zzyzx
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Etter nøye vurdering og etter å ha lest tester falt valget på en Kenwood K-mix.

Endret av Sobril

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...