Gå til innhold

Jeg er psykotisk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i dag fått vite at jeg har fått diagnosen paranoid psykose.

Det høres i grunnen ganske creepy ut. Er det andre som har levd med psykose her? Gikk det bra til slutt? Jeg er medisinert da, så symptomene er ikke så sterke, men de går opp og ned ut ifra hendelser i hverdagen.

Jeg trodde psykose var noe man kunne komme i noen timer eller et par dager. Men det har pågått i et år nå tror jeg.

Det er visst ikke så vanlig at folk med den diagnosen oppsøker hjelp. Så har forhåpentligvis gjort noe riktig da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i dag fått vite at jeg har fått diagnosen paranoid psykose.

Det høres i grunnen ganske creepy ut. Er det andre som har levd med psykose her? Gikk det bra til slutt? Jeg er medisinert da, så symptomene er ikke så sterke, men de går opp og ned ut ifra hendelser i hverdagen.

Jeg trodde psykose var noe man kunne komme i noen timer eller et par dager. Men det har pågått i et år nå tror jeg.

Det er visst ikke så vanlig at folk med den diagnosen oppsøker hjelp. Så har forhåpentligvis gjort noe riktig da :)

Jeg var psykotisk på denne tiden i fjor! Var helt tullete, hadde hallusinasjoner fra helvete. Ble innlagt på psykiatrisk avdeling. Jeg ble medisinert og etter et par uker var jeg noe bedre. Etter et halvt år hadde jeg fortsatt noen plager. Nå, et år senere har jeg ikke denne diagnosen lenger. Nå føler jeg meg helt fantastisk! Ingen symptomer på psykose i det hele tatt. Da jeg fikk diagnosen, hadde jeg vært dårlig et halvt års tid.

Ta tiden til hjelp, du blir nok bedre skal du se! :klem:

Anonym poster: 6bacfb3b8891b3707a7cf347f9f8f8ec

Skrevet

Hadde akutt psykose og ble lagt inn i 2 mnd, deler av oppholder var tvang. Er 20 år siden og har aldri vært syk igjen. Psykosen kom av vond barndom, turbulente forhold da jeg flyttet for meg selv og det av jeg jobbet for mye, ikke sov eller spiste.

Gikk på trilafon under oppholdet og skulle stå på lithium etterpå men jeg kuttet ut etter få dager, samme med psykolog. Orket ikke.

Anonym poster: 223ba3f072f761013658f4ed4d707a98

Skrevet

Hadde akutt psykose og ble lagt inn i 2 mnd, deler av oppholder var tvang. Er 20 år siden og har aldri vært syk igjen. Psykosen kom av vond barndom, turbulente forhold da jeg flyttet for meg selv og det av jeg jobbet for mye, ikke sov eller spiste.

Gikk på trilafon under oppholdet og skulle stå på lithium etterpå men jeg kuttet ut etter få dager, samme med psykolog. Orket ikke.

Anonym#3 her.

Jeg fikk også Trilafon. Det funka som bare det! Husker ikke dosering, men den var nok ganske høy siden den fungerte så bra og så kjapt som den gjorde. Jeg har gått til samtale med psykiater en gang i uken, hatt samtale med psyk. sykepleier og hatt timer hos fastlegen etter at jeg ble skrevet ut av sykehuset. Det har fungert kjempe bra, i september/oktober kutta jeg ut Trilafon helt. Mange vil kanskje ikke tro at det gikk an å bli så fort frisk, men jo, det gjorde det. De traff blink med en gang med medisiner. Såpass hyppige samtaler har også gjort susen.

Anonym poster: 6bacfb3b8891b3707a7cf347f9f8f8ec

Skrevet

Du er sterk og modig som oppsøkte hjelp, Para! :klemmer: Ønsker deg god bedring!

• Liker 1
Skrevet

Takk :)

Hva prognosene for sånt egentlig, er det stor fare for tilbakefall?

Skrevet

Det kommer helt an på type psykose, min type (akutt psykose) trenger jeg aldri få igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...