Gå til innhold

Oppskrifter til Kitchen Aid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått KA til jul og er i absolutt bakeekstase! Men jeg ble litt bekymret når jeg fikk høre at man kunne brenne motoren hvis man lager for stor deig.

Så derfor lurer jeg på om noen har noen gode brødoppskrifter tilpasset KA? Evnt noen andre gode oppskrifter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener ikke å være stygg, men står det ikke i bruksanvisningen eller annet som fulgte med hvor store deiger du kan lage?

Skrevet

Jeg mener ikke å være stygg, men står det ikke i bruksanvisningen eller annet som fulgte med hvor store deiger du kan lage?

Bruksanvisninger er for pingler =P

• Liker 1
Skrevet

Eller en grei måte å unngå å ødelegge ting på!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bruksanvisningen her sier at det er maks 870 gram siktet hvetemel eller maks 810 gram grovt mel. Skaler bare vanlige oppskrifter etter dette.

Er du usikker på om mengden er for stor, så kjenn på motoren. Blir den veldig varm så er det for mye. Lett lunk etter fem minutter elting er helt ok.

(Jada, jeg har bruksanvisningen lett tilgjengelig selv om det er snart tre år siden jeg fikk maskinen. Alt for å ikke ødelegge den. ;) )

Endret av Zzyzx
  • Liker 1
Skrevet

Eh bruksanvisningen ja.. 🙈 Kanskje for en gangs skyld var det en god ide!

Gjest barista
Skrevet

Du hører på motoren når den begynner å "slite". Vanlig enkel brødoppskrift går fint. Jeg har ikke prøvd å doble de, og kommer ikke til å gjøre det heller.

Jeg bruker min i stor grad til alt uten store jærdeiger.

Skrevet

Jeg bruker maks 1 kg hvetemel, og er veldig nøye med hvilken hastighet jeg bruker på maskinen. Veldig greit å kjenne på den innimellom, for å se om den er varm:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...