Gå til innhold

Legen min


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Fastlegen min har jeg hatt siden jeg var baby, samme med foreldrene mine. Denne legen opplever jeg som arrogant, spydig og ekkel. Han begynte med dette når jeg begynte å dra til legen alene. Slet med depresjon etter et dødsfall i familien, men fastlegen sa at det fikk jo ikke han gjort noe med. Var plaget med mye smerter siden jeg var rundt 15 år, og fikk bare beskjed av han om å ta meg en paracet. Neste gang jeg måtte til legen pga samme problem, fikk jeg en annen lege som henviste meg til sykehus, hvor jeg har hatt 4 operasjoner, samt en operasjon i utlandet pga manglende kompetanse i Norge.

Jeg ønsker nå å bytte fastlege, til en av de to andre legene på legesenteret. Problemet er at de ikke har en eneste ledig "plass". Min nåværende fastlege har derimot 270 ledige "plasser". Begynner å lure litt på om det er flere enn meg som syns denne legen er spydig og ekkel, og at det er derfor han har så mange ledige plasser.

Er det noen som kan anbefale en god, profesjonell og hyggelig lege i Oslo, helst Nordstrandsområdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min tidligere fastlege på Ryen legekontor var fantastisk! Jeg vet ikke om man kan oppgi navn her men det er bare å google det, han er den eneste mannlige fastlegen der. Men jeg vet ikke om han har noe ledig nå. Det er ikke så langt unna både Ryen og Manglerud T-banestasjon.

Jeg trur og at din fastlege har så mange ledige plasser fordi han er den han er :(

Anonym poster: 88d3c2bd303bf7388a82b46bf40a397a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tidligere fastlege på Ryen legekontor var fantastisk! Jeg vet ikke om man kan oppgi navn her men det er bare å google det, han er den eneste mannlige fastlegen der. Men jeg vet ikke om han har noe ledig nå. Det er ikke så langt unna både Ryen og Manglerud T-banestasjon.

Jeg trur og at din fastlege har så mange ledige plasser fordi han er den han er :(

Anonym poster: 88d3c2bd303bf7388a82b46bf40a397a

Kan jo nevne at jeg var deprimert og han tok meg veldig seriøst!

Anonym poster: 88d3c2bd303bf7388a82b46bf40a397a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket ut legelisten, med vurderinger fra pasienter;

"Utrivelig type. Vurderte i løpet av konsultasjonen å reise meg å gå. Passiv-aggressiv og tydelig irritert når jeg stilte oppfølgningsspørsmål til mitt problem. Anbefales ikke til noen."

"Jeg kom til denne legen med kroniske - og for enkelte leger, noe diffuse plager.

Jeg har aldri blitt så dårlig behandlet hos en lege noen gang.

Han var ikke interessert i å lytte, men var derimot svært forutinntatt.

Det kom ikke noe godt ut av det møtet, jeg gikk dit aldri igjen."

"Han har lite tillitt til sine pasienter, har lite empati og er generelt meget lite forståelsesfull overfor sine pasienter. Heller ikke særlig serviceinnstilt. Man føler seg veldig som en mistenkt hos han. Det er derimot god tilgjengelighet hos han."

"Enig i vurderingen under meg, veldig streng, lite empatisk og får pasienten til å føle seg som en mistenkt. Kan ikke si noe godt om han utenom at han er visstnok veldig tilgjengelig (for en grunn)."

Tror jeg skal bytte fastlege imorgen, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en trivelig type gitt.... Tror bytte av fastlege er en knakende god ide :hug:

Anonym poster: 85a1b66442608a70926a6dd5a000c25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomst83

Jeg kan anbefale Tone C. Giercksky, men hun holder til Sagene bydel da. Men hun har full liste nå,og det er svært skjeldent det blir ledige plasser,men det skader i å følge med. Jeg kunne ha skrevet side opp og ned om hvor fantastisk hun er,men legger heller med link fra legelisten.

http://www.legelisten.no/leger/560-tone-cathrine-giercksky

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...