Gå til innhold

Hva er prognosen for oss langtidssingle?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er og har vært singel i store deler av mitt liv. Mesteparten faktisk. Er nå i 30 årene, og lurer på om det er dårlige prognoser for oss langtidssingle?

Starter så fint med kjæreste i 17 års alderen,tok slutt etter et år, en kjæreste til som varte i ca 2 år, singel til jeg var 26. Dårlig forhold av og på i 5 år. Samboer etter det i to år, også single i nesten to år nå.

Nå har håpløsheten inntatt meg. Føler meg mislykket som bare det.

Noen som vet prognosene for oss langtidssingle? Er det mulighet for at vi kan få oss kjæreste igjen , eller blir vi som Miranda sa i en episode av sex og singelliv; spist av en schæfer alene i en leilighet? Huff.....

Anonym poster: 1aeb10dae6f1e5f258ad23c3a78030dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg er og har vært singel i store deler av mitt liv. Mesteparten faktisk. Er nå i 30 årene, og lurer på om det er dårlige prognoser for oss langtidssingle?

Starter så fint med kjæreste i 17 års alderen,tok slutt etter et år, en kjæreste til som varte i ca 2 år, singel til jeg var 26. Dårlig forhold av og på i 5 år. Samboer etter det i to år, også single i nesten to år nå.

Nå har håpløsheten inntatt meg. Føler meg mislykket som bare det.

Noen som vet prognosene for oss langtidssingle? Er det mulighet for at vi kan få oss kjæreste igjen , eller blir vi som Miranda sa i en episode av sex og singelliv; spist av en schæfer alene i en leilighet? Huff.....

Prognosen er kjempe bra, så du har ingenting å frykte, selv om det kanskje virker håpløst akkurat nå.

De fleste av oss har hatt slike opplevelser som det du har, så det er ikke noe galt med deg selv om du ikke har vært i ett stabilt forhold. Eller enkelte ting har vi vel alle vi kan endre på for å ha det bedre med oss selv og få en bedre kjæreste enn de forrige.

Velger du å lære av de feilene du har gjort og kanskje være litt mer ærlig med deg selv om hva du egentlig føler før du hopper inn i noe, står det noe veldig bra å venter på deg der ute.

Mitt råd er å bli bevisst på hva du søker etter i en kjæreste. Hva treger du av en partner for at du skal trives med han. Samtidig kjenner du jo på dine behov og hvordan du er å leve med. Når du er bevisst på hvem du er, vil det være enklere for deg å finne en kjæreste som liker deg som du er også, for da er du ærlig fra første stund og den tilliten som skapes da er så viktig for noe å bygge videre på.

Skrevet

Du er jo ikke akkurat veldig langtidssingel med den bakgrunnen? Jeg kjenner flere som har vært så og si totalt single siden de var 19-20, og som enten fortsatt er single eller har fått seg kjæreste når de er 35-40. Du har jo flere forhold bak deg. Kanskje du kan bruke den erfaringen med å finne ut hvordan du ønsker et forhold skal være, og hva du trenger å se etter i en kjæreste om forholdet skal fungere.

Anonym poster: 1d9ccc9679e66ea040fe41915ce6244a

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes ikke det er så mye bedre å ha hatt mange dårlige forhold bare fordi man har hatt noen forhold. De som har vært totalt single har kanskje sluppet mange av de konfliktene som de med slike forhold har opplevd. Synes ofte det skal være en slags krig om hvem som har det verst her inne og det er synd.

Skrevet

Det blir vanskeligere å finne en partner ettersom man blir eldre, men det er fordi man blir mer kresen og bevisst på hva man leter etter. Du har i hvert fall prøvd og feilet. Jeg kjenner ei som er 33 som så vidt jeg vet aldri har vært sammen med en gutt. Vet ikke om hun har kysset en engang! Og vet du, jeg tror hun kommer til å møte noen snart. Hun har funnet seg selv de siste par årene. Snart bytter hun jobb og flytter -og vips! :-)

Ikke tenk på det. Han som er rett for vil ha deg uansett! Det er ett av tegnene på at han er rett for deg! ;-)

Anonym poster: 2c7b5ce3eb3c537f654d292180b93831

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det er så mye bedre å ha hatt mange dårlige forhold bare fordi man har hatt noen forhold. De som har vært totalt single har kanskje sluppet mange av de konfliktene som de med slike forhold har opplevd. Synes ofte det skal være en slags krig om hvem som har det verst her inne og det er synd.

Det var ikke sånn ment, men når en først definerer seg selv i en av båsene synes jeg det er litt interessant å diskutere. Jeg er forresten ikke langtidssingel selv, og har bare erfaring med étt langvarig samboerskap (og noen korte) fram til jeg var 34. Men da jeg ble singel tenkte jeg at sannsynligheten var like stor for at jeg kom til å være alene i et par-tre år før jeg kanskje fant noen det kunne bli seriøst med (nytt langvarig), og at det ikke er noe unormalt i det.

Jeg tror heller ikke det ene trenger være bedre eller verre enn det andre, selv ser jeg at jeg var mye mer stabil - og utviklet meg mer - som singel enn sånn det ble sammen med eksen. Med ny kjæreste kan jeg heldigvis kombinere mer av stabiliteten og meg selv. Men det er uansett to ulike erfaringsbakgrunner, om man har "mange" forhold bak seg eller faktisk har levd helt alene i mange år.

Skrevet

étt langvarig samboerskap (og noen korte) fram til jeg var 34.

Bare ett samboerskap, noen andre korte forhold... kanskje ikke så viktig, men jeg har i hvert fall ikke bodd litt med den ene og litt med den andre :)

Skrevet

Men det er uansett to ulike erfaringsbakgrunner, om man har "mange" forhold bak seg eller faktisk har levd helt alene i mange år.

Ja, helt enig, og veldig enig i det med utvklingen av seg selv også. Jeg tror at man kan utnytte de dårlige forholdene man har hatt til sin fordel, hvis man velger å lære av mangel på kommunikasjon eller det hensynet man må ta når man er to. Den opplevelser har ikke de som aldri har vært i ett forhold. Fordeler og ulemper med det meste, men det viktige er at alle har muligheten til å finne seg en kjæreste man kan dele livet med. Både de som har vært langtidsingle og de som har hatt flere forhold.

Skrevet

Vil ikke akkurat kalle deg langtidssingel. Jeg er 22 år og har ikke hatt kjæreste siden jeg var 13 år :fnise:

Skrevet

Jeg syns ikke det høres ut som om du går under kategorien "langtidssingel". To år er vell ikke så ille det, vell? :)

Du kunne vært skeptisk om du hadde vært singel i 40 år, men 2 år er vell ikke noe stress? ;)

• Liker 1
Skrevet

Prognosen ja .. kommer vel an på mange faktorer det. Personlig er jeg mann i starten på 30årene og.

vært singel i 7-8år i strekk. Etter jeg runda 30år så sluttet jeg å reflektere over det i grunnen.

Jeg var blitt gammel, lite hår på hodet så var man ikke jentenes Jens før så blir man det ikke over mer nå for å si det slik. Hadde jeg vært heldigere å beholdt håret så hadde jeg vel hatt bedre prognoser mot den siden av livet fremover.

Jeg valgte å se hva jeg kunne få til å gjøre som ingen andre var i situasjon til å gjøre. Jeg startet å bygge opp eget firma istedet...kunne jeg bruke all tiden på å tenke på det istedet for å svare på sms\er og holde på med de kvinnfolka :-)

Anonym poster: d7d82e0e5b38c6a9d7d79626776b9c78

Gjest Lurifix
Skrevet

"Hei folkens jeg er langtidssingel! Her er alle forholdene jeg har vært i! *lang liste*"

well fuck.. om det er "langtidssingel", hva i helvete er jeg da med mine 26 år singel? Evig singel?! =(

• Liker 3
Skrevet

Greit nok at "langtidssingle" kan defineres på ulike måter. Men jeg har ofte lurt på det samme og syns TS stiller et godt spørsmål. Hva er egentlig utsiktene for oss som aldri er i forhold?

At dere ikke syns TS har vært single i lengre tid gjør ikke spørsmålet mindre interessant. Jeg ønsker gjerne å høre hva folk mener om dette. Selv har jeg aldri vært i et lengre forhold (er nå straks 32år) og lurer på hva folk tenker om slike som meg. Ettersom jeg er dame vil jeg gjerne høre fra menn.

Så, hva tenker dere om prognosene for langtidssingle? Er det håp eller skal vi bare glemme hele greia og gå gjennom livet alene?

Anonym poster: 8483b09719bfb89677a8199706cf0121

• Liker 1
Skrevet

Så, hva tenker dere om prognosene for langtidssingle? Er det håp eller skal vi bare glemme hele greia og gå gjennom livet alene?

Anonym poster: 8483b09719bfb89677a8199706cf0121

Jeg prøvde å svare på det spørsmålet litt lengre opp, men det var mer intressant å diskutere rundt hvem som kan få si at de er langtidssingle og hvem som ikke kan det. hehe

Men som sagt. Prognosen er veldig bra. Det krever bare bevissthet og tolmodighet. Og at man selvfølgelig er tilgjenngelig for å bli kjent med folk. Vi kvinner har et flott "våpen" som vi kan bruke til å tiltrekke oss menn på. Selvtilitt og velvære i den vi er. Når vi utstråler personligheten vår på en positiv måte vil vi tiltrekke oss menn som tiltrekkes av den typen personlighet. Det skader selvfølgelig ikke å ta vare på seg selv og prøve å se litt bra ut også.

For meg handlet det om å bli trygg på meg selv, jobbe med mine feil og mangler og akseptere meg selv slik jeg er når jeg ble den beste jeg kan være. Forandringen fra mennene som jeg tiltrakk meg før og nå er formidabel!

Skrevet

Trådstarter her.

Ja, var ikke meningen å tråkke noen på føttene, for meg føles singeltilværelsen som en evighet. Takk Nettinettet for gode og oppmuntrende svar.

Heretter blir det rening, nye klær og en positiv holdning. Har lært masse om meg selv , og satser på at 2013 er året:-D

• Liker 1
Skrevet

Heretter blir det rening, nye klær og en positiv holdning. Har lært masse om meg selv , og satser på at 2013 er året:-D

Ingenting gleder meg mer enn å lese slike positive tanker! 2013 blir ditt år!! :D

Gjest nobilian
Skrevet

Prognosene blir bedre om du glemmer alt du har lært av 'sex og singelliv'..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...