Gå til innhold

Hodepine hele tiden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 16 år, fikk mensen for 2 dager siden.

I går kveld hadde jeg plutselig vondt i halsen, i øynene og ene siden av hodet.

Jeg la meg, og når jeg våknet i dag hadde jeg fortsatt vondt.

Har ikke så vondt i halsen lengere, men har vondt i øynene, over øynene (i pannen) og på høyre siden av hodet. Har hatt vondt på høyre siden av hodet i hele dag. Når jeg reiser meg dunker det og er veldig vondt. Det blir ikke noe bedre og bedre liksom. Jeg er også litt varm så har kanskje litt feber.

Er det pga mensen eller er det farlig siden det ikke går over av søvn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde veldig vondt i hodet en gang, men press bak øynene og i kinnene. Det viste seg å være en type bihulebetennelse. Har også hatt den type smerter i forbindelse med stress og at jeg strammer kjeven for mye og dermed får vondt i resten av fjeset.

Skrevet

Jeg er 16 år, fikk mensen for 2 dager siden.

I går kveld hadde jeg plutselig vondt i halsen, i øynene og ene siden av hodet.

Jeg la meg, og når jeg våknet i dag hadde jeg fortsatt vondt.

Har ikke så vondt i halsen lengere, men har vondt i øynene, over øynene (i pannen) og på høyre siden av hodet. Har hatt vondt på høyre siden av hodet i hele dag. Når jeg reiser meg dunker det og er veldig vondt. Det blir ikke noe bedre og bedre liksom. Jeg er også litt varm så har kanskje litt feber.

Er det pga mensen eller er det farlig siden det ikke går over av søvn?

Skrevet

du bør følge med ved neste eggløsning og mens, er det det jeg mistenker varer hodepinen i 3 døgn

og kommer den tilbake enten ved eggløsning eller mens, så snakk med legen din om å bli utredet for migrene, slik at du kan få noe medisin som hjelper, men jeg vet ikke hvor effektive de medisinene er som blir gitt til de under 18 år, men vet at de demper smertene noe

typisk for migrene er smerter i halve hodet(ene siden), press/trykk bak øyene, ømfintlig for lys og lyd, kvalme og oppkast

det kan komme flere anfall etter hverandre, du kjenner at n¨slipper smertene og litt etterpå så kjenner du at de øker på igjen, og det kan slippe på ene siden og øke på andre siden av hodet, men et anfall kan vare i 3 døgn før det brenner ut

er det migrene så ta magnesium tilskudd , dobbel dagsdose en ukes tid så dagsdose hver dag , det kan forebygge noe så anfallene ikke kommer like ofte,

bananer inneholder mye magnesium så det er bra å spise, min sønn kjente det litt før anfallet kom og spiste to bananer og gikk å la seg en liten time og slappet av , og klarte på den måten å stoppe anfallet før det brøt ut, blomkål og spesielt brokkoli er bra å spise mye av

matvarer med mye syre i er ikke bra , kaffe, juice, øl, vin, appelsin, jordbær, f.ex.

og for din skyld så håper jeg at det ikke er migrene, men er det det så lær deg å kjenne tegna på at et anfall kommer og slapp av , og ta medisin som du får av lege

gode ønsker sendes deg

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som starten på en real influensa.

Da er det bare å krype under dyna og bli der til du har blitt bra. :veslejenta:

Skrevet

Høres ut som starten på en real influensa.

Da er det bare å krype under dyna og bli der til du har blitt bra. :veslejenta:

Skrevet

At man har vondt i hodet behøver ikke å bety at det er noe farlig.

Har selv hatt hodepine over lengre tid uten at jeg bekymret meg av den grunn.

Kan være mange årsaker .Noen av oss reagerer på vær og vind. På denne tiden

av året er det mye forkjølelse og influensa. Hva med nok søvn f.eks. for lite søvn kan lett føre til hodepine. Får DU nok søvn? Hva med maten du spiser. Har du ett variert og sundt kosthold? Spiser du regelmessig? Frokost,skolemat osv.?

Hører ofte at barn og ungdom sier at de har hodepine, og når du spør om de har sittet foran datamaskinen er svaret ofte JA. :vetikke: :vetikke: Dette er også kilde til hodepine.

Hvis du tenker etter, er det sikkert noen "grep" DU selv kan ta i hverdagen for å bedre på situasjon.

LYKKE TIL !!!!!! :danse: :danse:

Skrevet

Hei til 16 åring

Snakk litt med noen voksne hjemme.

Spør dem, hør hva de har å si .De har livserfaring og kan gi mange goge råd!

Du virker veldig bekymret.

Du kan også oppsøke legen. Da er det viktig at du lytter til hva legen har å si slik at

du kan senke skuldrene.

Mitt tips til deg er å unngå å søke på nettet etter hva som kan være årsaken.

Søking på nettet hver gang man kjenner på noe i kroppen vet jeg av erfaring ikke er bra .

Det kan fort skape unødvendig bekymring.

SÅ mitt råd til deg er : HOLD deg bort fra nettet, snakk med vokse eller/og opsøk lege.

PS : Etter hvert som du blir mer voksen lærer du å kjenne din egen kropp mye bedre,

og du vil etter hvert forstå mer og klare å skille mellom farlige og ikke farlige ting.

Hilsen far til 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...