Gjest Selma Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 Har gått til behandling på en dps i noen år nå. Men har aldri lest min egen journal. Er det vanlig å lese den? Bør jeg be om å få lest den? Er i tvil om jeg skal eller ikke. Treng noen tips..
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 Du har rett til å få lese journalen din. Det må du betale en liten slant for, så får du kopi. Om det er lurt, vel det kommer an på. Liker du å lese det andre skriver om deg? Dersom du har mistanke om at det står noe i journalen som ikke stemmer, kan det være lurt å undersøke det. Er det noe direkte feil, har du mulighet til å be om at det noteres. Dersom du velger å lese den, er det lurt at du og behandleren din bruker en time hvor dere går gjennom journalen (ikke hele, men enkelte deler av den), slik at du har mulighet til å stille spørsmål om det er noe du lurer på. F.eks. brukes det en rekke ukjente faguttrykk som kan være vanskelig å forstå, det samme med ulike tester med resultater som ikke er like enkle for ufaglærte å forstå. Anonym poster: b5089dfa2d1150bfae8a820484f3856e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå