Gå til innhold

Da er typen også medisinert...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter i en liten problemstilling i min egen verden her. Har du ikke erfaring med psykisk sykdom og medisiner innenfor dette, vær snill og gå ut av tråden. Da har du ingenting å bidra med.

Jeg sliter selv med unipolar lidese/alvorlig depresjon og har gjort dette i flere år. Jeg har vært på så mange forskjellige medisiner at jeg greier ikke telle dem på to hender. Jeg er fast på Cipralex 20mg nå, skal egentlig gå på Lamictal 100mg også - men etter noe som skjedde i romjulen i fjord, har jeg sluttet på dem. Den evige byttingen av medisiner har gjort at jeg har blitt enda mer psykisk ustabil, og det har faktisk gjort skade på meg psykisk. Jeg kommer aldri til å begynne på en ny medisin igjen og jeg nekter når legen tilbyr meg andre type medikamenter for å hjelpe meg. For i bunn og grunn, så har ikke medisin hjulpet meg. Det har gjort meg verre. Nå er jeg så heldig at jeg er satt på en ok dose med Cipralex, som fungerer greit nok og ikke har gitt meg noen bivirkninger.

Nå har typen begynt på anti-depressiva, Zoloft. Og jeg sliter veldig med det. Jeg er redd for at han havner i samme fella som meg, at han må bytte medisin etter medisin og plutselig blir alt et stort kaos. Jeg er bekymret og jeg skulle så inderlig ønske at han prøvde og kom seg fremover UTEN medisin, men i noen tilfeller går det jo ikke (gikk ikke i mitt). Jeg har FAKTISK ingen kjennskap til anti-depressiva, en av de få "kjente" medikamentene jeg ikke har brukt. Derfor lurer jeg litt på hva jeg kan forvente av bivirkninger og problemer i stemningsleiet og psyken. Jeg er livredd for at han skal bli like kake som meg og bli like depressiv og tung i hodet som jeg har blitt ved oppstartsfasen av anti-depressiva.. Jeg syns bare det er så trist at kjæresten min også må medisineres. Jeg er så redd for at det skal gå feil vei. Jeg har ingen tro på medisiner, jeg har tro på kjæresten min - men kjæreste + medisin = :(.

Jeg har litt vansker for å ordlegge meg, men håper noen forstår og kan komme med tips/råd. Jada, jeg går til behandling og jeg får hjelp og alt det der, det samme gjør kjæresten. Er bare redd for at nå som begge to sikkert er pillevrak, så blir det storstyr.

Anonym poster: 4bfaf02515222c9c4c46b014d2410754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...