Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2004 #1 Skrevet 15. mars 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=219175 Fikk frysninger av å lese dette. Hun er jo bare jentungen og blir mobbet offentlig i diskusjonsforum flere steder. Jeg synes KG burde si NEI til MOBBING og dermed stå som et bra eksempel. Eller rettere sagt; det burde være en selvfølge.. Hun og andre, som medier og landsmenn offentlig slenger dritt om, gjør meg av og til flau over å være norsk! Vi burde tenke oss om hva vi skriver og sier om andre, og heller passe på oss selv. Ord kan gjøre vondt og de kan gjøre stor skade. Jeg håper rett og slett at Sandra Lyng Haugen klarer å heve seg over dette og at mobbingen stanser umiddelbart!
*Kaisa* Skrevet 15. mars 2004 #2 Skrevet 15. mars 2004 Synd at hun blir hetset på denne måten. Det er jo ikke hennes feil at ikke Anh gikk ut. Men jeg må jo si at Sandra sang rett og slett fælt på fredag, og at hvis noen skulle ha gått ut etter det de presterte i fredagens program så burde det ha vært nettopp Sandra. Tror hun flyter litt på sitt utrolige barnslige image. Venter egentlig bare på at hun stiller med teddybjørn og sparkebukse... Uansett så er det jo slik at når du har blitt med på ett slikt race og kommet så langt, så har du blitt en offentlig person og allemannseie. Dette bør jo deltakerne ta i betraktning.. Hvis de seriøst mener noe med popstjerne-drømmen så må man jo lære å ikke ta slik ting innpå seg. Men tanke på alt som blir sagt om utseende til Kurt...Han burde jo egentlig gråte seg i søvn hver kveld. Synes noe burde ha blitt gjort med "Stemme-systemet". Det burde ikke ha vært lov til å stemme mer enn en gang. Synes det var latterlig å lese at Sandra's mor hadde stemt for tusen kroner... Men det er vel dette som gjør at TV2 tjener sinnsykt på Idol-konseptet. Kanskje burde aldersgrensen også blitt satt opp ? Kurt hadde vel kanskje tatt "hobbit"-kommentaren litt mer innover seg hvis han hadde vært 16 og veslegutten til mamma. Trur eg!
Nelle Skrevet 15. mars 2004 #3 Skrevet 15. mars 2004 Jeg synes det burde være sånn at man stemte på den man ville skulle gå ut. Da hadde hele problematikken rundt det som skjedde med Anh på fredag vært løst. I tillegg unngår man en situasjon der de som har flest venner/kjente/familie (med penger) får flest stemmer. Aberet (for TV2) er selvsagt at programmet ikke vil dra inn like mye penger. Men er det bare penger dette skal dreie seg om, da? Nelle
Gjest Madam Felle Skrevet 15. mars 2004 #4 Skrevet 15. mars 2004 Det er en knallhard bransje hun er på vei inn i, og er hun ikke gammel nok til å takle at folk sier at hun ikke er god nok, er hun kanskje for ung til å være i den bransjen. Jo da jenta er ung, og en må ta hensyn til det, men det må kunne gå an å si at en ikke liker stemmen hennes ol uten at det skal være mobbing. Nå tror jeg kanskje det har vært verre ting som har blitt sagt, og selvfølgelig er det dumt. Men folk engasjerer seg, og da går det fort over styr. Men jeg mener fortsatt at takler en ikke slike ting, bør en velge en annen bransje, eller vente til en er klar for det. Det er jo bare til å tenke seg hvordan hun vil reagere om hun tilfeldigvis skulle være den som skulle til world Idol, for der er dommerene like gale, om ikke verre.
MarianneE Skrevet 15. mars 2004 #5 Skrevet 15. mars 2004 Det er en knallhard bransje hun er på vei inn i, og er hun ikke gammel nok til å takle at folk sier at hun ikke er god nok, er hun kanskje for ung til å være i den bransjen. Jo da jenta er ung, og en må ta hensyn til det, men det må kunne gå an å si at en ikke liker stemmen hennes ol uten at det skal være mobbing. Nå tror jeg kanskje det har vært verre ting som har blitt sagt, og selvfølgelig er det dumt. Men folk engasjerer seg, og da går det fort over styr. Men jeg mener fortsatt at takler en ikke slike ting, bør en velge en annen bransje, eller vente til en er klar for det. Det er jo bare til å tenke seg hvordan hun vil reagere om hun tilfeldigvis skulle være den som skulle til world Idol, for der er dommerene like gale, om ikke verre. Madam Felle: Av og til forguder jeg ordene dine!!
Gjest agurk Skrevet 15. mars 2004 #6 Skrevet 15. mars 2004 Er jo ikke bare stemmen, men hele jenta som blir kritisert. Det værste er vel at det på en måte har blitt hennes feil at Anh røyk ut. Jeg mener, dersom Anh var sånn storfavoritt hadde hun ikke røket ut. Jenta var totalt uten sjarm og det har Sandra i bøtter og spann. Det er tross alt vi som bestemmer, og vi har tydeligvis bestemt at Anh skulle ut og ikke Sandra. Da er det forsent og komme etterpå og klage og si at Sandra er forferdelig og Anh burde fått bli!
Gjest Madam Felle Skrevet 15. mars 2004 #7 Skrevet 15. mars 2004 Madam Felle: Av og til forguder jeg ordene dine!! Takker og bukker. :-)
Gjest Madam Felle Skrevet 15. mars 2004 #8 Skrevet 15. mars 2004 Er jo ikke bare stemmen, men hele jenta som blir kritisert. Det værste er vel at det på en måte har blitt hennes feil at Anh røyk ut. Jeg mener, dersom Anh var sånn storfavoritt hadde hun ikke røket ut. Jenta var totalt uten sjarm og det har Sandra i bøtter og spann. Det er tross alt vi som bestemmer, og vi har tydeligvis bestemt at Anh skulle ut og ikke Sandra. Da er det forsent og komme etterpå og klage og si at Sandra er forferdelig og Anh burde fått bli! Jo da, folket har stemt, og det er helt riktig at folk sier at de mente Ahn var bedre enn Sandra. Det må folk få lov til å si, for det blir jo deres mening, og den kan en ikke ta fra de. Det er jo det samme som at vi alle har ulike smaker når det kommer til artister, der noen liker Brian Adams, og andre liker Heidi hauge. Selvfølgelig vil en som er fan av en av de forsvare artisten sin uansett, og det er jo en smakebit på hva som kan komme. Så jeg står fortsatt på at hun kanskje er for ung for denne bransjen. Som jeg sa tidligere, det er en knallhard bransje, og det de nå opplever er bare en brøkdel av hva som kan komme.
Gjest Poirot Skrevet 15. mars 2004 #9 Skrevet 15. mars 2004 Som jeg sa tidligere, det er en knallhard bransje, og det de nå opplever er bare en brøkdel av hva som kan komme. Enig. Man må nok tåle mye drit i den bransjen. Ikke noe gøy det hun nå opplever, men showbiz er nåe negang slik. Og alt på tv lar folk seg rive med av, det burde de vite.
Gjest agurk Skrevet 15. mars 2004 #10 Skrevet 15. mars 2004 Jo da, folket har stemt, og det er helt riktig at folk sier at de mente Ahn var bedre enn Sandra. Det må folk få lov til å si, for det blir jo deres mening, og den kan en ikke ta fra de. Det er jo det samme som at vi alle har ulike smaker når det kommer til artister, der noen liker Brian Adams, og andre liker Heidi hauge. Selvfølgelig vil en som er fan av en av de forsvare artisten sin uansett, og det er jo en smakebit på hva som kan komme. Så jeg står fortsatt på at hun kanskje er for ung for denne bransjen. Som jeg sa tidligere, det er en knallhard bransje, og det de nå opplever er bare en brøkdel av hva som kan komme. Men saken er at når folket ikke giddet stemme på favoritten sin nytter det ikke å komme å syte i ettertid! Og det hjelper iallefall ikke gnåle om at det var en annen som skulle ut! Stemmer man ikke så har man heller ikke noe man skulle sagt i ettertid!
Gjest Turi Skrevet 15. mars 2004 #11 Skrevet 15. mars 2004 Enig med Timien - skjønner ikke oppstyret. Har hørt om underskriftkampanjer for å få Anh tilbake i programmet. Det ville jo vært så mye enklere å stemme på henne i utgangspunktet da. Nå er det på en måte for sent - kommer hun tilbake nå, mister jo programmet hele poenget! Jeg har ikke fulgt med i det hele tatt, men skjønner ikke hvorfor Sandra blir hetset - hun var jo ikke blant de tre med minst stemmer? Hvorfor er det ikke Maren som blir sløyet offentlig da? Og HVORFOR føler folk så voldsomt mye for dette i det hele tatt? :o
Gjest care Skrevet 15. mars 2004 #12 Skrevet 15. mars 2004 At mennesker kan være så jævlige mot hverandre er det som jeg synes er så trist. :-(
Gjest Carmelita Skrevet 15. mars 2004 #13 Skrevet 15. mars 2004 Jeg synes det burde være sånn at man stemte på den man ville skulle gå ut. Da hadde hele problematikken rundt det som skjedde med Anh på fredag vært løst. I tillegg unngår man en situasjon der de som har flest venner/kjente/familie (med penger) får flest stemmer. Enig! Dette burde ikke være vanskelig å gjennomføre heller!
Piglet Skrevet 15. mars 2004 #14 Skrevet 15. mars 2004 At mennesker kan være så jævlige mot hverandre er det som jeg synes er så trist. :-( Helt enig, det er det som jeg synes er poenget her. Det er en hard branche, ja, men det er jo forståelig at en 16 åring og hennes foreldre synes personlig kritik er vel hardt. Desuten er jo reglene sånn at den som får færrest stemmer, ryker ut. Og det må man akseptere uten å hetse de andre deltagerne. Piglet
Gjest Madam Felle Skrevet 15. mars 2004 #15 Skrevet 15. mars 2004 Folk har sine meninger om alt og alle, og er en med i et sånt program som idol da bør en takle det også. Hvor mye hets må ikke de store stjernene igjennom? Noen liker de og andre liker de ikke. Noen ønsker de dit pepperen gror og andre tilber dem. Det er en bit av den bransjen de er på vei inn i, og slike ting burde foreldrene tenkt på før de sendte en 16 åring inn i det. Men her har foreldrene vært naiv, og det samme vil jeg si Sandra er. Det krever mye styrke av en person å takle slike ting, og den styrken tror jeg ikke Sandra har. Det er ikke bare morsomt å være kjent, og sånn er det. Om det er rett eller galt er en helt annen sak, men det orker jeg ikke gå inn på her. Sandra får mye hets nå, for mange mener at hun er en av de dårligste som er med. Det er meninger folk må få lov til å ha. Hadde de ment at Maren var den som var dårligst så hadde det vært hun som hadde fått gjennomgå.
Gjest Poirot Skrevet 15. mars 2004 #16 Skrevet 15. mars 2004 At mennesker kan være så jævlige mot hverandre er det som jeg synes er så trist. :-( Vel vel. Jeg synes ikke at Dagbladet er jævlige fordi de gir henne terningskast 1. Sånn er det bare i showbiz, noen blir veid og funnet for lett. Fra VG: De forteller at det også var hard kost for datteren å se at hun fikk terningkast én i Dagbladet.
Gjest joppe Skrevet 15. mars 2004 #17 Skrevet 15. mars 2004 Jeg synes det er trasig at mange her enkelt og greit konkluderer med at denne bransjen er hard, dette burde hun vist, hun er naiv osv.. Bransjen er knallhard ja, og ulike medier gjør at ufornuftige mennesker får drive direkte sjikane. Og så er det mange her som sier at SÅNN ER DET BARE! Skal vi godtta at man skal få si og skrive hva som helst bare fordi folk er kjent?? Det synes ikke jeg.
Arwen Skrevet 15. mars 2004 #18 Skrevet 15. mars 2004 Jeg synes det er synd at noen føler seg mobbet, men jeg må innrømme at jeg synes faren virker litt vel naiv. Han var ikke forbredt på dette i det hele tatt. Alle vet at Idol er ett sirkus uten like. Selvfølgelig mener "alle" noe om henne, noe man også gjør om de andre deltakerne. Var dere forberedt på at noe sånt kunne skje? - Nei, hadde vi vært forberedt på det, så hadde hun aldri fått være med. Hun ble meldt på «Idol» både av venner og av mammaen sin. Vi trodde alle at dette skulle være en artig og positiv opplevelse for Sandra. Nå sitter hun i Oslo og har det ikke bra, sier Jan Roger. Ja, jeg synes det er rart voksne mennesker ikke er forbredt på dette.
Gjest Joppe Skrevet 15. mars 2004 #19 Skrevet 15. mars 2004 Burde man være forberedt på at det skal skrives offentlig særdeles sjikanerende personlighetskarakteristikker av en 16-årig jente? Saken rundt Sandra er ille. Dette er ikke noe man skal kunne forvente, og man skal iallefall ikke akseptere det - slik alle dere som sier at det er noe som følger med businessen gjør!!!
Arwen Skrevet 15. mars 2004 #20 Skrevet 15. mars 2004 Ja, jeg synes at litt forberedt bør man være. (jeg synes selvfølgelig ikke det er greit at slike ting skjer)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå