Gå til innhold

trenger råd å tips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en 20 år gammel jente, er ca 175 høy å veier 45 kg..

er veldig tynn, men spiser greit. spiser ganske mye til flere måltider om dagen ,spiser mange mindre mellom måltider, å går ofte rundt og små spiser på f.eks frukt, youghurt.

Di siste årene har jeg slitt veldig med angst , dårlig selvtilit å depresjon.. Depresjonen merker jeg mindre å mindre til mens angsten å seltiliten er den samme . Noen grunner til depresjonen er en ulykke jeg selv var med i å at jeg har mistet 7 nære di siste 2 årene.

Angsten å selvtilliten vet jeg enkli ikke va kommer i fra...

Vær gang jeg går ut døren er jeg redd får va folk sier om meg tenker om meg osv når di ser meg.. Føler alltid folk stirrer på meg å tanken om va andre mener å syns er konstant. Føler meg aldri vell ute blandt folk.

Har ALDRI hørt jeg er stygg, får mange fine komentarer , men det hjelper liksom ikke... klarer likevel ikke føle meg vell.. Når jeg handler klær må jeg jo nesten gå på barne avdelingen får å finne klær som passer fordi jeg er så tynn..

Å bikini har jeg ikke hatt på meg så lenge jeg kan huske.. bade om sommeren har sjedd 4 ganger på 5 år eller noe... går meg genser å bukse sommeren lang.

Om jeg skal ta bussen hjem å det er mye folk på bussen, venter jeg til neste buss kommer. skal jeg i kantinen på skolen går jeg alltid utenom friminuttene, er det mye folk, går jeg heller sulten litt til .. slike ting, det er årnkli slitsomt..

Har lyst til å bynne å trene får å se om jeg kan "legge på meg" litt.. få litt muskler å styrke i kroppen + energi å overskudd... kansje det vil hjelpe...

Lurer på om noen kan ha noen tips til hvilke treningsmetoder jeg kan bruke.

skal trene hjemme da treningssenter med masse folk ikke er noe får meg!?

Lurer også på om noen har noen tips til hvordan jeg kan jobbe med psyken min ? slik at jeg en dag kan gå inn i kantinen på skolen blandt mange folk å faktisk ikke tenke over det å bare føle meg vell... eller faktisk ta på eg en bikini å bade sammen med vennene mine uten å tenke noe over det også.

Har mye fravær på skolen pga dette... hater å gjør arbeidsoppgaver hvor andre elever ska se hva jeg gjør eller har gjort..

takker får alle svar...

Anonym poster: 50b0c086537fd094bff9d20275acf117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får du noe profesjonell hjelp?

Angsten baller på seg for hver gang du unngår en situasjon, du må rett og slett eksponere deg for disse situasjonene for å bli bedre.

Anonym poster: 356452f71004d3bdb9a15787b6687038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en oppfølging av lege og psykolog? Tror det er en god ide å starte der :hug:

Og du vil ikke legge på deg av å begynne å trene - da vil du bruke mere kalorier. For å legge på deg (også av trening) må du få i deg mere mat. Du får nok i deg for lite kalorier når du veier såpass lite, selv om du synes du spiser greit.

Anonym poster: 08722da391f85886a6f9052c10637e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...