AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Jeg satt å funderte hva de egentlig lager disse tre tingene av, hva på fisken er det de har i? Når filetene er skåret bort, så er det jo ikke så mye igjen av fisken enn hodet,og beina. Så hva har de egentlig i fiskebollene/kakene/puddingene? Filetene selges jo for seg. Er det bare "avfallet" som kvernes opp, og blandes med mel,muscat ovs for å lage det? Noen som vet? Anonym poster: 25e891acf46d00f7042dc2645a519616
Gjest Lille-pus Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 (endret) I produkter av god kvalitet er det fiskekjøtt som brukes i farseproduktene. Det er ikke slik at all fisk som blir fisket bli solgt som filèt Endret 15. januar 2013 av Lille-pus 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 Jeg satt å funderte hva de egentlig lager disse tre tingene av, hva på fisken er det de har i? Når filetene er skåret bort, så er det jo ikke så mye igjen av fisken enn hodet,og beina. Så hva har de egentlig i fiskebollene/kakene/puddingene? Filetene selges jo for seg. Er det bare "avfallet" som kvernes opp, og blandes med mel,muscat ovs for å lage det? Noen som vet? Hvis du kjøper fiskemat av god kvalitet, spiller det vel ingen rolle, for da er du jo garantert å få bra varer. Forøvrig får man gjerne litt avskjær på fileter når de skal selges, sånn at de ser "pene" ut i disken, og dessuten er kjøtt fra hodet også prima vare. Begge disse brukes nok i fiskeboller, osv. Og de bruker nok en del hele fileter også, spesielt på store fabrikker. Hvorfor lurer du på dette, forresten? Anonym poster: 6fead9aef0ff14da39f8dc6a94097347
Rubies_ Skrevet 15. januar 2013 #4 Skrevet 15. januar 2013 De fleste kjøpe-fiskekakene og puddingene inneholder vel bare 10-40 % fisk(eprodukt). Resten er hvetemel, og annen unødvendig dritt.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #5 Skrevet 16. januar 2013 Hvis du kjøper fiskemat av god kvalitet, spiller det vel ingen rolle, for da er du jo garantert å få bra varer. Forøvrig får man gjerne litt avskjær på fileter når de skal selges, sånn at de ser "pene" ut i disken, og dessuten er kjøtt fra hodet også prima vare. Begge disse brukes nok i fiskeboller, osv. Og de bruker nok en del hele fileter også, spesielt på store fabrikker. Hvorfor lurer du på dette, forresten? Anonym poster: 6fead9aef0ff14da39f8dc6a94097347 Vil vite hva det er jeg spiser. Hva tenker du på med god kvalitet? Bjellands vs first price? For det er de produktene jeg snakker om. Og mange av slike matvare tester sier at det dyreste er ikke alltid det beste av slike produkter. Anonym poster: 25e891acf46d00f7042dc2645a519616
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå