AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 ...er det noen som har blitt kvitt dette kun ved hjelp av reseptfrie legemiddel? Er helt sikker på at det er det jeg har fått, men jeg har travle dager og det er et stykke å reise til legen, for ikke å snakke om at de sikkert har fullt opp med influensasyke og andre der, kjedelig med en time bare for noen stygge negler, liksom... Virker preparatene du får reseptfritt på apoteket? Eller finnes det noen kjerringråd som virker? Vil gjerne kunne gå i sandaler til sommeren, for å si det sånn... Anonym poster: 1611e7c8c2d4a12a383321ab256a1410
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 Jeg har bare brukt Nalox, den fungerte men gjorde neglene mye styggere, jeg hadde sopp på to tærnegler. Jeg trudde at kanskje soppen ble verre men heldigvis vokste det ut en fin og frisk negl etterpå, men det tok tid siden hele neglen må gro ut. Man kan ikke bli kvitt sopp der hvor soppen allerede har satt seg fast i en negl, så derfor må man behandle helt til neglen har blitt helt erstattet av en ny, hvis du skjønner. Tånegler vokser mye saktere enn fingernegler så det kan hende at tåneglene dine ikke er soppfrie før om nesten ett år eller lengre. Så det spørs om de er fine til sommeren Når jeg skjønte at det kom til å ta så lang tid så orket jeg nesten ikke starte behandlingen, men da soppen kan bli verre (man kan miste neglen) og den kan spre seg til alle neglene så valgte jeg å gjøre det uansett. Jeg har lest at medisin på resept for dette kan gi masse bivirkninger som kvalme og hodepine, men det gjelder kanskje ikke alle. Og leger vil at man skal prøve reseptfrie midler uansett først. Lykke til! Anonym poster: dbb9a43f8212fb2286ce99cb41b0bbe2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #3 Skrevet 28. februar 2013 Hei. Oppdaget nylig at jeg har neglesopp på 2 av tærne (stortærne). Har gått mye med fuktige ben på jobb pga tett skotøy....Det var visst ikke såå lurt. Jeg har googlet MYE. Jeg bløtlegger tærne i 50/50 eddik og listerine 30 minutter om dagen. Mange har kun gjort dette med gode resultater. Dette ødelegger vekstvilkårene for soppen. Kjøpte også Nalox som jeg har på 1 gang om dagen (+ etter dusj) Når Nalox`en er tom så kommer jeg nok kun til å fortsette med bløtleggingen. Anonym poster: e867a84e699566821be0667e69c783bd
Safiye Skrevet 28. februar 2013 #4 Skrevet 28. februar 2013 Jobber litt på apotek, og får mange gode tilbakemeldinger på Nalox. Eneste som kanskje er ulempen er at det tar leng tid før all neglsoppen er borte, behandlingstid kan være på flere måneder. Jeg har tidligere brukt reseptbelagte medikamenter som ikke hjalp med neglsoppen og måtte tilslutt til hudlege i flere måneder.
Sugerøret Skrevet 28. februar 2013 #5 Skrevet 28. februar 2013 Jeg har prøvd eddik samt vademekum munnvann.Virket ikke særlig. Har nå brukt nalox i snart et år og ene neglen er helt fri mens den andre har litt igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå