Fru Kokosnøtt Skrevet 14. januar 2013 #1 Skrevet 14. januar 2013 Har fått KA til jul og er i absolutt bakeekstase! Men jeg ble litt bekymret når jeg fikk høre at man kunne brenne motoren hvis man lager for stor deig. Så derfor lurer jeg på om noen har noen gode brødoppskrifter tilpasset KA? Evnt noen andre gode oppskrifter
Belima Skrevet 14. januar 2013 #2 Skrevet 14. januar 2013 Jeg mener ikke å være stygg, men står det ikke i bruksanvisningen eller annet som fulgte med hvor store deiger du kan lage?
LittleJ Skrevet 14. januar 2013 #3 Skrevet 14. januar 2013 Jeg mener ikke å være stygg, men står det ikke i bruksanvisningen eller annet som fulgte med hvor store deiger du kan lage? Bruksanvisninger er for pingler =P 1
Belima Skrevet 14. januar 2013 #4 Skrevet 14. januar 2013 Eller en grei måte å unngå å ødelegge ting på! 1
Zzyzx Skrevet 14. januar 2013 #5 Skrevet 14. januar 2013 (endret) Bruksanvisningen her sier at det er maks 870 gram siktet hvetemel eller maks 810 gram grovt mel. Skaler bare vanlige oppskrifter etter dette. Er du usikker på om mengden er for stor, så kjenn på motoren. Blir den veldig varm så er det for mye. Lett lunk etter fem minutter elting er helt ok. (Jada, jeg har bruksanvisningen lett tilgjengelig selv om det er snart tre år siden jeg fikk maskinen. Alt for å ikke ødelegge den. ) Endret 14. januar 2013 av Zzyzx 1
Fru Kokosnøtt Skrevet 15. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2013 Eh bruksanvisningen ja.. 🙈 Kanskje for en gangs skyld var det en god ide!
Gjest barista Skrevet 15. januar 2013 #7 Skrevet 15. januar 2013 Du hører på motoren når den begynner å "slite". Vanlig enkel brødoppskrift går fint. Jeg har ikke prøvd å doble de, og kommer ikke til å gjøre det heller. Jeg bruker min i stor grad til alt uten store jærdeiger.
sukkermomsen Skrevet 19. januar 2013 #8 Skrevet 19. januar 2013 Jeg bruker maks 1 kg hvetemel, og er veldig nøye med hvilken hastighet jeg bruker på maskinen. Veldig greit å kjenne på den innimellom, for å se om den er varm:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå