Gå til innhold

UVI plager men kan ikke dra til lege

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei, er helt utslitt nå. ligger med sterke uvi plager men kan ikke gå til lege. Har hatt det slik ett år men legen finner aldri baktereier, å har nå sluttet å gi meg medisiner. Må dra på skolen om fem minutter å vet ikke hvordan jeg skal fullføre dagen med 7 timer jobbing i butikk etter skolen... Det føles ut som jeg må på do HELE tiden, og det SVIR.... minst en gang i uka har jeg det slik..

noen som har noe tiips? har hørt akupungtur skal hjelpe

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du blitt testet for ulike ting? Klamydia? Fått utredning? Du må ikke gi opp - bytt lege. Varmeflaske lindrer smertene, drikk masse vann for å skylle ut og ikke frys, særlig på beina :)

Endret av ninuska_
Skrevet

rør ut 1 teskje natron i et glass vann og drikk det morra og kveld når du har symptomer, er det uvi tar det knekken på uskapen

Anonym poster: c554a47b39c99c6c428a81246b950f93

Skrevet

Du kan prøve å ta tranbær kapsler. Du får de på apoteket og kan ta opptil 3 stk per dag om du er kjempe plaget. Så kan du ta 1 kapsel daglig for å forebygge. Jeg tar 1 hver dag og om jeg skulle kjenne litt ekstra tar jeg 1 eller 2 kapsler til ettersom hvor sterke plagene er. Da pleier det å gå over på et par dager. Noen ganger over natten også.

Men det er nok en god ide å sjekke for andre ting også. F.eks. kjønnsykdommer. Det er mange som har samme symptomer som UVI.

Anonym poster: 45254b0a14dd505ad2b96865f706f6b6

Skrevet

Bytt fastlege

Skrevet (endret)

Er det ikke UVI kan det være interstitiell cystitt. Google det. Det er en ikke-bakteriell betennelse i blæra. UVI er jo bakterielt.

Tips: Masse vann og minst 1000 mg c-vitamin hver dag.

UNNGÅ de typiske UVI-tipsene som tranebær og appelsinjuice og annen sur mat. Brus, kunstig søtstoff, kaffe og te kan også gjøre ting verre. Det kan være på grunn av disse du er syk! Unngå også smertestillende som paracet og ibux, da disse syrene ofte gjør vondt verre.

Mat som er bra er f.eks. brød og melk, kjøtt, feit fisk osv. Det skal ikke være surt! Prøv det, det er i alle fall verdt et forsøk. Funka utrolig godt på meg, og jeg led av det samme:-)

Endret av Lille_Lilje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...