Gå til innhold

Forslag til sunn middag!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har dere noen forslag til sunne middager? Jeg ønsker å lage middager bestående av rent kjøtt og grønsaker, men det eneste jeg kan komme på er wok (noe som er stekt i olje og ofte tilsatt sauser ol). Prøvde å steke kyllingfilet og ha det til ovnsbakte grønsaker her en dag, noe som ble skikkelig ekkelt. Så, noen forslag? :)

Anonym poster: 2b4a4fe431eeb178073b194d8a5534f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk ratatouille som tilbehør til rent kjøtt og fisk. Smaker godt og gir en "saus".

• Liker 1
Skrevet

Stek kylling/annet rent kjøtt i stekepanne (bruk veldig lite olje) og lag grønn salat til, eller kok grønnsaker. Laks er også et godt alternativ. Blir veldig godt med ris til, gjerne da en sunnere variant enn sånn hvit ris :)

Skrevet

Hva med hjemmelagede supper, tilsatt kjøtt, egg eller lignende.

I suppene kan du jo ha hva du vil av grønnsaker.

Ellers er en av mine favoritter kyllingfilet stekt med div grønnsaker, chilli, og banan som man tar oppi på slutten. Er så utrolig godt med den blandingen av sterkt og søtt.

Og jeg steker ofte kjøtt og grønnsaker sammen, bare krydrer godt, bruker ikke saus eller oljer. Stekt salat er og veldig godt.

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Har du forsøkt å dampe grønnsaker og fisk? Det er kjempe godt, helt uten olje og fett.

Skrevet

Hvis ovnsbakte grønnsaker ble ekkelt har du gjort noe feil. Det er jo kjempegodt!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...