AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #1 Skrevet 17. januar 2013 Vi er et vennepar som skal til roma i juni. 7 dager. Ingen av oss har vært der før, så alt vi vet er kun det "obligatoriske" man må få med seg der borte. Er det veldig veldig varmt midt i juni? Vi har enda ikke bestilt hotell. Kun flybilletter. Når lønner det seg å booke rom? Allerede nå, eller nærmere avreise? Og hvor er det best å bo? Vi ønsker ikke å bruke mer enn 5000 ca på et dobbeltrom. Vi trenger bare en plass å sove! Er det noe dere vil anbefale oss å finne på der? Vi har også tenkt tanken at 7 dager kan bli for lenge. Er det mulig å kjede seg i roma? Noen som har noen gode tips og råd? -Hva som helst! Anonym poster: 38ef42a7959846660be2171a4527c5f2
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2013 #2 Skrevet 17. januar 2013 Meget varmt, vil ikke anbefale Roma i juni. Vent til september/okotber.
Soulless Skrevet 17. januar 2013 #3 Skrevet 17. januar 2013 Jeg har ikke så mange tips angående bosituasjon, men jeg kan si at det er umulig å kjede seg i Roma! Vi var der i sommer i 8 dager og fikk ikke gjort halvparten av det vi egentlig ville engang. En ting vi gjorde som var utrolig koselig var at vi leide en fedigpakket piknikkurv(med sitteunderlag og hele pakka) fra en café/restaurant nær spansketrappene og koste oss i Borghese-parken.Den het Gina. Det var to forskjellige pakke-typer man kunne velge mellom, altså en billigere og en dyrere. Den dyrere var større så klart, og med vintilbud. Innholdet kan man selv velge fra menyen deres. Når man er ferdig leverer man kurven, underlagene og bestikket ol tilbake til cafeen. Det var en kjempeopplevelse! http://www.ginaroma.com/main_picnic_eng.shtml Vil også råde om å spise på restauranter som ikke ligger midt i turiststrøkene, gjerne de som ikke har en engelsk meny engang. Der er det best mat! 1
Soulless Skrevet 17. januar 2013 #4 Skrevet 17. januar 2013 OG! Hvis dere skal i Peterskirka så MÅ dere til toppen. Det er ingen vits i å gå hvis ikke! 1
Dolce Skrevet 17. januar 2013 #5 Skrevet 17. januar 2013 Vil også råde om å spise på restauranter som ikke ligger midt i turiststrøkene, gjerne de som ikke har en engelsk meny engang. Der er det best mat! Støttes
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #6 Skrevet 17. januar 2013 Meget varmt, vil ikke anbefale Roma i juni. Vent til september/okotber. Det går helt fint å dra på sommeren også :-) Men, det kan være varmt ja. Pakk lette klær. Har vært der noen ganger i juni, juli og august, og min mann som ikke er fan av for varme temp, har fint kost seg. God tur. Jeg elsker Roma! Og Italia generelt forsåvidt.. Anonym poster: 5b537eac7288a11d264e52b8dc8843bf
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #7 Skrevet 17. januar 2013 Det går helt fint å dra på sommeren også :-) Men, det kan være varmt ja. Pakk lette klær. Har vært der noen ganger i juni, juli og august, og min mann som ikke er fan av for varme temp, har fint kost seg. God tur. Jeg elsker Roma! Og Italia generelt forsåvidt.. Anonym poster: 5b537eac7288a11d264e52b8dc8843bf Mange fine områder å bo! Området rundt spansketrappen er supert, og et "bra" området. Vi har valgt å bo der hver gang, da vi stortrives i området. Bra shopping, restauranter (gå utenfor turiststedene), parken borghese osvosv. Trastevere er Romas gamleby, og skal også være bra. Har ikke erfaring med det selv. Området rundt jernbanen ville jeg styrt unna. Anonym poster: 5b537eac7288a11d264e52b8dc8843bf
humalla Skrevet 18. januar 2013 #8 Skrevet 18. januar 2013 Elsker roma!! det blir varmt ja, så lett tøy anbefales! Vi bodde på hotell morgana, men husker ikke om det var billig eller dyrt. Veldig fornøyd! Det ligger ved jernbanestasjonen, så ligger sentralt! Unngå turist resturantene og finn heller skjulte perler i små gater
Gjest chiki Skrevet 21. januar 2013 #9 Skrevet 21. januar 2013 Vi reiser til roma i februar for å gifte oss, skal være der i 2 uker:) Vi kjøpte flybilletter for seg selv, også fant vi en leilighet på homeaway.com som vi har leid! Ikke store prisforskjellen fra å bo på hotell
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #10 Skrevet 21. januar 2013 Takk for svar alle sammen! Vi regner med det blir veldig varmt ja, derfor har vi også tenkt oss en dagstur til Ostia Antica (?) der det visstnok ligger en fin strand. Så får vi litt "syden" også" Nå er jeg veldig usikker på hvor vi skal bo. Vil egentlig bo i byens kjerne, men samtidig ser jeg at man får mer for pengene litt ut av byen, og der har de gjerne basseng o.l også... Det hadde jo vært deilig i den varmen... Har hovedsaklig sett på hotell nært piazza di Spagna og Borghese-parken. Trastevere har jeg også sett litt på, men har egentlig ikke lest noen anbefale det, så jeg er usikker på den... - TS Anonym poster: 38ef42a7959846660be2171a4527c5f2
Lykketroll1 Skrevet 21. januar 2013 #11 Skrevet 21. januar 2013 Dette hotellet feks: .numberOfAdults=2&roomno=1&validate=false&previousDateful=false&reviewOrder=date_newest_first]http://no.hotels.com/hotel/details.html?pa=1&pn=1&ps=1&tab=description&destinationId=712491&searchDestination=Roma&hotelId=273669&arrivalDate=18-06-2013&departureDate=25-06-2013&rooms[0].numberOfAdults=2&roomno=1&validate=false&previousDateful=false&reviewOrder=date_newest_first Ligger det i et greit område?
lopperiblodet Skrevet 27. januar 2013 #12 Skrevet 27. januar 2013 Hei, jeg tror ikke sju dager i Roma blir for mye dersom dere er glad i storbylivet. Når det er sagt, så er kollektivtilbudet til andre byer veldig bra, du kan søke i togtider og priser her: http://www.trenitalia.com. Du kan reise til kysten rett ved Roma, du kan reise med hurtigtog til Firenze på bare noen timer, og det er også en flott by! Det er også en mulighet å reise over til den nordlige kysten i Abruzzo, for eksempel til Pescara. Du finner mye info på norsk hvis du bare søker litt på google, eller spør hvis du vil ha mer informasjon
andy capp Skrevet 27. januar 2013 #13 Skrevet 27. januar 2013 Husk og at dere må ha klær som dekker knær og skuldre om dere skal inn i Peterskirken...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå