Gå til innhold

Laang flyreise - hvordan overleve?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå skal jeg reise på en laang flyreise til Asia, og jeg vet ikke hvordan jeg skal overleve. Jeg har restless legs syndrom, og jeg synes det er døøøørgende kjedelig, synes flyreiser på 2-3 timer er i meste laget! Skal jeg kjøpe støttegreier til å ha på beina? Hva heter det?

Skal ha sovemaske, skal reise med KLM, så burde være greit, er ikke akkurat RyanAir, og litt sovepiller i systemet så burde jeg klare å sove? Hjelp! Jeg er redd for å kjede meg til døde. Skal reise alene, med mellomlanding i Schiphol. Har allerede sikret meg et sete ved midggangen på den midterste raden i flyet så jeg får kommet opp og gått litt turer frem og tilbake, og for å komme meg til toalettet uten å måtte kave meg forbi andre passasjerer.

Hjelp meg dere flyvante!

Anonym poster: 225e8850abe79f7c129d21159e8e2839

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med sovepiller burde du klare å sove bort det meste av turen. Ta med ørepropper og sovebriller, eller sjekk om du får utlevert dette på turen. Har du iPad eller tilsvarende? Last ned et par bøker så du har lesestoff, eller ta med paperbacks. Det vises også filmer og TV-serier på en liten skjerm foran setet ditt. Kommer til å gå så fint så. :)

Anonym poster: 5fd65dda6702d5567a321966ebaf6727

Skrevet

Bøker og spill på iPod og telefon er greit å sløse vekk tid med :) Ellers hjelper det alltid med musikk synes eg. Og disse cuddlebug ( http://www.cuddlebug.eu/ ) er superdeilige! Du finn dei på ein del helsekostbutikkar blant anna. :)

Skrevet

Er ikke sovepiller litt drøyt?

Kjøp med lett mat, snacks og drikke du liker. Ta med en spennende/fengende bok, og/eller et magasin du liker (gjerne med skikkelig lesestoff, ikke bare bilder)

Det er vel også en god sjangs for at det er tv på flyet der du kan velge mellom forskjellige filmer. Ta med ørepropper som du kan plugge inn i tv'n.

Har du nettbrett har du spill og mulighet for å lase opp filmer/tv-serier (og lang batteritid). Eller last opp musikk/podcaster/lydbøker på en mp3spiller eller telefonen din.

Skrevet

Vi skal på en lang flyreise om en måneds tid. Og jeg hater dem. har flydd til Asia og Amerika før og jeg er helt enig med deg. Det er dørgende kjedelig! Denne gangen har jeg heldigvis mer teknologi. Skal lese en bok, tar med nettbrett med filmer og flere bøker på. Skal og ta med mobilen som har såpass stor og bra skjerm at jeg kan fylle den og med filmer. Det burde gå.

Bare pass på at om du sover noe timer at det ikke bidrar til å snu døgnet fullstendig.

Skrevet

KLM har gode underholdningsskjermer på alle setene med filmer, serier, dokumentarer, spill, musikk etc, så det hjelper jo litt med å få tiden til å gå :). Også er vel gjerne flighten på natta og da går det litt tid i soving.

• Liker 1
Skrevet

Føy akkurat til Bangkok, hadde med ipad med filmer og spill, en bok, ipod med musikk/podcaster, kryssord, nakkepute,sovebriller og ørepropper.

Vi hadde egen skjerm i setet foran oss med et rikt utvalg og filmer så tiden gikk ganske fort. Tok sovetablett men som toppen to tre timer av den.....

Skrevet

Jeg sover på lange flyturer jeg. Veldig greit!

Skrevet

ta med PC og last den opp med filmer og TVserier.

Anonym poster: b6db53a3bc920ff7015631db1df7d89a

Gjest Eurodice
Skrevet

Nå skal jeg reise på en laang flyreise til Asia, og jeg vet ikke hvordan jeg skal overleve. Jeg har restless legs syndrom, og jeg synes det er døøøørgende kjedelig, synes flyreiser på 2-3 timer er i meste laget! Skal jeg kjøpe støttegreier til å ha på beina? Hva heter det?

Skal ha sovemaske, skal reise med KLM, så burde være greit, er ikke akkurat RyanAir, og litt sovepiller i systemet så burde jeg klare å sove? Hjelp! Jeg er redd for å kjede meg til døde. Skal reise alene, med mellomlanding i Schiphol. Har allerede sikret meg et sete ved midggangen på den midterste raden i flyet så jeg får kommet opp og gått litt turer frem og tilbake, og for å komme meg til toalettet uten å måtte kave meg forbi andre passasjerer.

Hjelp meg dere flyvante!

Støttestrømper/kompresjonsstrømper. Fås kjøpt på apotek og bandagistbutikker, sikkert andre steder også.

Skrevet

Klm til Asia er veldig komfortabelt. De har stort utvalg av filmer og serier, og du velger selv hva du vil se. Og de er flinke til å servere drikke/mat slik at tiden blir stykket opp.

Utover det redder rødvin, ipad og en god bok meg på lange flyturer.

Skrevet

Klm til Asia er veldig komfortabelt. De har stort utvalg av filmer og serier, og du velger selv hva du vil se. Og de er flinke til å servere drikke/mat slik at tiden blir stykket opp.

Utover det redder rødvin, ipad og en god bok meg på lange flyturer.

Rødvin? Får man Champagne? Har aldri vært på sånne flighter før, jeg liker det ikke siden det er så boring.

Noen sa til meg at man får all drikken og maten man vil på slike flighter gratis! :-D Is that true? Mat er OK, men hvis man kan få så mye vann man vil, er jeg fornøyd.

Skrevet

På sånne flighten får man gratis både mat og drikke ja ;). Det er typisk en hovedservering og så kommer de inni mellom rundt med snacks og is og så frokosten på morgenen. Reiste mye lange nattflighter med KLM for noen år siden og da var det i alle fall slik :)

Skrevet

Jeg hater også lengre flyturer, men de siste har faktisk gått overraskende fort. Løsningen har vært melatonin, god musikk og et jævlig bra headset som stenger ute lyd. Da sover jeg store deler av turen, men jeg må reise meg noen ganger i løpet av reisen, jeg får kjempevondt i knærne av å sitte lenge.

Skrevet

Jeg pleier å ha med meg min egen pute og mitt eget teppe, da jeg synes det er ekkelt og bruke det andre har brukt før meg. Når jeg kommer ombord i flyet har jeg også pysjbuksen min under de vanlige buksene, slik at det er komfortabelt. Med en gang etter vi har lettet pleier jeg å plugge inn litt god musikk, knyte hodet mitt fast til setet med et belte (slik at det ikke henger og dingler), ta på meg tøfler, sovemaske, pledd og pute. Jeg ser garantert ut som en dust, men det får bare være.

Om du flyr nok sånne lange flighter kan du skaffe deg et bonuskort slik at du blir oppgradert til Business-class, det er vel egentlig mitt beste tips :ler:

Anonym poster: c2a152174c8a438b7a66fe380beb4b8e

• Liker 1
Gjest Sunshine22
Skrevet

På lange flyturer bruker jeg å ha med ørepropper, pute og pledd, Ipad med musikk, en eller flere bøker samt kryssordbok:) Ellers så liker jeg å ha med snacks og diverse mat- da jeg har vært uheldig med matserveringen noen ganger...

God tur, TS:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...