AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Skal flytte til et helt nytt sted, ganske langt fra hjemme. Dette kommer til å skje med en stor klomp i magen... Jeg gleder meg på en måte å kunne få sjansen til å starte litt på nytt. Likevel er det skummelt å skulle flytte til et helt nytt sted, der du ikke kjenner noe eller noen, og det er langt i fra familie. Det kommer jo helt sikker til å bli bra, men likevel. Wæææ. Hva med noen positive ord fra noen andre som har pakket tingene sine å flyttet til et helt nytt sted?? Anonym poster: 3b91855b18990232039c8ae66a1459d0
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 Ingen? Anonym poster: 9beee2e4bb066b0c5e47a41041ba9cd0
Akacia Skrevet 17. januar 2013 #3 Skrevet 17. januar 2013 Jeg pakket sakene mine og flyttet en 13 timers biltur unna familie og venner. Selvsagt kommer du til å savne dem, men det finnes mange andre ting å se frem til. Regner med at du skal studere eller jobbe? Du kommer du mest sannsynlig til å bli kjent med mange nye, spennende mennesker. Og det er vel nettopp det at det er spennende du virkelig kan se frem til. Lære deg en ny by, oppleve nye steder, få nye favoritt butikker, kafeer og andre steder. Noe av det beste for meg var å "legge det gamle" bak meg og gi meg selv en ny start. Jeg hadde flere negative ting på det gamle hjemstedet mitt da. Alle de følelsene er forsvunnet nå, og jeg kan reise hjem på besøk uten å tenke negativt. Men selvom du ikke har det slik, har du mange andre positive ting i vente. Jeg lærte fort å bli mer selvstendig. Jeg trodde jeg var det fra før, men der tok jeg feil. Dette ser jeg på som meget nyttig livserfaring. Du kan lære mye nytt om deg selv og kanskje bli mer voksen på et par områder også? Det føles godt og oppnå noe 100% på egenhånd. Prøv å vær så sosial som mulig når du kommer frem. Skal du studere, så bli med på fadderuka og få deg nye venner så fort som mulig. Oppsøk aktiviteter du liker å drive med, fks treningssenter og meld deg inn. Få rutinene på plass og lær deg raskt hvor de daglige tingene du trenger/ønsker befinner seg. Jeg tror personlig at klumpen i magen din forsvinner relativt fort når du faktisk er fremme. Du får nok av ting å henge fingrene i, og mange nye ting å utforske. Se på det som et spennende eventyr! Kanskje kommer du til å like det nye stedet bedre enn det gamle til og med? Jeg har faktisk ingen plan om å flytte tilbake med det første (har bodd her i 3år nå). Husk også at om alt går rett til helvete (noe jeg tviler på at det gjør), så er det ikke verre enn at du reiser hjem igjen. Men akkurat nå synes jeg du skal nyte at du er ung og har muligheten til å oppleve noe så nytt og spennende uten å ha andre forpliktelser. GLED deg!
Outdoor Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Bra svar Jeg skal også flytte til et helt nytt sted om noen måneder, 160 mil fra der jeg har bodd stort sett i 30 år. Dette fordi jeg ønsker forandring, flere valgmuligheter ifht jobb, fritidstilbud, nye mennesker osv. Har ingen slekt i området der, men med rett innstilling og at en er utadvendt tror jeg det skal gå seg til. Og som du sier; ingen skam å snu, evt prøve et annet sted nærmere det en anser som "hjemme". Jeg har stor klump OG sommerfugler i magen, men det er bedre å hive seg i det og prøve - enn å sitte resten av livet og lure på hvorfor en aldri turte Masse lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå